Avatar billede leif1 Nybegynder
22. februar 2002 - 11:21 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

Aktivering

Er der nogen der ved hvor mange gange XP Pro kan aktiveres
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. februar 2002 - 11:22 #1
Jamen var det ikke kun en skrøne at den skule aktiveres ???

MC
Avatar billede dennism Nybegynder
22. februar 2002 - 11:22 #2
aktiveres?
Avatar billede sukos Juniormester
22. februar 2002 - 11:23 #3
var det ikke blot i testversioner?
Avatar billede leif1 Nybegynder
22. februar 2002 - 11:25 #4
Så vidt jeg har fået at vide skal XP aktiveres  inden 30 dage for at virke er dette ikke korrekt
Avatar billede cleemann Nybegynder
22. februar 2002 - 11:25 #5
nej det gælder vistnok også i den endelige udgave
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. februar 2002 - 11:27 #6
Mener da aldrig min far har snakket om det, og det ville han hvis han skulle, For det kan han ikke finde ud af.

RING RING Det er mig, Ja det er far. Min computer er gået i stykker

Det er ikke sket i XP pro DK

MC
Avatar billede resten Nybegynder
22. februar 2002 - 11:31 #7
Fra du har indstaleret den til den skal activeres førstegang kan der gå 30 dage men ellers er der ingen begrendsninger for hvor mange gange du kan genindstaler din xp og så selv activer den *gg*
http://www.mike-tech.com/article88.htm
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
22. februar 2002 - 11:47 #8
Bliver den ikke automatisk det når man får den besked at registrere sit ny indkøbte software.
Jeg mener at kunne huske at jeg tastede nøglen ind og kort derefter skulle maskinen registreres hos MS, men det kan være jeg tager fejl.
PS. jeg er også far til en af dem man ringer til og siger Øhh der er sq et eller andet galt. :-}
Avatar billede cleemann Nybegynder
22. februar 2002 - 11:58 #9
Jeg har installeret XP hos en kammarat, og den sagde at man skulle aktivere den inde 30 dage.
Men som Mr. lucifer har jeg heller ikke modtaget nogen opringninger af den art.
Så jeg ved ikke hvad der skal ske
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2002 - 12:29 #10
WinXP kan aktiveres 5 gange hvorefter man skal betale for ny licens. Der findes dog en udgave af XP der hedder corporate edition som ikke skal aktiveres - dette er dog ikke en der sælges til private - men som titlen siger - kun er til firmaer, og den skal ikke aktiveres ;)
Avatar billede trs Nybegynder
22. februar 2002 - 12:40 #11
John_stigers>>Hvor har du det fra. Det står der da ingen steder at den kun kan aktiveres 5 gange. Der er jo mange der ofte geninstallerer deres pc'er
Avatar billede resten Nybegynder
22. februar 2002 - 12:51 #12
Trs> Hvis du skifter noget af dit hardvare ud og skal ha fat i mircrosoft så kan du kun activer den 5 gange men laver du ingen ændringer kan du bruge det tricks som jeg linker til fuldt lovligt.
Avatar billede trs Nybegynder
22. februar 2002 - 12:59 #13
Resten>>Hvor står det skrevet.Sådan noget skal de da gøre en opmærksom når man køber deres produkt
Avatar billede resten Nybegynder
22. februar 2002 - 13:03 #14
Har du læst din manuel?
Avatar billede trs Nybegynder
22. februar 2002 - 13:13 #15
resten>> Åbenbart ikke ordenligt vis det står der, tjekker når jeg kommer hjem. Gælder det også for f.eks. frontpage XP.

