Avatar billede brianmilan Juniormester
26. maj 2016 - 09:48 Der er 3 kommentarer

Importere et "Delt-Link" fra OneNote Online til OneNote på min PC.

Hej.

Ved I om det kan lade sig gøre at importere et "Delt-Link" fra OneNote Online til OneNote på min PC som jeg har fået på mail?

Eller er jeg nødt til at bruge OneNote Online når jeg skal arbejde i det?

Venlig hilsen
Brian
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. maj 2016 - 10:43 #1
Når du starter med at redigere i OneNote Online, plejer der at være en knap til at redigere i desktop udgaven af OneNote.

Jeg har i hvert fald flere bøger, jeg har importeret på den måde.
Avatar billede brianmilan Juniormester
26. maj 2016 - 12:43 #2
Hej Ole.

Jeg desværre ikke se nogen knap til at kunne redigere i dekstop udgaven, kan det evt. være fordi at OneNote Online linket er sat til "read-only"?
Men burde jeg ikke kunne indlæse det alligevel i dekstop udgaven?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. maj 2016 - 08:23 #3
Jeg har aldrig prøvet at arbejde med "read only" bøger, så jeg ved ikke om det er årsagen - men jeg kan ikke forestille mig det.

Og dog... - for når jeg efterprøver med et af mine egne link, åbner det i onenote online, så er der oppe i højre hjørne den "rediger" knap jeg snakker om - den er i virkeligheden en drop-down knap med to valgmuligheder - rediger i browser, eller Microsoft OneNote. Den sidder til venstre for "Udskriv" knappen, og da den hedder "Rediger", kan det godt ske den ikke er der, hvis man kun har læserettigheder.

Men du burde også kunne åbne den direkte i onenote. Når jeg går ind og åbner en notesbog, får jeg øverst en lang liste over mine egne bøger, og scroller jeg ned i bunden, kan jeg se de bøger der er delt med mig.

Det kræver dog, at bogen er delt til den mail-adresse, du har registreret din Microsoft/OneDrive konto til.