Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 20:07 Der er 55 kommentarer og
3 løsninger

alle mine mails blev slettet - rent kaos...

efter at min yousee-mail-box gik i udu og samtlige mine mails pludselig var slettet forsøge yousee at hjælpe mig fordi det var en yousee-fejl som var i min yousee-mail - jeg gennemgik en test som de sendte til mig og den tog et hav af timer - konklusionen blev herefter, at yousee ville omdanne min webmail til en nyfødt baby og at alle mine mails var pist væk. 2 dg. før det her skete havde jeg afinstalleret mic. Outlook som min webmail videresendte mine mails til (mod at "beholde en kopi") og sørens osse fordi samtlige mine webmail-mails lå osse i mic. Outlook. så de var alle sammen væk. ingen tilbage overhovedet.
jeg ved, at der er mange mails som bliver gemt på "SERVEREN" - er der nogen herinde som ved hvordan man får de mails hentet på serveren og ned i mail-boxen??? og er det yousee webmail el. mic. Outlook som har de mails liggende på serveren på nettet
??????????
Avatar billede poko1 Ekspert
23. maj 2016 - 21:05 #1
Hvis du har  MS Outlook så prøv at se om der ligger filer i denne mappe?
Denne Pc > C: > Bruger > Dit navn > AppData > Lokal > Microsoft > Outlook
Hvis ja Kan du importere dem til Outlook!
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 21:28 #2
#1
hej poko1
.gik ind på C-drevet
.valgte brugere
.anne-lise(mit navn)-MEN herinde lå der ikke en mappe som hed AppData
.så jeg skrev så herinde AppData i søgefeltet og her lå der udelukkende word-dokumenter samt den øverste som hed
"AppData - SLETNING AF..." prøvede så at klikke på den og kom ind på et "computerworld-nyhedsbrev

så der var altså ikke nogen "lokal" samt resten du skrev.

JEG HAR WINDOWS 7 serv.pack 1
Avatar billede poko1 Ekspert
23. maj 2016 - 21:40 #3
Så skal du i Kontrolpanel i Mappevisning fanen Vis sætte  mærke ved skjulte filer mapper og drev! og så se efter igen.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 21:46 #4
#1
no. 2 fra mig du ikke har læst.
hvad mener du med MS ? - hvis du mener Microsoft - så ja - det er Microsoft Outlook 2003.
jeg øjnede bare en chance for at finde de mails som blev slettet i webmailen. men sandsynligvis er de væk forever - er de i hvert fald i webmailen og sandsynligvis osse i mic. Outlook.
MEN JEG TROEDE, AT DE LÅ PÅ EN SERVER HVOR JEG SÅ NU KUNNE FÅ FAT PÅ DE SLETTEDE MAILS - enten få dem ned i webmailen el. i mic. Outlook.
Avatar billede poko1 Ekspert
23. maj 2016 - 21:48 #5
Her et kig på Win 10 I Win 7 hedder det Mappeindstillinger.
https://billedeupload.dk/?v=lhyEJ.jpg
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 21:52 #6
#3
har sat blå prik i skjulte filer mapper og drev og nu forsøger jeg så igen med det du skriv i #1
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 21:56 #7
#1
nu lykkedes det
er derinde
i hvilken een af mapperne ligger de så?
der er i alt 5 mapper
og hvad gør jeg så efter du har fortalt mig hvilken af mapperne det er?????????
Avatar billede poko1 Ekspert
23. maj 2016 - 21:57 #8
Findes i alle Windows Med Ms Office!
https://billedeupload.dk/?v=lj9V.jpg
Avatar billede poko1 Ekspert
23. maj 2016 - 22:07 #9
Nu skal du så i Outlook Trykke på Filer Importer Eksporter. På den første boks der kommer trykker du næste i den nye boks tryk på Privatmappefil (.pst) Tryk næste i ny mappe Tryk gennemse og følg hele turen i #1 og vælg mappen Outlook
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 22:10 #10
#8
var lige nødt til at genstarte p.g.a. off. 2003 update. har geninstalleret det igen her i eftermiddag.
IGEN POKO: "MED MS MENER DU SÅ MICROSOFT???"
du svarede mig ikke på mit #7-sp.mål????????????????????????????
nu finder jeg det samme sted igen
OG HVAD GØR JEG SÅ:
DER ER 5 FORSKELLIGE MAPPER???
hvilken én? og skal jeg klikke på "den"?
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 22:13 #11
#9
jeg er inde i ........og så nu i Outlook og der er 5 mapper:
accounts
roamcache
archive
estend.dat
mapisvc