Hvor linker du??
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2002 - 13:16 #16
Svar fra resten
22/02-2002 11:31:53    Fra du har indstaleret den til den skal activeres førstegang kan der gå 30 dage men ellers er der ingen begrendsninger for hvor mange gange du kan genindstaler din xp og så selv activer den *gg*
http://www.mike-tech.com/article88.htm
Avatar billede resten Nybegynder
22. februar 2002 - 13:18 #17
Der står også en masse inde på en side hos M$ jeg skal bare lige finde det,Men det bliver først i morgen da jeg skal på job nu her :-)
Avatar billede trs Nybegynder
22. februar 2002 - 13:52 #18
Nu er jeg da rigtigt forvirret!
ref: http://www.microsoft.com/piracy/basics/activation/mpafaq.asp
If I reformat my hard disk, is reactivation required?
If the hard disk is reformatted and the software is reinstalled, reactivation will be required. The same grace periods for activation apply in this situation. Reactivation on the same PC can be completed as many times as required. The activation can be completed via telephone or Internet.
Avatar billede tjacob Juniormester
22. februar 2002 - 21:58 #19
XP pro kræver IKKE aktivering! Det er netop lavet sådan for firmaer, fordi de selvfølgelig ikke kan aktivere hver gang de installerer påny eller ændrer hardware. Det er imidlertid en helt anden snak for XP home!
Avatar billede tjacob Juniormester
22. februar 2002 - 22:04 #20
PS; Jeg har nu kørt XP pro i 4 måneder (legalt! -har fået den fra mit firma), men jeg har ikke informeret Microsoft om noget som helst! -Altså ingen registrering.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2002 - 22:26 #21
tjacob> det er fordi det er fimaudgaven du har fået:
Svar fra john_stigers
22/02-2002 12:29:29    WinXP kan aktiveres 5 gange hvorefter man skal betale for ny licens. Der findes dog en udgave af XP der hedder corporate edition som ikke skal aktiveres - dette er dog ikke en der sælges til private - men som titlen siger - kun er til firmaer, og den skal ikke aktiveres ;)
Avatar billede trs Nybegynder
22. februar 2002 - 23:06 #22
nu har jeg tjekket alle de papirer der fulgte med xp. der står intet om det!
Avatar billede trs Nybegynder
22. februar 2002 - 23:08 #23
og som skrevet højrere oppe skriver de selv at man kan aktivere lige så mange gange man har behov for!
Avatar billede frank-jensen Nybegynder
22. februar 2002 - 23:18 #24
jeg vil foreslå at når du aktiverer så sig nej til aktivere over nettet, men ring i stedet!!! skriv koden ned så har du den til engang når du skal geninstallere, på den måde vil jeg mene at MS ikke kan bremse dig i at aktivere igen & igen & igen.
Avatar billede trs Nybegynder
22. februar 2002 - 23:21 #25
jammen, jeg vil bare gerne se det sort på hvidt at det er rigtigt (før tror jeg ikke på det)
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
23. februar 2002 - 19:04 #26
Fat det dog >TRS< .. der er en Coporate edition og en Prof edition .. Coporate edition er til firmaer med flere end et x antal computere så de ikek skal ringe og aktivere den for hver computer .. prof er op til x antal computere .. og SKAL aktiveres og det er ikke noget med "Hvor står det henne John Stingers" det er almindelig viden noget der har floreret ¨på nettet siden det blev til at Windows XP ville udkomme ""
Avatar billede trs Nybegynder
24. februar 2002 - 21:50 #27
svend_rugaard: Det er vist dig der skal fatte noget! Jeg ved da godt at XP skal aktiveres!!! Læs da lige hvad det er jeg spørger om!!
Avatar billede cstern Nybegynder
02. marts 2002 - 08:55 #28
Windows XP kan aktiveres EN gang. Du kan herefter udskifte et antal forskellige enheder, f.eks. harddisk, grafikkort osv. Så skal XP aktiveres igen, men det kræver at al anden hardware er identisk. Hvis du f.eks. har udskiftet harddisken og re-aktiveret (som ikke er det samme som aktivering) kan du udskifte harddisken 10000 gange uden yderligere re-aktivering. Hvis du derimod udskifter mere end det antal enheder som MS mener er rimeligt før de betragter det som en ny computer, kan du ikke re-aktivere. Du skal i det tilfælde ringe til MS (nummeret fremgår af den re-aktiverings dialogbox du uværgeligt kommer ind i) og forklare hvad årsagen til at du skal reaktivere mere end x ændringer i din maskine. Hvis de syns det lyder rimeligt så får du over telefonen en ny kode så du kan køre videre.
Summary:
Aktivering: 1 gang
Re-aktivering: x gange (kan tælles på to hænder - MS ønsker af en eller anden grund ikke dette tal kendt).
Ovenstående betyder også at hvis du installerer på kammeratens PC kan du ikke aktivere, sådan som det kan forstås ovenfor.
Avatar billede cstern Nybegynder
02. marts 2002 - 08:57 #29
PS: Corparate edition er aktiveret af det firma der har licensen (Hansens maskinfabrik A/S, f.eks). Dvs hvis en sådan product-key som hører til en corp. ed. CD kommer ud, vil MS øjeblikkelig kontakte firmaet som har købt licensen og udbede sig en forklaring.
Avatar billede cstern Nybegynder
02. marts 2002 - 08:59 #30
- og en sidste kommentar - det gælder både Home og Pro edition!