Avatar billede Ibo1003 Nybegynder
27. maj 2016 - 12:01 Der er 5 kommentarer

macbook pro temperatur

har en mac pro der bliver meget varm og larmer en del. den ligger imellem 88 -93 grader, er det normalt?? har renset blæseren men det har kun hjulpet en lille smule
Avatar billede egonspock Seniormester
27. maj 2016 - 13:44 #1
Hvad er det, der bruger strøm? Prøv at åben Aktivitets-overvågning, som ligger i hjælpeprogrammer og se på fanebladet Energi, så finder du måske ud af at det er noget, du ikke bruger, der blot skal quit'es
Avatar billede Ibo1003 Nybegynder
27. maj 2016 - 21:44 #2
Jeg har lukket det jeg ik bruger 😏
Avatar billede egonspock Seniormester
27. maj 2016 - 22:08 #3
øh, betyder det har løst problemet, eller at der intet er, der bruger energi, eller hvad?

Det kan sagtens være at du er kommet til at installere et eller andet fjollet antivirusprogram, der bare æder strøm og hæver CPU'ens temperatur, som du ikke kan se er aktivt, hvis du ikke gør netop denne øvelse.

Min er på 63° nu i øvrigt.
Avatar billede Ibo1003 Nybegynder
28. maj 2016 - 10:45 #4
Det har  ikke hjulpet noget som helst og jeg købte den brugt og jeg har ikke hentet noget antivirus og den blev fabriksindstillet inden jeg købte den
Avatar billede egonspock Seniormester
28. maj 2016 - 19:07 #5
Der kan være to grunde til at du har så høj temperatur: enten hardwaremæssigt: at termostaten eller blæseren ikke virker som den skal, eller softwaremæssigt, at der hele tiden er noget, der kører og bruger mere end nogle få streger energipåvirkning. Det kan sagtens være at der er noget, der kører i baggrunden som du ikke let kan slukke, bruger meget energi og dermed hæver temperaturen uden synlig grund, og derfor er det første du skal gøre at bruge aktivitetsovervågningsprogrammet til at lokalisere om det er det ene eller det andet. Hvad bruger mest lige nu?