MEN der er ikke noget som hedder "importer Eksporter???
Avatar billede poko1 Ekspert
23. maj 2016 - 22:13 #12
Se #9 Ms! (M)icro(soft)
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 22:21 #13
#12
har du læst min kommentar i #11 ??? - tror jeg ikke?
Avatar billede poko1 Ekspert
23. maj 2016 - 22:27 #14
Jo jeg har læst men jeg sidder jo samtidig og laver en vejledning i  Photoshop!!!
https://billedeupload.dk/?v=JgBNx.jpg
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 22:29 #15
#9
har du læst min kommentar i #11  - tror jeg ikke...?
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 22:34 #16
#9
synes der er problemer med at skrive herinde - genstarter lige...
Avatar billede poko1 Ekspert
23. maj 2016 - 22:41 #17
I Disse mapper ligger mail fra mine 2 Kontoer!
https://billedeupload.dk/?v=zcj6k.jpg
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 22:46 #18
#17
ved ikke hvad det er du mener
MEN
ligenu er jeg iflg. din vejledning inde under C-drevet og er i mappen Outlook og her ligger der i alt 5 mapper:
accounts
roamcache
archive
extend.dat
mapisvc

og så spø`r jeg dig - hvilken én af dem skal jeg klikke på og hvad skal jeg så gøre efterflg.?
Avatar billede poko1 Ekspert
23. maj 2016 - 22:50 #19
Du skal jo hente dem gennem Outlook De skal jo importeres...! Og hvis du ikke har nogle mapper der ligner så er de ikke længere på din Computer.
Avatar billede poko1 Ekspert
23. maj 2016 - 22:51 #20
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 23:11 #21
jamen - hvad så med den vejledning du sendte tidligere???
og hvad har mine mistede mails med
https://billedeupload.dk/images/j7EYI.jpg
at gøre???
?
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 23:13 #22
#20
og på det link kan jeg jo ikke klikke på noget overhovedet?
Avatar billede poko1 Ekspert
23. maj 2016 - 23:43 #23
Selvfølgelig kan du ikke trykke på noget det er jo kun en billed vejledning du skal åbne din Outlook Og gøre som vist på billedet:...!
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2016 - 09:24 #24
#23

når jeg klikker på dit link i #21:

så kommer der et skilt frem hvorpå der står:

"billedopload.dk ikke tilgængelig - 404. server kunne ikke finde siden"
Avatar billede poko1 Ekspert
24. maj 2016 - 09:54 #25
Du har kopieret linket i #20 til #21 Det kan man ikke!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. maj 2016 - 10:00 #26
"Serveren" er den mail-server hos YouSee, som din webmail ligger på. Så når du ser på din webmail, ser du direkte på serveren.
Outlook er en klient du installerer på din PC, som så henter mails fra "serveren" (webmail).

Dermed kan du ikke længere få dine gamle mails fra "serveren" - det er jo den YouSee har fået slettet.

Men du kan være svineheldig, at de gamle mails stadig ligger i det mailarkiv, som Outlook opretter på din PC. Det er det mailarkiv, Poko1 forsøger at guide dig til at finde.

Mailarkivet gemmes som en .PST fil, og kan ligge flere steder (du kan have valgt lokationen selv), men som standard i en af følgende stier:

c:\Users\anne-lise\appdata\local\Microsoft\Outlook\[etellerandet].PST
C:\Users\anne-lise\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook\[etellerandet].PST

Prøv først at se på de to ovenstående placeringer. Er der ikke nogen her, så søg hele din PC igennem for *.PST filer.

