Avatar billede allan_84 Nybegynder
25. maj 2016 - 22:53 Der er 4 kommentarer

VPN på hotel netværk

Hoteller jeg overnatter på engang imellem har lukket internet der kun kan bruges til alm http surfing, facebook youtube osv. jeg vil gerne kunne forbinde til mit hjemme netværk og logge på min synology NAS, dette er inu ikke muligt fra disse lukkede hotel netværk pga deres sikkerhed. har testet det fra andre steder som virker fint og med delt mobilnet er det også muligt.

jeg har så prøvet at sætte en VPN pptp server op på min synology nas, dette virker også udemærket alle andre steder bare ikke på disse hotel netværk da de jo stadig er lukket.

jeg tænker det burde være muligt med en eller anden form for tunnel til min nas nu der jo er internet og jeg kan komme på nettet jo.

what to do?

nogen goe forslag til hvordan jeg kan lave en forbindelse til mit eget netværk eller på anden måde få hul igennem?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
26. maj 2016 - 07:13 #1
Du kunne prøve at installere synology's apps i windows og bruge dit quickconnect id til at logge ind på din NAS. Der findes forskellige apps afhængig af hvad man vil.
De samme apps kan findes i app store og google play.
Avatar billede allan_84 Nybegynder
26. maj 2016 - 22:24 #2
Tak for dit forslag, det er dog prøvet uden hæld. DS File og DS Finde kan FX ikke få hul igennem på hotel wifi, men på mobil 4g net er der ingen problemer.
Avatar billede allan_84 Nybegynder
26. maj 2016 - 22:25 #3
glemte at skrive quickconnect heller ikke gør nogen forskel.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
27. maj 2016 - 11:06 #4
Måske de hoteller kun tillader trafik på port 80 og 443.

Hvis du ikke bruger port 80 og 443 til noget hjemme hvor din NAS står. Så kan du sætte router op til at sende trafik videre fra port 80 til den port din VPN server bruger på din NAS.
Trafik ind med port 80 sendes videre til NAS på port XXXX(vpn porten).

Kun en teori. Ved ikke 100% om det kan lade sig gøre.