Avatar billede marz* Nybegynder
05. april 2002 - 17:49 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

printscreen på mac ?

hvordan laver man et screen shot på mac ???
Avatar billede styxx Nybegynder
05. april 2002 - 17:58 #1
Æbletast + Shift + 3, giver et billede af hele skærmen, der gemmes på desktoppen
Æbletast + Shift + 4, giver mulighed for at vælge hvad der skal kopieres og gemmes...

God fornøjelse
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. april 2002 - 18:27 #2
Lad mig lige korrigere lidt Styxx.

Det hedder vel egentlig:
Hold "ÆBLE" nede og tast "#" ("SHIFT + 3") = giver et billede af hele skærmen, der gemmes på din harddisk som "Billede 1" (2, 3 o.s.v.)

eller

Hold "ÆBLE" nede og tast "€" ("SHIFT + 4") = giver mulighed for at vælge hvad der skal kopieres og gemmes...som udsnit på harddisken.

hilsen  http://www.aeblenet.dk
Avatar billede egonspock Seniormester
06. april 2002 - 00:14 #3
Prøv i øvrigt at se på et program som gif-gif-gif, som kan lave gif-film af hvad der sker på dit skrivebord. Det er ret sejt og er på dansk. Se her: http://homepage.mac.com/mothsoft/peda.html
Det virker desværre ikke til OSX endnu.
Avatar billede larsen1 Nybegynder
07. april 2002 - 09:06 #4
aeblenet > Det var da en mystisk kommentar. Jeg har aldrig set nogen andre steder hvor genvejstaster bliver skrevet på den måde. Det er da vildt ulogisk... Hvordan vil du så skrive genvejen til bullet-tegnet, hvis det ikke skulle være: Æbletast + shift + q?
Avatar billede spe Nybegynder
07. april 2002 - 23:23 #5
larsen1>> Tror aeblenet hentyder til at det faktisk hedder kommando-tasten men at den har kælenavnet æble. Alle siger Æbletasten så styxxs svar er jo bare som næsten enhver ville sige. Derfor heller ingen grund til at korrigere.
Avatar billede oersted Novice
13. april 2002 - 23:33 #6
.. næh, men gør ham æblemanden jo altid :-)
Avatar billede marz* Nybegynder
28. april 2002 - 16:12 #7
havde sgu glemt at jeg havde et spørgsmål *GGGG*

LUKKET