Finder du ikke nogen, kan du forsøge det samme, bare med *.OST filer - disse er et "offline" arkiv, som du sandsynligvis ikke har med din opsætning, da det normalt bruges ved IMAP og Exchange opsætninger - det lyder som om du har POP3 opsætning - men søg efter OST alligevel, for alle tilfældes skyld.

Hvis du finder en eller flere PST (eller OST) filer, så vend tilbage - så må vi hjælpe med importen i Outlook.
Hvis ikke du finder PST eller OST filer, har du kun YouSee tilbage... - de må have noget backup af deres systemer... - men det er nok det I allerede har været igennem, så deres fejl er nok større end som så...
Avatar billede poko1 Ekspert
24. maj 2016 - 10:14 #27
Spørger har oplyst!
samtlige mine webmail-mails lå osse i mic. Outlook
Og så skal de ligge i den sti jeg skrev!
Yousee går ikke ind i spørgers Outlook og fjerner mapper.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. maj 2016 - 13:09 #28
Nej, men nu har outlook jo været afinstalleret, som jeg læser det. Og hvis man har kørt et office oprydnigsprogram, er der ikke mange mailmapper tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2016 - 13:45 #29
#25
jeg fulge din vejledning i #1 og skrev efterflg.til dig at jeg havde fulgt din vejledning og hvad jeg så skulle gøre nu og skrev at der derinde lå i alt 5 div. mapper og spurgte dig om hvilken én som jeg skulle vælge af de 5. herefter svarede du mig ikke men sendte så pludselig det link i #20 og jeg regner så med, at det er et link til mig i.r.t. fortsatte infos i det her sp.mål. men det var det så ikke...hvorfor sender du så det?
jeg spurte dig også i #21 hvad jeg overhovedet skulle med det link i #20 og eftersom du ikke svarer men du har sendt mig det link går jeg naturligvis osse ind på det. hvorfor skrev du det sp.målet-uvedkommende link?
tilbage til mit sp.mål så er det den server som mine slettede mails fra mic. Outlook ligger på som jeg spørger om hvor jeg kan finde.
afslutter sp.målet nu - har ingen brugbare svar fået...
Avatar billede poko1 Ekspert
24. maj 2016 - 14:01 #30
I #1 Spørger jeg kun om de findes i den mappe og hvis de gjorde så kunne de importeres til Outlook Da du fortæller at der er filer i mappen prøver jeg ved hjælp af en billedvejledning at vise dig stien til hvorledes du kunne hente dem men det kan du så åbenbart ikke finde ud af?? Så slut herfra :-(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. maj 2016 - 14:10 #31
Generelt er spørgsmål og svar her meget ustrukturerede, så jeg kan godt forstå begges forvirring.

Det korte af det lange, som jeg også skrev:

* Serveren du spørger til, er den hos YouSee - den får du ikke noget ud af.
* Har du ikke PST eller OST fil(er) på din PC, finder du heller ikke gamle  mails.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2016 - 15:22 #32
#28
mic. outlook`s mails LIGGER PÅ SERVEREN.
og det er den server jeg skal finde (ved bare ikke hvor jeg skal finde den henne). jeg ved, at der er en server - har brugt den funktion engang med mails der var slettet i Outlook expres.
ved den server er der men ved ikke hvor jeg finder den henne.
OG fra den server kan man hente alle de mails som man har skrevet og modtaget i tidens løb...
???
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2016 - 15:29 #33
#31
alle mine filer som hidrørte fra mic. Outlook var pst-filer.
og jeg ved udmærket godt, at det er serveren for mic. Outlook jeg skal hente de slettede filer fra (ikke fra webmailen).
så det er mic. outlook`s server jeg skal finde...
???
OG NÅR JEG SØGER PÅ PST (under start-knappen) kommer der meget frem og alt det som kommer frem relaterer til mic. Outlook...
og er pst-filer...
???
Avatar billede poko1 Ekspert
24. maj 2016 - 16:46 #34
Og hvis du så trykker på se flere resultater Så åbnes der et vindue med alle dine Mails dem har du mulighed for at åbne styk for styk og gemme i en mappe på Outlook!

