Avatar billede invisibleman Nybegynder
14. november 2001 - 09:30 Der er 82 kommentarer og
1 løsning

Sometider sker det, at...

folk får sjove ideer. Det sker også at folk tænker \"Nej, det her gider jeg sku ikke ..\"

Nå .. so what the hell do you care ? Right ? Nå .. anyhow...

http://www.eksperten.dk/ Kig på Top 10 .. og fortæl mig hvem der mangler.

Giver du op ? Okay, fair nok ..

Well.. this is tdaugaard signing off, and on :-)

Det sidste halve år eller mere har der været SÅ stor en debat om point - mange, som jeg, har ment at der bør være restriktion på dem og andre, som f.eks. disky og ljweb m.fl., mener at folk må bruge så mange de har lyst til.

Disky har bl.a. sagt at den eneste grund til at jeg IKKE ville have at alle afgivne point over skulle skæres ned til 60, var fordi jeg havde så mange point og lå på Top 10.

Det gider jeg simpelthen ikke høre på mere ... så derfor har jeg afmeldt min bruger \"tdaugaard\" (han er pist væk nu ..) og hedder nu, som i kan se \"invisibleman\" ...

Der skal IKKE gøres nogen stor diskution ud af det her, det er REN information.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
14. november 2001 - 09:33 #1
\"... have at alle afgivne point over 60 skulle skæres ned til 60, var ...\" skulle der stå ..
Avatar billede disky Nybegynder
14. november 2001 - 09:34 #2
jamen farvel, og velkommen tilbage.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
14. november 2001 - 09:35 #3
Tak
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. november 2001 - 09:36 #4
Det jeg har sagt og stadig mener er, at hvis admin ikke skærer igennem med krystal klare regler på området, følger jeg ikke autonome brugeres pludselige indskydelser. Og at det er højprofilerede brugere med mange point som har tjent disse på spm med langt over 1000 point mener jeg er et tegn på en dobbeltmoralskhed uden lige - ikke at jeg ikke kan se fornuften i forslaget, men med \"fairness in mind\" må det jo ske med tilbagevirkende kraft - et statement der pludseligt bevirker disse højtprofilerede brugere i at hamre stopklodsen i og mane til retfærdighed osv. Har diskuteret tit og ofte og det lader vi så ligge nu. Men min mening har jeg stadig :)

/ LJ

PS. og opfør dig nu ordentligt med din nye bruger !
Avatar billede disky Nybegynder
14. november 2001 - 09:37 #5
Jeg må sige at du lige er steget mange niveauer på respektheds skalaen.

Nu har du jo helt tydeligt lagt vægt bag dine ord om at det ikke var derfor.

Flot.
Avatar billede disky Nybegynder
14. november 2001 - 09:38 #6
Min mening er også uændret på point området.

inviman: Hvad gør du så nu for ikke at få flere end 60 point for et spørgsmål ?
Avatar billede invisibleman Nybegynder
14. november 2001 - 09:42 #7
ljweb, det er fint du har den holdning - så lad os bare håbe admins kommer med et ordentligt regel sæt snart :-)

Bruger ? Er det ikke ental ? *lol* Just kidding *s*

disky, tak. Jeg må nok sige, at det hovedsageligt var for at understrege min holdning om sagen, og for at undgå fremtidige udtalelser som f.eks. den som skrevet i mit \"spm.\" her, som jeg ikke kan argumentere mig ud af - så har jeg valgt dette.

Desuden har jeg selv lagt mærke til at jeg ikke så meget tænker på pointene mere ... har taget mig selv i at skynde mig ind og svare på 5-10 pts. spørgsmål egentligt bare for at komme først ...
Avatar billede disky Nybegynder
14. november 2001 - 09:43 #8
invisibleman: jeg svarer også bare og er ligeglad med point, jeg bruger dem personligt alligevel ikke til noget som helst.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
14. november 2001 - 09:45 #9
disky, det er også helt fint med jeres meninger - jeg har også min stadig og den er hermed understreget :-)

Som jeg før har sagt så vil jeg, indtil admins melder ud om sagen, ikke stå i vejen for at modtage over 60 point.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
14. november 2001 - 09:46 #10
disky, nææ vel ? Point er værdiløse jo ..
Avatar billede invisibleman Nybegynder
14. november 2001 - 10:12 #11
Lidt useless \"historie\":

Jeg nåede op på en 3. plads, på det tidspunkt med omkring 36000 point.
Jeg nåede op på over 48000 point i alt.
Deltog i over 4000 spørgsmål
Var her 717 dage med \"tdaugaard\", hvilket er sjovt når man tænker på at jeg har været connected med min ISDN forbindelse i 17 dage i dag ... ;o)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
14. november 2001 - 10:30 #12
Sesam, luk sig :o)
Avatar billede janvogt Praktikant
14. november 2001 - 10:35 #13
Godt gået tdaugaa ..... øhhh invisible man - nu kan man se lige gennem dig (Citat fra en gammel Queen-klassiker).

