Oprettet tor. d. 27. september 2001 kl. 14:15:54

david78
david78 (17.905 point. Point ude: 805)

Flash og .asf (filmfiltype..)?

Hey..

Jeg kunne godt lige tlnke mig at vide pm der mon er et klogt hoved her, der véd noget om hvordan en flashfil kan snakke med en .asf-fil (film) ?

Kan man lave noget Goto-gejl, som begge filtyper forstår? Eksempeltvis skal det være sådan at når .asf-filmen er nået til et bestemt punkt i afspilningen, så skal det sende et output til en flashfil der ligger ved siden af (som egentlig blot er nogle knapper) og knappen skal så skifte farve osv.. Omvendt, når man trykker på en bestemt knap, så skal .asf filmen starte på et bestemt tidspunkt (eksempeltvis 2 min. og 4 sek. inde i filmen..)

Forstår I hvad jeg mener? Det burde igrunden være ret simpelt.. :-) Min viden skal bare lige stives af her.. ;_)

-David

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 14:16:56| #1

david78
david78 (17.905 point)
..Hold op jeg er en tastespasser.. *G*

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 14:19:49| #2

freefreelancer
freefreelancer (18.377 point)
Fortæl mig hvad .asf er så kan jeg fortælle dig det...!

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 14:22:58| #3

david78
david78 (17.905 point)
Her er \"Lidt\" om .asf: http://www.microsoft.com/ (...)

Der er et streamingformat..:-)

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 14:24:38| #4

freefreelancer
freefreelancer (18.377 point)
Ahhhr nej det kan IKKE lade sig gøre!


-Jonas

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 14:27:24| #5

david78
david78 (17.905 point)
Okay.. Hvorfor ikke..?

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 14:28:56| #6

freefreelancer
freefreelancer (18.377 point)
Fordi at .asf formatet jo bare er statisk hvis man kan forklare det sådan det har slet ingen \"programmeringsevner\"


-Jonas

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 14:29:12| #7

sorteplov
sorteplov (16.171 point)
Hvis du importerer asf-tingen (kan være den skal konverteres først til fx. Quicktime) i Flash.
Laver den om til et movieclip, så kan du kontrollere dens timeline via actionscripting og vice versa. Hvis du skal have fx. Flash filen til at reagere/styre fx. Javascript udenfor flash-filen (.swf) skal du huske at skrive \"SWLiveconnect=True\" i embed-tagget.

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 14:31:06| #8

freefreelancer
freefreelancer (18.377 point)
Sorteplov > Så har han jo heller ikke en egentlig .asf fil længere...

Han mener at køre dem seperat!



-Jonas

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 14:35:58| #9

david78
david78 (17.905 point)
Hm..

Med andre ord jeg er ude at skide her..? :-)

Jeg véd at .asf kan give en kommando der kan referere til et html-dokument; eksempeltvis kan det åbne et link i et framesæt der ser sådan her ud: http://www.Homepage.com/ &&framemain . Se, det kan jeg selv forstå logikken i.. Men, vil man kunne udvide en sådan komando til også at virke i flash, så det går til et bestemt instance, frame eller sådan.. ?

-David

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 14:37:06| #10

david78
david78 (17.905 point)
Ja, havde det nu været altmuligt andet (Quicktime f.eks) havde det jo ikke været noget problem.. Men det er død og pine en .asf-fil..

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 14:38:10| #11

david78
david78 (17.905 point)
..og det skal køre hver for sig i hver sin frame i et framesæt; og de skal bare kunne snakke sammen..

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 14:39:16| #12

sorteplov
sorteplov (16.171 point)
Øøhm >Freefreelancer - det er jo rigtigt, men jeg kan ikke rigtigt se andre måder at gøre det på.

>David 78. Jeg tror ikke man kan få .asf-filformatet  til at styre flash, uden at inddrage den i din .swf eller lave den til en separat .swf

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 14:40:27| #13

sorteplov
sorteplov (16.171 point)
Eneste lille problem med at importere det i Flash, er at du bliver nødt til at have evt. lyd liggende i et separat \"layer\". Flash importerer nemlig ikke lyden.

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 14:42:19| #14

david78
david78 (17.905 point)
Ja, men det er slet ikke nogen løsning at lave det om til en flashfil.. De skal som sagt kører seperat, desværre.. :-)

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 15:10:53| #15


Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 16:22:44| #16

nikolajdu
nikolajdu (131.635 point)
Man kan godt få Flash til at snakke med en .asf fil. Kræver et browservindue, javaScript og virker kun i IE. Desuden skal .asf filen ligge uden for flash filen. Jeg kan sende dig et eks på det.

Hvis du vil lave det om til flashfilm skal du vektorisere hver evigt eneste frame og derefter rense dem op i f.eks photoshop. En meget cool effekt, men tung som bare pokker og så tager det vel små 20 minutter pr billede.

12 flash frames i sekundet * 60 sekunders minut film * 20 minutter = mange minutter....

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 17:15:53| #17

david78
david78 (17.905 point)
Det må du meget gerne Nikolaj..:-) Men, hvorfor virker det kun i IE..?