og så lige en ting mere forkortelsen Ms Office bruges af Microsoft!
http://kortlink.dk/mber
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. maj 2016 - 09:43 #35
Poko1-> Jeg tror du forveksler med MSG filer? (som bruges i outlook express og windows live mail m.m.). Outlook gemmer i PST filer, som integrerer alle mails i samme fil (sammen med kalender og kontaktpersoner). En PST fil kan ikke bare åbnes - den skal tilknyttes en kørende outlook.

jegerdiana-> Gem at finde severen - det er den der er korrupt hos YouSee. Det var den nok ikke, da du skulle genfinde dine mails i det gamle Outlook Express.
Men når nu du har fundet PST filer, så se da at kopiere dem til en samlet mappe, og åben dem i outlook - det er sandsynligvis dem der indeholder dine mails...

men du finder dem altså IKKE på nogen server, med mindre jeg helt har misforstået historien.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2016 - 15:26 #36
#35
DU HAR FORSTÅET HISTORIEN helt korrekt...
jeg ved jeg kan finde alle de PST-filer ved at klikke på start (har win 7 serv.pack 1) så kommer de frem.
vil det så sige, at jeg skal kopiere alle de pst-filer som kommer frem, gemme dem i en mappe og åbne dem i Outlook?
har jeg forstået det korrekt?
så vil jeg igen downloade mic. Outlook, kigge efter de pst-filer, kopiere dem en en gul mappe og herefter hente dem inde fra mic. Outlook.
afinstallerede igen - for jeg ved ikke hvilken gang mic.outlook men går ind i programmer og funktioner, finder her mic. office og redegerer så jeg får mic. Outlook ned igen.
nyt sp.mål?:
kan jeg markere dem alle, sige kopiere og herefter sæt ind???
MANGE TAK FOR DIT SVAR
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. maj 2016 - 16:00 #37
Jeg vil anbefale dig at kopiere alle dem du finder, over i en bestemt mappe. Du kan sagtens bruge dem hvor de ligger, men dels kan de være svære at knytte til outlook, når de ligger spredt, dels er det surt, hvis man kommer til at lave noget lo.., så man ødelægger filen.

Kopier og Gem dem i en mappe, og åben outlook. Det var Outlook 2003 du brugte? - så skal du gøre som følger:

Åbn Outlook.
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
Klik på knappen E-mail-konti på fanen Konfiguration af e-mail, også selvom du ikke har angivet en e-mail-konto.
Klik på Tilføj på fanen Datafiler.
Klik på Office Outlook-privatmappefil (.pst), og klik derefter på OK.
Find den nye placering til .pst-filen, og klik derefter på OK to gange.

Ovenstående er taget fra siden: https://support.microsoft.com/da-dk/kb/291636 - den kan være en hjælp, hvis du skal bruge yderligere info, evt. til en anden version af outlook.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2016 - 16:02 #38
er i gang ligenu med at afintallere hele office-pakken. gjorde jeg fordi jeg under rediger office under alle programmer og funktioner ikke kunne vælge "rediger" i mic. office. så bruger revo-uninstaller.
herefter vil jeg geninstallere hele office-pakken og så forsøge at hente de filer som jeg fandt under søgning under start af pst-filer og som ligenu er gemt på pc`s skrivebord. tog så kun dem som jeg tror har noget at gøre med det her - der kom én million af dem frem.
når jeg så har geninstalleret office-pakken...
HVAD SKAL JEG SÅ GØRE (klikke på) m.h.t. den mappe jeg har gemt de pst-filer i?? - altså for at få de mails tilbage igen???
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2016 - 16:05 #39
#37
har kigget at du har skrevet hvad jeg så efterflg. skal gøre...
skriver igen når det her cirkus er overstået?
læs lige osse min forrige kommentar...
Avatar billede poko1 Ekspert
25. maj 2016 - 21:44 #40
Som jeg relaterede til i #34 som svar på #33
OG NÅR JEG SØGER PÅ PST (under start-knappen) kommer der meget frem og alt det som kommer frem relaterer til mic. Outlook...
og er pst-filer...

https://billedeupload.dk/?v=qAXkQ.jpg
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. maj 2016 - 09:12 #41
Nej, det er ikke PST filer du har på listen - det er en liste over filer og emner, hvor ordet "PST" indgår.