Lige et par kommentarer:
Desværre mener jeg ikke man helt kan undvære en form for pointsystem på Eksperten. Det er jo det, som gennem tiden har gjort den så populær. Uden et pointsystem ville du heller ikke have haft samme mulighed for at vise, hvem du er og hvad du kan.

Et alternativt pointsystem (for at undgå pointinflationen) kunne være, at spørgsmål-stilleren i stedet for point skulle afgive en karakter til alle svarere - f.eks. efter 13-skalaen.
Så ville man nok lige tænke sig lidt ekstra om, inden man fyrer et svar af.

Top-ti listen skulle så på en eller anden måde kombinere det gennemsnit man opnår med det antal spørgsmål, man har svaret på.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
14. november 2001 - 10:36 #14
<nil tilbage for en kort bemærkning>

Jamen, tda..invisibleman dog... det var godt nok en drastisk action... men på den anden side det er jo ikke det virkelige liv ;o)

</nil tilbage for en kort bemærkning>
Avatar billede dmcn Praktikant
14. november 2001 - 10:38 #15
I et stykke tid har jeg selv overvejet at afmelde mig bruger, men hesten tdaugaard kom mig i forkøbet.
Oh well, nu er det gjort, og vi starter på en frisk. Der er dags dato 28693 brugere på eksperten! :)

- parazite, signing out... and in again! :)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
14. november 2001 - 10:38 #16
<til nil der er tilbage for en kort bemærkning>

Yeps .. I know ... ljweb og parazite har lovet mig både øretæver, bank og lawsuit for at jeg gjorde det uden at overføre point til dem først *lol* J/K ..

Jeg følte lidt at det var tid til et identitetsskift :-)

</til nil der er tilbage for en kort bemærkning>
Avatar billede nil.dk Nybegynder
14. november 2001 - 10:51 #17
Hey guys.. nu kan jo ikke hitte rede i hvem der er hvem.. kunne I ikke have valgt

tdaugaard2 og parazite2 ???
Avatar billede invisibleman Nybegynder
14. november 2001 - 10:52 #18
nil.dk, \"invisibleman\" er et identitetsskift. \"tdaugaard2\" ville være en identitetsKRISE *LOL*
Avatar billede dmcn Praktikant
14. november 2001 - 10:54 #19
nil.dk : For din skyld skal jeg nok underskrive mig med parazite de næste par uger. :)
Avatar billede kapla Nybegynder
14. november 2001 - 10:55 #20
Endelig er tdaugaard væk ;D
Avatar billede dmcn Praktikant
14. november 2001 - 10:56 #21
kapla0 : Yeah - nu har mig og ham kun i alt 600 point at lave pointoverførsler med. :)
Avatar billede kapla Nybegynder
14. november 2001 - 10:57 #22
Nice ;o)
Avatar billede dmcn Praktikant
14. november 2001 - 10:57 #23
Men derfor kan vi *stadig* ødelægge Top10\'en i Fri Debat... *gnææææk*
Avatar billede invisibleman Nybegynder
14. november 2001 - 10:57 #24
kapla0, yeps .. *S* tdaugaard is gone forever from E. *S*
Avatar billede kapla Nybegynder
14. november 2001 - 10:58 #25
LOL, så kommer jeg efter jer. :P
Avatar billede dmcn Praktikant
14. november 2001 - 10:59 #26
Jaja... så afmelder vi din bruger! :)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
14. november 2001 - 11:02 #27
para >> Jeg er her jo ikke *gg*
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. november 2001 - 11:03 #28
*g* tdaug dog, se nu hvad du har startet
Avatar billede dmcn Praktikant
14. november 2001 - 11:05 #29
nil.dk : hehe - du brokkede dig selv! :)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
14. november 2001 - 11:06 #30
ljweb, er godt at der er nogle der vil være med til at understrege vores mening på beskostning af vores, åhhh så påståede precious point *G* ;o)
Avatar billede praetorian Nybegynder
14. november 2001 - 11:09 #31
Nu er problmet med et point system/graduering system bare at hvsi fx A finder sit spørgsmål skulle være nemt vælger han nem, men hans spørgsmål kan jo sagtens være svært for person B.

