Avatar billede jcr18 Professor
27. maj 2016 - 09:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvordan optages et video screenshot? - se her.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan personen her får optaget en video af hvordan hans pc arbejder i en boot situation? For når jeg sætter mit program movavi video suite 15 http://peecee.dk/upload/view/459732/full til at optage hvad der bliver vist på skærmen stopper det jo helt af sig selv når pc`en skal genstarte.

https://www.youtube.com/watch?v=G5tigOfJCpU

Nu prøver jeg lige at se om der er nogen herinde som kan tippe mig, ellers må jeg skrive direkte til personen.

På forhånd tak.
Avatar billede jcr18 Professor
27. maj 2016 - 10:17 #2
Ups, ser lige på dem. Tak for påmindelsen.
Avatar billede jcr18 Professor
27. maj 2016 - 10:23 #3
Hermed er der fulgt op på trådene.
Avatar billede poko1 Ekspert
27. maj 2016 - 10:55 #4
Syntes du Virkelig ????
jcr18 (8.020 point. Point ude: 460)
Avatar billede groenaert Novice
27. maj 2016 - 10:56 #5
Umiddelbart vil jeg gætte på, at optagelserne laves via et virtuelt operativsystem, der kører f.eks. i en VirtualBox, Hyper-V eller lignende. Så optager man det der sker i den virtuelle maskine. Ellers så er der måske nogle der sætter et Video Kamera op, der optager deres skærm. I dette tilfælde skal man sætte lukkertiden, så den svare til skærmens opdaterings hastighed, for at undgå skærm flimmer.
Ellers så ved jeg ikke hvordan, men et interessant spørgsmål, jeg gerne lytter med på.

Grønært
Avatar billede jcr18 Professor
27. maj 2016 - 11:11 #6
Og et interessant svar. Jeg prøver at arbejde med dit input og ser om der dukker flere bud op.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2016 - 13:40 #7
helt klart virtuel maskine.
hvis du vil vise noget, er det den nemmeste metode.

hvis det er optaget med kamera, så kan du jo se det :)
Avatar billede tryltryl Juniormester
27. maj 2016 - 14:44 #8
Jeg sætter også mit kryds ved en virtuel maskine. Det er her, man udfører alle sine eksperimenter.

Teknisk set kan man dog godt få udstyr, som kan optage direkte fra grafikkortets udgang. Så kan man ikke se, at det er optaget med et "kamera".
Avatar billede jcr18 Professor
27. maj 2016 - 23:29 #9
Sådan en virtuel maskine, hvordan får man fat i det? Er det software, hardware eller andet?
Avatar billede groenaert Novice
29. maj 2016 - 10:26 #10
Hvis du har Windows 8, 8.1 eller Windows 10 Pro og op efter, så ligger Hyper-V som en ekstra feature du kan tilføje (Programmer og Funktioner > Slå Windows Funktioner til eller fra) Virtualbox kan hentes på: https://www.virtualbox.org/ og er Open Source.

Venlig hilsen

Grønært