Du skal søge på:

*.PST

hvis du vil have PST filer alene.

Og i det søgefelt du søger i, søges der kun i "indekserede" områder af computeren - PST filer ligger som oftest IKKE i et indekseret bibliotek.

Da windows indbyggede søgefunktioner har alle mulige filtre, ville jeg selv lave søgningen, ved at åbne en kommandoprompt (tryk Windowstast+R - skriv CMD i boksen, og tryk OK).
Stil dig i c: (skriv "cd c:\" fulgt af enter - og uden gåseøjne), og efterfølgende skriver du "dir *.pst /s" - igen uden gåseøjne. Det vil liste alle PST filer der findes på dit C: drev.

Lidt mere besværligt, men så meget mere sikkert...

Hvis der er filer, kan du så klikke dig frem til dem i stifinder, og kopiere dem til en ny mappe.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2016 - 17:39 #42
#41
mange tak ole!
jeg har fulgt din vejledning til punkt og prikke nu 2 gange og hver gang slutter den med en meddelelse som hedder sådan her:

C:\Users\anne-lise>dir*.pst/s
og herunder:
(først ET TEGN JEG IKKE KAN TYDE - og kan kun finde det tegn på én af tasterne og det er tasten "komma" som består af 3 tegn i alt (ovenover hinanden) og det tegn der så vises her er det midterste af de 3 tegn)
så efter dette ukendte tegn så dir*.pst(og her igen det ukendte tegn) blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando, et program eller en batchfil.
og herunder igen:
C:\Users\anne-lise>
OG NU TROEDE JEG LIGE - øv øv øv
såfremt du tør betro mig din mail-adr. i et privat brev herinde kan jeg tage et printscreen og sende det til dig.
JEG HAR BRUGT OCEANER AF TID PÅ DET HER PROBLEM SAMT ADSKILLIGE DAGE - ER ALTSÅ RIGTIG TRÆLS...
og undskyld min sene kommentar til dig - men har været hjemmefra fra kl. 7.30 i morges til ca. kl. 16.
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2016 - 18:53 #43
#41
da jeg skrev cd c: (uden gåseøjne)
og derefter enter
kom jeg ind på (tror det var c-drevet)
og herinde skrev jeg så dir *.pst /s

(for mig at se er der mellemrum mellem dir og stjerne samt mellemrum mellem pst og skråstreg
???
er dette korrekt?
og her kommer der intet frem om pst-filer???
undskyld mit sene svar men eksperten.dk har jo været nede i week-enden. og skal vist lige vænne mig til det nye layout...
såfremt du altså vil er du velkommen til at gå ind som fjernsupporter på min pc. send mig lige et privat brev såfremt du vil det...
Avatar billede MADOlsen Forsker
31. maj 2016 - 08:21 #44
Som jeg ser det, efter at have læst tråden:

