Avatar billede thorkild10 Juniormester
26. maj 2016 - 08:46 Der er 2 løsninger

Ny bærbar PC???

Hejsa....

Jeg har brug for en ny bærbar PC.
Den skal være fremtidssikret, men skal ikke kunne noget særligt.

Den skal kunne bruges til EB.dk og sider som disse... + Danske spil osv. Som udgangspunkt ikke spil.

Herudover skal der være CD/DVD drev

skærmen skal være alm/stor

Jeg forestiller mig den minimum skal have følgende:

-i5/i7 processon
-1.000 GB HD
-8GB ram

Budgettet hedder max omkring 4.000

På forhånd tak :)
Avatar billede INK Ekspert
30. maj 2016 - 20:38 #1
Med en max pris på 4000,- kr bliver det nok svært at få den anførte konfiguration.
Prøv at søge på eksempelvis Elgiganten og Power med specifikationen, så vil du se problemet.
En fremtidssikret PC findes vist ikke ;-), men jeg vil foreslå du starter med en behovsspecifikation. Ønsker du en hurtig PC bør du overveje en SSD disk på måske 256 GB. Hvad skal gemmes på PCen og hvad kan man gemme i skyen osv. ?
Har du meget Musik og mange billeder/videoer, så er 256 GB nok for lidt.
Bruger du tunge foto og videoredigeringsprogrammer kræves der motorkraft, men almindelig mail, surf på nettet og småspil kan klares med mindre processorkraft.
Det bliver altid et kompromis mellem specifikation og pris. Held og lykke med dit køb.
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2016 - 19:09 #2