Avatar billede maj006 Nybegynder
18. januar 2002 - 21:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dvale i WinXP

Når man trykker \"luk computer\" er der 3 knapper:
standby
luk
genstart

Kan man ikke tilføje en dvale-knap. Det er lidt irriterende at skulle bruge ctrl+shift+del og vælge \"luk computer\" derinde...
Avatar billede resten Nybegynder
18. januar 2002 - 21:54 #1
For a one-click method to quickly shut down or reboot your system without the fuss of going through the Start menu, make use of the Shutdown command, a command line utility in XP.

Here\'s how you can set up a restart button on your desktop:

1. Create a shortcut (Right-click on desktop, select New > Shortcut).

2. For location, type the following:

shutdown -r -t 0

3. Click Next, enter a name for the shortcut (\"Restart\" is appropriate), and click Finish.

When you click your Restart shortcut, Windows XP will reboot *automagically*!

The \"-r\" switch tells XP to reboot. If you\'d like the shortcut to shut off your PC instead, change it to \"-s\"; to simply log off, change it to \"-l\". The \"-t 0\" sets the timeout (in seconds), so up this value if you find the need for it. To force running applications to close, add \"-f\" -- be careful with this one!

For more information on Shutdown, type \"shutdown\" in a command prompt window (Start > All Programs > Accessories > Command Prompt), or search for Shutdown in Windows XP\'s Help and Support Center.
Avatar billede maj006 Nybegynder
18. januar 2002 - 22:28 #2
nej - det er ikke lige det jeg søger... jeg vil have computeren i DVALE ikke lukke eller genstarte eller på standby - men i DVALE...
Det kunne godt være en \"genvej\" som du refererer til, men hellere sådan at der kommer en knap frem i \"luk computeren-menuen\" der hedder dvale.
Avatar billede intrique Nybegynder
19. januar 2002 - 12:16 #3
www.tweakxp.com har løsningen... skriver den hvis jeg finder den igen... Bruger dog bare mit kboard ;)
Avatar billede mogenz Nybegynder
19. januar 2002 - 12:50 #4
Du skal bare trykke på \"shift\" tasten når du har billedet \"standby-luk-genstart\", så vil \"standby\" ændre sig til \"dvale\";0)
Avatar billede maj006 Nybegynder
19. januar 2002 - 14:59 #5
Mogenz => ih jamen dog - det var da smart... der er ikke en metode hvorpå man kan beholde dvale i stedet for standby - og ved du hvad forskellen er?
Avatar billede maj006 Nybegynder
19. januar 2002 - 15:00 #6
\"der er\" skulle have været \"er der\"
Avatar billede mogenz Nybegynder
21. januar 2002 - 22:24 #7
Jeg har ikke kendskab til dette!
Avatar billede Rune Sommer Mester
15. januar 2012 - 13:36 #8