Du er sur og frustreret, fordi du har fået slettet dine mails, og du nu forgæves har forsøgt at få dem tilbage.
Poko bruger en fandens masse tid på at prøve at hjælpe dig, og du lader så din vrede gå ud over ham. Tror ikke du skal regne med, at det er den helt rigtige taktik, hvis du gerne vil have folk til at hjælpe dig herinde (eller nogen som helst andre steder) ...
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2016 - 08:34 #45
#44
både poko og dig har fint forsøgt at hjælpe mig
i hvilket sp.mål har jeg ladet min vrede gå ud over poko??? jeg kan ikke se det.
poko har altid været der for mig når jeg har stillet sp.mål herinde.
ja - og ja jeg er sur - er helt korrekt - men ikke på nogen herinde - herinde har jeg altid fået masser af hjælp
det jeg er sur over er, at alle mine mails blev slettede.
OG KED AF DET.............
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2016 - 13:27 #46
#34
jeg vil prøve på den facon som du beskriver her.
men først vil jeg lige en tur i skoven - trænger til at slappe lidt af
fra det problem.
når jeg kommer hjem igen vil jeg gøre som du skriver i #34
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2016 - 15:07 #47
#34
tak søde poko
der er jo bare det ved det poko, at jeg jo afinstallerede mic. Outlook fordi den stjal mine mails fra min webmail p.g.a. at min webmail ikke overholdt "videresend men behold kopi" - den videresendte dem alle sammen til mic.outlook el. omvendt mic.
så jeg har ikke mic. Outlook og hvis jeg ta`r den igen og min webmail igen ikke overholder "videresend men behold kopi" så lander samtlige mine nuv. mails i mic. Outlook igen. men den funktion i mic.outlook er måske "normal" - var jo webmailens fejl.
s.u. på det med om det er "normalt.
er en super-svær beskrivelse at gøre forståelig.
VED DU OM JEG I MIC.OUTLOOK KAN SPÆRRE FOR AT STJÆLE MINE WEBMAILS??? KAN JEG JO I WEBMAILEN MEN DEN OVERHOLDER DET
JO IKKE - har den tidl. gjort og osse i relation til thunderbird...
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2016 - 15:31 #48
#34
men på den anden side, så har jo alle de mails som jeg har i webmailen tilbage til og med den 22/2 - de samme mails har jeg jo i min gmail. så dem i min gmail mister jeg jo i hvert fald ikke - prøver at gøre som du skriver...
starter med at hente mic. Outlook via programmer og funktioner via igen at "redigere" og snuppe Outlook én gang til.
min webmail er den jeg altid bruger at sende mails fra.
går ligenu i gang med at redigere mic. office og snuppe Outlook igen.
du hører fra mig - når det her første kapitel er overstået.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. maj 2016 - 15:33 #49
Hej igen - jeg har lige været "offline" nogle dage, så ser først videreudviklingen nu. Vi skal lige holde styr på, hvem der skriver hvad... - nu er vi 4 personer i tråden.

Jeg kan se i mine mails, at du har sendt mig nogle private beskeder - de er nok "spist" af det ny system, så jeg kan ikke se hvad der stod.

dir *.pst /s er, som du fik luret, med lidt mellemrum. Og siden den returnerer helt uden resultater, tyder det desværre på at du ikke har nogen mail-filer liggende... - så det var desværre nok et vildspor.

Prøv at gøre det samme - bare med EML:

c:
dir *.eml /s

Hvis du har haft brugt Windows Live mail, eller Outlook Express - eller en helt anden mail-klient, vil den have kunne gemt hver enkelt mail som en EML fil.

Jeg ville hjertens gerne hjælpe over teamviewer el. lign, men jeg har temmelig travlt i privaten i øjeblikket, og kan desværre slet ikke se hvornår det skulle være... - muligvis i morgen aften, hvis ikke andet kan lade sig gøre.
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2016 - 16:07 #50
#34
jeg kom ikke særlig langt - mit nyinstall. mic. outlook ville ha`mit
. brugernavn
. samt password
til min webmail
det skrev jeg så og straks begyndte mic. Outlook at hente mails ned - så er nøjagtigt
det samme som skete sidste gang og ir med, at webmailen ikke overholdt "videresend men behold kopi" sidste gang så TURDE jeg altså ikke at fortsætte.
ville jo komme til at stå i nøjagtig samme situation som den 22/2 i år.
jeg er meget afhængig af mine indbakke mails.
håber ikke du synes, at jeg er en kujon.
men tusind mange tak for dit forsøg på at hjælpe mig og håber du forstår de fluer i maven jeg har når Outlook straks begynder at hente mine webmails.
JEG KUNNE GODT TÆNKE MIG AT VIDE OM DET ER NORMALT, AT OUTLOOK BARE IMPORTERER MAILS UDEN AT DE PGL. MAILS BLIVER BEHOLDT AF DEN MAIL SOM DE MAILS IMPORTERES FRA..?
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2016 - 17:10 #51
#49
har jeg ligenu forsøgt men der kommer INTET frem under den søgning.
nu markerer jeg svarene fra både poko og ole
fordi de bare har stået på hovedet for mig.
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2016 - 17:17 #52
#34
#41
samt fordi deres svar sandsynligvis hjælper andre end mig.
jeg tror, at den største fejl jeg begik var at afinstallere mic. Outlook under
programmer og funktioner. havde jeg ikke gjort det havde jeg nok kunnet få de mails tilbage - øv øv øv
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2016 - 14:58 #53
#34
#41
nu har jeg fundet den PST fil pr. 21-2-16 hvor alle mine mails forsvandt den 22-2-16.
nu ligger den fil så på pc`s skrivebord.
og jeg har via programmer og funktioner endnu engang geninstalleret
mic. Outlook.
HVA`GØR JEG SÅ NU???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. juni 2016 - 15:18 #54
Det lyder da godt :-) - jeg troede egentlig ikke på der fandtes nogen fil længere...

