Avatar billede -simon- Nybegynder
15. maj 2002 - 20:22 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Konstruktion af lyssværd

Jeg vil prøve at konstruere et lyssværd, på den nemmeste/billigste/ser-bedst-ud måde. Planen er at jeg køber et genemsigtigt plasticrør hvor jeg putter sådan en her fætter ind i http://www.studiedata.dk/product.asp?product=420&page=1 men jeg skal også have strøm til den så spørgsmålet er hvordan jeg for sat strøm til den. Altså et batteri eller lignende som gerne må sidde på kroppen da det ikke nødvendigvis er meningen at man skal kunne kaste rundt med det. Er der nogen der har nogle seriøse idéer er i meget velkommen til at skrive !
Avatar billede c0d3r Nybegynder
15. maj 2002 - 20:23 #1
ehm ja du kan ha´ bateriet på kroppen :]
Avatar billede -simon- Nybegynder
15. maj 2002 - 20:27 #2
ja, det var også det jeg tænkte. Men hvor kan man købe et batteri, så småt som muligt ? :)
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2002 - 20:32 #3
prøv at kontakte http://dk.starwars.nu/ de må ha forstand på det hvis nogen har :)
Avatar billede -simon- Nybegynder
15. maj 2002 - 20:53 #4
jeg kan ikke finde noget :(
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. maj 2002 - 21:34 #5
[Spænding]
- 12V DC

Kan du så ikke bare placere et 12-volts batteri i den grå ende hvor man holder fast om sværdet?
Avatar billede -simon- Nybegynder
15. maj 2002 - 23:10 #6
tommyf >>> Det lyder som en god idé, men hvor kan jeg bøbe et sådant batteri som ikke er for stort ? (link plz)
Avatar billede -simon- Nybegynder
15. maj 2002 - 23:11 #7
bøbe = købe
Avatar billede 3z Nybegynder
16. maj 2002 - 09:59 #8
Hvad med at høre hos BR Legetøj? De havde på et tidspunkt sådan et plastic wannabe lyssværd med et lysende plastikrør... det må da være væsentligt billigere end at bikse noget sammen selv :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. maj 2002 - 13:52 #9
-simon- >> Du kan købe det i alle forretninger, Kvickly, Favør, etc.

3z >> Mon ikke et lyssværd i metal og lidt større ville se bedre ud end BRs?
Avatar billede c0d3r Nybegynder
18. maj 2002 - 21:28 #10
ja de der BR lyssværd! LOL - man skal være under 10 år for at købe sådan et :D
Avatar billede cleemann Nybegynder
20. maj 2002 - 18:18 #11
du skal også huske på at dit sværd sandsynligvis ikke er så efffektivt til at dræbe som det sværd Luke Skywalker bruger...
Avatar billede nstenberg Nybegynder
20. maj 2002 - 18:22 #12
Prøv at ringe/skrive/emaile til rollespilsbutikken Goblin Gate (www.goblingate.dk)... måske har de en bog eller lignende som du kan købe eller whatever.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2002 - 19:36 #13
hehe de der lyssværd fra fætter br rendte folk altid rundt med til raves for et par år siden - de var herregrineren at stå og danse med :)

nåmen tak for point
Avatar billede otis Nybegynder
07. juni 2002 - 19:41 #14
www.the-force.dk/mace det er en temmelig nice grafiker vi har fået med der :)
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2002 - 19:58 #15
jowjow - slet ikke grimt...... *misundelig*
Avatar billede Chomo Nybegynder
26. oktober 2015 - 02:42 #16
BUMP!

Måske dit problem er overstået eller glemt nu.
Men for alle dem, som er interesserede er der god hjælp at hente hos Brinck Elektronik (elextra.dk).

Ellers må du lære at søge på engelsk.
Der er tonsvis af folk, som vil bygge deres egne lyssværd, og tonsvis af superstærke lysdioder, som kan få deres klinger til at lyse op i selv skarpt dagslys.

Lyden er den helt lille flaskehals.
Lydkort til lyssværd er utroligt efterspurgte og de forsvinder som dug for solen.
Du KAN være heldig og finde et til overpris på Ebay.

Ellers er det tilbage på skolebænken og lære at lave dit eget.

Må kraften være med dig!