Avatar billede cyberlsn Nybegynder
23. januar 2002 - 17:11 Der er 34 kommentarer

Hvad er en nørd?

Hvad er en computernørd?
Avatar billede eflow Nybegynder
23. januar 2002 - 17:17 #1
en nørd er en person der interessererser meget for et bestemt emne, en computer nørd er derfor en person der interessere sig for computere
Avatar billede ahv Nybegynder
23. januar 2002 - 17:19 #2
Ordet "computernørd" bliver jo brugt til alle der sidder foran en computer dagligt !

Så en computernørd er en som sidder foran computeren dagligt :o)
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
23. januar 2002 - 17:19 #4
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
23. januar 2002 - 17:20 #5
Hvad er en nørd ?
Betegnelsen "nørd" bliver brugt meget i dag. Nogle opfatter ordet som positivt ladet, andre negativt.
Men de fleste tænker ikke over, hvad ordet egentligt betyder og hvor det kommer fra. Ordet Nørd stammer fra det engelske NERD. Bogstaverne står for:

N:euro
E:volutionary
R:ostral
D:eveloper

Ordet ’rostral’ er nok ikke så kendt. Det stammer fra ordet ’rostrum’ og betyder ’platform’.
Betegnelsen blev først brugt af en engelsk psykolog, i 1988 som en betegnelse for en ny personlighedstype. Ifølge psykologen Davis Forrest er nørden et eksempel på, hvordan menneskeheden, er ved at tilpasse sig det elektroniske samfund.

Kilde: Stephen Bunke
Avatar billede hells_bells Nybegynder
23. januar 2002 - 17:20 #6
Det er en fugl der er skaldet med lange grønne fjer der er farveløse.
Avatar billede el-prebsi Nybegynder
23. januar 2002 - 17:22 #7
Jeg har fra min gamle net-lærer fået at vide at en nørd er en person som interesserer sig meget indenfor en ting, og derfor ofte intelligent. Nogle vil sige, at det har det til følge, at vedkommende er mærkelig eller, at vedkommende er så interesseret indenfor området (her IT) at han/hun er blevet fjern fra omgivelserne og verdenen.

Politikens ordbog:
(slang) en intelligent person der kun interesserer sig for én ting og derfor virker mærkelig, el. en person der opfører sig mærkeligt el. dumt = SÆRLING, TOSSE, TÅBE, FJOLS d han er en rigtig nørd ·  sikken en nørd! ·  din nørd! e computernørd

Jeg er lidt uenig med Politikens ordbog, fordi man som nørd ikke behøver virke mærkelig eller at opføre sig dumt, bare fordi man interesserer sig utrolig meget indenfor ét område (her IT)...
Avatar billede hono Nybegynder
23. januar 2002 - 17:22 #8
"Nørd: En intelligent person der kun interesserer sig for én ting og derfor virker mærklig, el. en person der opfører sig mærkligt eller dumt =særling, Tosse, Tåbe, Fjols"

Fra politikens Nudansk Ordbog

Hono
Avatar billede hono Nybegynder
23. januar 2002 - 17:24 #9
el-prebsi> lol, der var jeg for langsom ;)

Hono
Avatar billede hells_bells Nybegynder
23. januar 2002 - 17:25 #10
Et tit Kikset og indelukked. Taler sjældent med andre og holder sig for sig selv.
Avatar billede eflow Nybegynder
23. januar 2002 - 17:26 #11
de fleste "nørder" idag er sådan set menesker som alle andre, de ser ikke underlige ud el. lign. men de interessere sig bare for noget.
Se mig, jeg er stolt over at være/blive kaldt nørd, da det beviser der er noget jeg kan, men hvis du ser mig på gaden så kan du ikke kende forskel på mig og alle andre menesker, går i normalt tøj osv.
Avatar billede hells_bells Nybegynder
23. januar 2002 - 17:28 #12
www.bgbank.com
Her er masser af Nødder. :o)
Avatar billede ahv Nybegynder
23. januar 2002 - 17:32 #13
zyberwizard, hvor kender du den side fra ?
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
23. januar 2002 - 17:33 #14
Hvorfor `?!
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2002 - 17:34 #15
http://www.geocities.com/SiliconValley/Hills/2603/ dårlig test de har - den siger at jeg kun er nørd wannabe :(

Men ellers meget underholdende
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
23. januar 2002 - 17:37 #16
Er man en nørd, hvis man:
1.Interesserer sig så meget for matematik, at man plager læren efter mere matematik.
2. Går meget højt op i computer, og læser enten matematik eller programmering i frikvarterende.
3. Har læst til mere end 9 forskellige programmeringssprog.
4. Interesserer sig for atom-fysik.
5. Laver sine websites i HTML.
6. Når han mangler et lille program, downloader han det ikke, men laver det i stedet selv.
7. Synes, at DOS, Linux og UNIX er sjovt at lege med.