Ligeledes gælder at person B kan oprette et spørgsmål som svært fordi at han finder det svært, hvorimod andre mere erfarne Pc- brugere måske finder det latterligt nemt.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
14. november 2001 - 11:10 #32
Men jeg OPFORDRER ikke (*synger* Sammen vender vi strømmen, sammen går vi fra E.. Sammen vender vi tilbage, sammen .. whatever *G*) andre til at gøre det samme ... *vil ik lave ballade!*
Avatar billede invisibleman Nybegynder
14. november 2001 - 11:11 #33
preatorian (kewl name btw...), yeps ... det er rigtigt .. og vicer versa.
Avatar billede dmcn Praktikant
14. november 2001 - 11:11 #34
tdaugaard (old school, yeah! :) ) : Joho... du tvang mig til det, din hest! :)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
14. november 2001 - 11:17 #35
n0rmality, baaa ... skrid din ged! (satans .. det rimede ..)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
14. november 2001 - 11:17 #36
*G*
Avatar billede praetorian Nybegynder
14. november 2001 - 13:52 #37
Invisibleman:
takker
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
14. november 2001 - 14:41 #38
jeg har også tænkt på det samme men som det ser ud nu, får jeg sq næsten flere points af det så det nytter knap så meget.

men nu har i forviret mig totalt :)
Avatar billede dmcn Praktikant
14. november 2001 - 14:46 #39
dex_dexter : Ikke så meget at være forvirret over. Jeg er ljweb, nil.dk har skiftet brugernavn til praetorian, tdaugaard er flyttet til Lapland, og invisibleman er usynlig for alle andre end en lille skare indviede e-brugere.
Hjalp det? :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. november 2001 - 14:50 #40
para >> *lool* men at jeg er dig er en skræmmende sammenligning
Avatar billede dmcn Praktikant
14. november 2001 - 14:59 #41
ljweb : Det kan jeg da ikke forstå du synes. ;)
Jeg kører desuden bedre end dig! *hoste*
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. november 2001 - 15:09 #42
para >> flyver velsagtens... men stil en vogn til rådighed ved den dansk tyske grænse, så jeg nok stille op til en Flensburg, Munchen og retur duel *ggg*
Avatar billede dmcn Praktikant
14. november 2001 - 15:11 #43
ljweb : Hvis jeg skaffer 2 * hurtig dyt, kommer du så til DK et smut? :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. november 2001 - 15:15 #44
*g* stil et par bimmere op så skal jeg give det en overvejelse :))
Avatar billede dmcn Praktikant
14. november 2001 - 15:19 #45
ljweb : Jeg snakker lige med min auto-pusher... ;)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
14. november 2001 - 15:34 #46
øh.. jae hjalp lidt :)

hm.. i siger lige til når i skal køre ik´?
bare sådan så jeg ikke er i nærheden når i kommer drønende ;p
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
14. november 2001 - 15:36 #47
Kommentar fra n0rmality
14/11 2001 14:46:56    dex_dexter : Ikke så meget at være forvirret over. Jeg er ljweb, nil.dk har skiftet brugernavn til praetorian, tdaugaard er flyttet til Lapland, og invisibleman er usynlig for alle andre end en lille skare indviede e-brugere.
Hjalp det? :)

og neden under skriver ljweb

Kommentar fra ljweb
14/11 2001 14:50:34    para >> *lool* men at jeg er dig er en skræmmende sammenligning

dvs ljweb har 2 brugere??
*fy fy fy*
Avatar billede dmcn Praktikant
14. november 2001 - 15:38 #48
dex_dexter : ljweb (mig) har også brugeren jfl, så 3 er det vist blevet til so far. :)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
14. november 2001 - 15:40 #49
aha altså en sammensværgelse mod alle andre brugere?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
14. november 2001 - 15:42 #50
jeg har lige fundet ud af hvad i har gang i:
i vil vælte hele point systemet, drive admins til vandvid.
så vil i sende dem på anstalt og overtage eksperten før i går hen og overtager hele verden!

HA jeg har afsløret jer
Avatar billede dmcn Praktikant
14. november 2001 - 15:43 #51
Yeah, i nattens mulm og mørke laver jeg pointoverførsler mellem alle mine brugere, så jeg kan komme på Top10. :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. november 2001 - 15:45 #52
kreativ pointføring er kun slemt når det bliver opdaget :-)
men hvordan hulen skal man nu, i fremtiden komme på hvem der er hvem, og var og hvad det nu hedder..... *LOL*
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. november 2001 - 15:48 #53
TUFKAT er til at huske, i stedet for invisibletdaug......
Avatar billede dmcn Praktikant
14. november 2001 - 15:49 #54
TUFKAT? WTF is that? :)
Yeah, det er med kreativ pointføring som med kreativ bogføring - sjovt så længe man ikke spottes af admin (eller skattefar for den sags skyld). :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. november 2001 - 15:51 #55
TUFKAT==
<uddrag af invisiblemans profil>
The user formerly known as \"tdaugaard\"
</uddrag af invisiblemans profil>
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
14. november 2001 - 16:16 #56
normality>> det var ellers mit næste spm, og i har husket at betale skat af de points i fusker :)
Avatar billede kunze Nybegynder
15. november 2001 - 22:43 #57
invisi > Hvad med dine point ?!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
15. november 2001 - 23:26 #58
puf væk :)
Avatar billede kunze Nybegynder
16. november 2001 - 17:08 #59
:\\
Avatar billede invisibleman Nybegynder
16. november 2001 - 17:13 #60
kunze .. yeps ... mine ~47300 er gone *S*
Avatar billede kunze Nybegynder
16. november 2001 - 17:46 #61
Synes nu det er lidt dumt :)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
16. november 2001 - 18:06 #62
Kunze>> Så har du vidst ikke helt forstået hvorfor de har gjort som de har gjort...
Avatar billede invisibleman Nybegynder
16. november 2001 - 18:40 #63
thøger, har du så evigt ret i.

