Avatar billede tcat1983 Nybegynder
24. maj 2016 - 10:58 Der er 5 kommentarer

brugeren har ikke skrive adgang til C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\Temporary ASP.NET Files

Jeg har for nogle år siden lavet siden vivildfliser.dk i asp.NET

Igår bad ejeren mig om at rette nogle ting hvilket krævede jeg loggede på webhotellet hos web10.dk og hentede siden ned da jeg ikke lige havde den liggende.

Da jeg lavede siden kørte jeg win7 men nu har jeg fået ny pc og køre win10.

Jeg hentede siden ned og måtte be web10 om at slette en masse java script og html filer på webhotellet som var spam filer. De fik slettet webconfig filen også så den uploadede jeg igen.

Nu melder siden fejl og jeg fatter ikke en bjælde. Jeg har googlet og google og de steder jeg kan finde forklare jeg skal finde mappen Temporary ASP.NET Files og give bruger kontierne under sikkerhed (når jeg højre klikker og siger egenskaber) tillaldelse til at skrive.

Det har jeg gjort jeg ved snart ikke hvor mange gange, intet ændre sig.

Nogen der har forslag til hvad jeg skal gøre ? Fejlen kan ses på www.vilvildfliser.dk
Avatar billede claes57 Ekspert
24. maj 2016 - 11:43 #1
typisk, så er det forbudt brugeren at skrive i c:\windows.
Har man brug for en lokal placering, så er det under c:\programdata\... eller i brugerens egen mappe.

C:\ProgramData\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\Temporary ASP.NET
er den korrekte placering
Avatar billede tcat1983 Nybegynder
24. maj 2016 - 11:59 #2
Jeg har ikke selv valgt nogen steder at den skal ligge noget i stien under c:windows.

Og under programdata har jeg ingen mappe der hedder Microsoft.NET mv.
Så det løser ikke rigtig mit problem medmindre du kan fortælle mig hvordan jeg får den til at ville have adgang til programdata i stedet og få de manglede mapper derinde.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. maj 2016 - 12:16 #3
Skriv til web10 support og vedlæg kopi af fejlteksten. De plejer at være ret hurtige til at finde fejl i opsætning (evt mangler der lidt i opsætning, som blev slettet ved oprydningen)
Avatar billede tcat1983 Nybegynder
24. maj 2016 - 12:22 #4
ok. Jeg har skrevet til dem, de ville be en tekniker kigge på det.

Jeg er/var bare i tvivl om hvorvidt det er mit problem og ligger hos mig eller hvordan.
:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2016 - 04:57 #5
Jeg mener at "Temporary ASP.NET Files" faktisk skal vaere under C:\Windows.

Formentligt fordi det ikke er brugeren der skriver der, men kun ASP.NET engine.