Hvilket af disse punkter, er typisk for en computernørd?
Og hvilket af disse punkter, er typisk for en nørdet computernørd?
Avatar billede eflow Nybegynder
23. januar 2002 - 17:40 #17
han er en nørd efter min mening....men okey, det er jo osse kune mig
1. matematik kan da osse være spændende
2. programmering er da osse spændende, og hvis der intet andet er at lave
3. det er godt at være all-round programør
4. sådan noget med atom bomber er da sjovt at lege med
5. hvad skulle han ellers lave det i ? madpapir ?
6. fair nok, det giver god træning i programmering osv....
7. det er da osse grineren....
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
23. januar 2002 - 17:43 #18
eflow > Hvad er madpapir? Jeg har kun hørt om Wallpaper...
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
23. januar 2002 - 17:59 #19
NØRDENS SANDE DAGBOG :-)
13:03 Vågner ved de små bib's fra hacker-chatten.
13:04 Vennerne er netop kommet ind i Pentagon, og sender de sidste ny
paswords og filer med strategisk indhold.
13:05 Kold kaffe fra dagen før, en håndfuld bløde chips, lidt lunken cola og
det sidste skod fra askebærgeret.
14.21 Gennemgår dagens e-mails.
15.09 Spiller lidt shoot'em up.
16.34 Ny hi-score, skal straks meddeles on-line.
16:46 Skiller computeren (en af mange) mere ad end den er i forvejen, og
samler den delvist igen.
18:12 Bamse og kylling i fjernsynet.
18:55 Checker køleskabet for noget spiseligt, og når lige at kaste sig i
dækning inden nervegasserne når...
19.07 Ringer efter en pizza
19:33 Tømmer posen for bløde chips, og graver de knuste stumper ud
aftastaturet, man kan vel ikke vente på pizzaen
19:35 Logger ind i Pizzabørges leveringsservice og sletter fakturaen for
pizzaen.
19:45 Mere shoot'em up.
20.12 Bliver afbrudt midt i en hi-score af døren.
20.13 Modtager pizzaen, der glemmes i køkkenet.
20.14 Shoot'em up, hvor diverse aliens mest minder om dumme små pizzabude
23.23 Ups, pizza. Spiser kold, snasket pizza, taber lidt i tastaturet (det
kan spises imorgen)
00.12 Tager en snavset t-shirt, cowboybukser og hvide tennissokker (3 par
for 50,kr i kvikly) på og går ned til 7-11 efter smøjer, cola, chips og
cola.
00.41 Tilbage igen, igang med at cracke en endnu ikke udgivet cd.
03:22 Starter et automatisk hacker program op.
03:24 Vælter vasketøjet ned fra sengen og knalder brikker
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
23. januar 2002 - 18:08 #20
*lol*
Det er nu ikke det jeg vil kalde en NØRD men en FREAK.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. januar 2002 - 18:43 #21
LOL
Avatar billede hells_bells Nybegynder
23. januar 2002 - 18:46 #22
www.eksperten.dk
Et sandt forum for Nørder :o)
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
23. januar 2002 - 19:43 #23
true true true
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
23. januar 2002 - 20:47 #24
Ej, jeg må sq nok bøje mig, og indrømme, at meget af det, der står i den tekst (undtagen den med bamse og kylling) minder rigtig, rigtig meget om mit liv - og så er det ikke engagn løgn... Okay, det med hacker-chatten.... Nu bruger jeg mest ChatUNION, men den er der jo også en del nørder i...
Og jeg downloader ikke et program, hvis det bare er et lille simpelt program, laver jeg det selv.
Men med disse små rettelser, passer teksten -perfekt- til mig, og endnu værre er, at jeg er stolt over det.
Avatar billede garfi Nybegynder
24. januar 2002 - 11:30 #25
Hallo det er os der er nørder
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
24. januar 2002 - 16:03 #26
Hvad mener du med det??
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2002 - 10:39 #27
en nørd er en der kan finde på at underskrive sig POPCORN the undead zombie ghost-pirate fordi han spiller for meget monkey island lige for tiden (har lige gennemført 1 2 & 3 atter engang og er næsten færdig med 4'eren) *GG*

POPCORN the undead zombie ghost-pirate
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. marts 2002 - 05:06 #28
tid at lukke?!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 03:20 #29
lukketid?!
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. juli 2003 - 11:00 #30
...
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2003 - 19:03 #31
stop nu bare med at sige lukketid... brugeren er deaktiveret, så i kan lige så godt opgive
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. juli 2003 - 19:04 #32
Ved godt den er lukket... Det var bare 3 punktumer...?
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2003 - 19:09 #33
nåh du tænkte bare lige at du ville få sendt en mail ud til 20 brugere så de kunne bruge lidt tid på at gå ind og glo på et for længst afsluttet emne... fornuftigt ;)

hehe
Avatar billede simonk2001 Nybegynder
20. april 2011 - 23:28 #34
Hvad er en nørd
en nørd kan være mange ting
musik, teater, film, computer, sportsnørd
og jeg er delvist  den alle sammen.
så jeg er en nørd på mange punkter