Du skal åbne outlook, og have den tilknyttet din konto - jeg kopierer lige fra #37:

Åbn Outlook.
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
Klik på knappen E-mail-konti på fanen Konfiguration af e-mail, også selvom du ikke har angivet en e-mail-konto.
Klik på Tilføj på fanen Datafiler.
Klik på Office Outlook-privatmappefil (.pst), og klik derefter på OK.
Find den nye placering til .pst-filen, og klik derefter på OK to gange.

Ovenstående er taget fra siden: https://support.microsoft.com/da-dk/kb/291636

Problemet er bare, at din outlook i øjeblikket nok ikke er kørende, og du skal derfor enten konfigurere den op imod en mailudbyder, eller også skal du have den op at køre "uden mail". Outlook 2003 er så gammel, at jeg desværre ikke rent ud af hovedet kan huske, om det er let at køre uden mail.

Prøv dig lidt frem, og går det i fisk, må vi forlade os på de andre her i tråden, eller vente til næste uge - jeg er på spejderweekend fra om få timer...
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2016 - 15:31 #55
#37
nu har jeg fundet lige nøjagtigt den PST-fil jeg sku`finde (har den ligenu liggende på pc`s skrivebord.
jeg har fulgt din opskrift i #37
og er kommet følgende langt:
. åbn Outlook
. klik på indstillinger under menuen funktioner
- klik på e-mail-konti under fanen "konfiguration af e-mail
MEN HERINDE ER DER INGEN FANE SOM HEDDER "DATAFILER"
??????????
kan dette være fordi det Outlook jeg har er Outlook 2003???
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2016 - 15:46 #56
#54
jeg bruger office-pakken 2003 - men har en office-pakke 2010 liggende -  men Outlook 2010 vil nok heller ikke modtage min pst-fil.
mange tusind tak fordi du har stået på hovedet for mig.
og god spejder-weekend
og husk kompasset...
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2016 - 15:49 #57
#54
jeg har også installeret mic. Outlook (2003) men har ikke konfigureret til at samarb. med min webmail (fordi de webmails blev slettet).
så bli`r nok nødt til nødt til at konkludere, at de mails er tabt for tid og evighed.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2016 - 23:00 #58
#54
hej ole -håber du har haft en fin spejder-weekend...
jeg inst. office 2007 fordi det er yngre.
og jeg kom næsten hele vejen igennem din vejledning men så sluttede det dårligt.
jeg havde fået min fil med de gl. mails ind (dèr allernederst) og havde markeret den men der var ingen "OK"-knap men der var en "close"-knap så jeg klikkede på close og vupti lå datafilen t.v. i Outlook - MEN FILEN VAR TOM.
så læste jeg det som stod under "settings" og herefter klikkede jeg på "open folder" men så kom der et skema frem hvorpå der stod at såfremt jeg åbnede folderen så kunne operativ-systemet samt div. programmer blive beskadiget...
så det turde jeg ikke...........
???