kunze, \"Disky har bl.a. sagt at den eneste grund til at jeg IKKE ville have at alle afgivne point over skulle skæres ned til 60, var fordi jeg havde så mange point og lå på Top 10.\"

Grunden til min afmelding, og afkald på mine mange point er dels for at understrege at jeg IKKE tænker på pointene og at den eneste grund til at jeg er imod Disky\'s forslag IKKE er fordi jeg lå på Top 10.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
16. november 2001 - 18:57 #64
skulle vi ikke prøve fx. året ud, at kun oprette spørgsmål med 0 points ( måske undtagen site vudering og freelance)?
det har jeg bestemt mig for at jeg vil prøve, eller kun for 15 points eller sådan noget.
Avatar billede kunze Nybegynder
17. november 2001 - 19:33 #65
thoeger_poertner > Jeg har ikke læst det hele i gennem :)

Men forstår det nu.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
17. november 2001 - 19:35 #66
dex_dexter ... det kunne være sjovt *G*
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
17. november 2001 - 19:40 #67
har faktisk gang i det nu :)
men det tager lige 10x så lang tid før folk svarer, men hvis vi bare er nok der gør det.
Avatar billede kunze Nybegynder
17. november 2001 - 19:50 #68
Jeg sætter gerne mine spørgsmål til 30 (hverken højere eller lavere) da 15 resulterer i at ingen svarer. Der skal heller ikke gå inflation i det hele så 60 point skal ikke begynde at blive standard.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. december 2001 - 00:16 #69
efter lidt forvirring ovet at der lige pludselig var en ny bruger på fotx, der bare havde stjålet tdaugaards profil etc etc. og så faldt over det her spm, kan jeg bare sige:
Fedt iniativ!!!

// www.fotx.net/WebmasterDK
Avatar billede invisibleman Nybegynder
19. december 2001 - 13:55 #70
*GG* hæ hæ ... jeg er ked af den forvirring det har skabt, men dte er ved at være \"ovre\" :o)

Og tak :-)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
19. december 2001 - 15:52 #71
usynlig fætter > jeg kan stadig ikke finde rundt i dig og parasite af en eller anden underlig grund...
Avatar billede invisibleman Nybegynder
19. december 2001 - 16:06 #72
*GG*

tdaugaard = invisibleman
parazite = n0rmality
hotpop = john_sitgers
kimrosgaard = ghostcom

det er vist ca. deromkring :o)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
19. december 2001 - 16:14 #73
yep, har selv en liste
og har også \"tærpet\" på dem*gg*
btw har i hørt om den nye temp admin?
Avatar billede invisibleman Nybegynder
19. december 2001 - 16:17 #74
temp. admin ?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
19. december 2001 - 16:19 #75
http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=64
peternr
han har allerede slettet 2 brugere jeg har haft noget med at gøre så jeg tror han får lavet noget :)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
19. december 2001 - 16:23 #76
Ku da være meget rart at vide hvem han er !?

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=peternr&i1=0&i2=0&i3=0&i4=0&i5=0&i6=0&i7=0&i8=1&i9=0&i11=0&i12=0&i13=0

1 dag har han været her !?!?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
19. december 2001 - 16:33 #77
ja har han vel, men tror han har fået nyt nick, eller noget, tror ikke han er helt ny på eksperten.

men han kunne godt skrive noget på sit minisite
Avatar billede dmcn Praktikant
19. december 2001 - 17:19 #78
Må sige at peternr er meget effektiv - rart at se at de er gået i gang med at rette op på det hele. :)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
19. december 2001 - 17:24 #79
yepper, dejligt der endeligt sker noget
Avatar billede invisibleman Nybegynder
19. december 2001 - 17:26 #80
synes bare det er rådent plat at ingen aner hvem han er/var og sårn ..
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
19. december 2001 - 17:41 #81
yeah, men har skrevet det i et par indlæg han har kommenteret/svaret
Avatar billede invisibleman Nybegynder
19. december 2001 - 17:42 #82
Hvor ?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
19. december 2001 - 17:59 #83