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 17:21:39| #18

nikolajdu
nikolajdu (131.635 point)
Vi kan gøre det lidt værre endnu. Det virker kun i IE og ikke på Mac.

/Nikolaj

Har du en mail?

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 17:24:04| #19

david78
david78 (17.905 point)
Lortepis..

Ja: post@dlcd.dk :-)

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 17:25:36| #20

david78
david78 (17.905 point)
Nikolaj, du må sgu til at vænne dig til at oprette et svar istedet for en kommentar; ellers kommer jeg jo i samme situation som for et par dage siden, hvor jeg kom til at give pointene til en helt forkert.. :-)

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 17:35:31| #21

nikolajdu
nikolajdu (131.635 point)
hehe - Jeg venter med at svare til folk har noget brugbart. På den måde slipper jeg for at nogen beklager sig. :-)

Sender lige om 5 minutter skal lige ændre et par ting.

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 17:41:12| #22

david78
david78 (17.905 point)
Ja, okay..*S*

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 17:59:45| #23


Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 18:00:48| #24

nikolajdu
nikolajdu (131.635 point)
ok så - Svar

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 18:17:59| #25

david78
david78 (17.905 point)
Argh, Flash 5.. Jeg har kun 4..

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 18:19:08| #26

david78
david78 (17.905 point)
Okay, men tak, Nikolaj.. *S*

Det virker altså kun på en PC med IE? ..Det forstår jeg slet ikke når det nu er Flash..

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 18:20:20| #27

david78
david78 (17.905 point)
Hvad så hvis man laver en standaloneplayer..?

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 18:24:50| #28

nikolajdu
nikolajdu (131.635 point)
Det er som sådan ikke flashen der er noget galt med. Det er selve kommunikationen mellem flash, jvaScript og Media player.

Hvis du laver det som standalone player skal du være helt sikker på at folk har MediaPlayer installeret og at .asf som filtype er associeret med denne - Jo så kan det virke.

/Nikolaj

Lav selv knapperne i Flash 4 i stedet.

Start med:

On (Release)
      Get URL (\"java script:starter(true)\", window=\"_self\")
End On


Og stop med:

On (Release)
      Get URL (\"java script:starter(false)\", window=\"_self\")
End On

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 18:34:25| #29

david78
david78 (17.905 point)
Okay, og javascriptet, hvor er det? Det er bare automatisk indbygget i al dether? :-) (Jeg er så dum så dum..)

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 18:36:58| #30

nikolajdu
nikolajdu (131.635 point)
JavaScriptet ligger i den html fil jeg sendte dig.

Det er også herinde du skal ændre navnet lifetime.vma til minFilm.asf

Skrevet tor. d. 27. september 2001 kl. 18:38:47| #31

david78
david78 (17.905 point)
Ah.. I see.. :-) Tak. Nu holder jeg mund.. ;-)

Skrevet tir. d. 19. februar 2002 kl. 20:56:33| #32

integra2ren
integra2ren (19.667 point)
Hallo jeg kunne da godt tænke mig at se de ting Nikolajdu her disker op med. Eftersom han brændte mig af i noget lign. her: http://www.eksperten.dk/ (...)

Skriv et indlæg




Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] [img]link til billede[/img]
Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Log ind

   

   

Seneste spørgsmål

Ændre størrelse og udseende på .swf-fil

Oprettet den 25. maj 2012 kl. 13.53
hj0rth giver 100 point for svar | Giv et svar »

Ps vita fra lille spil-kort til hukommelseskort?

Oprettet den 17. maj 2012 kl. 19.46
NicholasH giver 100 point for svar | Giv et svar »

Flash Player - kan ikke opdatere - Windows 7

Oprettet den 14. maj 2012 kl. 06.21
ngr giver 60 point for svar | Giv et svar »



   




Tips & Tricks fra PC World

Teaser billede

Læserne: Her er vores værste it-indkøb

Det er ikke al it-udstyr, som er det rene guld. Her er nogle af læsernes skrækhistorier.


Anmeldelser fra PC World

Teaser billede

Test: Mobil med Ferrari-design - og en Trabant-motor

Motorola har begået endnu en smartphone med lækkert design og potentiale til at være blandt de bedste. Men den når ikke i mål. Se her hvorfor.


Seneste blogindlæg

Teaser billede

Tvangslukke spørgsmål: Hvad er den bedste løsning?

Hej Vi har mange åbne spørgsmål på Eksperten. Vi ville gerne tvangslukke dem - så et spørgsmål efter f.eks. 6 måneder lukkes. Men der er et par uklarheder som ville være gode at få lidt input til:...


Nyheder fra PC World

Teaser billede

Sådan siger du farvel til Facebook

Læs her, hvordan du dropper Facebook og i stedet anvender nogle brugervenlige alternativer, så du stadig kan være social på nettet.


Nyheder fra Computerworld

Teaser billede

Galleri: De fedeste håndholdte gennem 40 år

Her har du de mest banebrydende håndholdte computere gennem alle tider.


Kurser
Samarbejdspartnere

Udgiver · © 2012 IDG Danmark A/S · Hørkær 18 · 2730 Herlev · Tlf.: 77 300 300 · Fax: 77 300 301 · Brug af personoplysninger