Avatar billede tipsen Nybegynder
18. september 2002 - 17:20 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Fremkald digitale billeder!?

Hej eksperter

Er der nogen som har erfaring med fremkaldelse af digitale billeder?

- hvad skal det koste?
- hvordan er kvaliteten?
- hvad med billedproportionerne i forhold til det digitale billede?
- hvor skal/kan jeg få det gjort?

Til sidst vil jeg gerne vide om nogen ved, hvad jeg kan gøre ved et billede, hvor farverne er lidt mærkelige, da kameraet har været indstillet til elektrisk lys men billedet er taget i sollys?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. september 2002 - 17:25 #1
Jeg har brugt Japan Photo med sucess, det virker.

Men jeg har hørt at BILKA er meget billigere
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. september 2002 - 17:29 #2
Her er en artikel med en pris oversigt, den er dog et par måneder gammel: http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=15460
Avatar billede hundevennen Nybegynder
18. september 2002 - 17:29 #3
med mindre du er meget kritisk m.h.t. papirbilleder, så ville jeg da købe mig en farveprinter og selv printe dem ud - både printere og papir fås på særdeles favorable tilbud div. steder - bilka - aldi m.v.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. september 2002 - 17:30 #4
Du kan selv editere billederne inden du indsender dem!!!
Men jeg ved ikke hvordan, jeg har ikke forstand på grafik programmer.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. september 2002 - 17:32 #5
Hunde>> Printere og papir er måske billigt, men blæk er dyrt og det er photo papiret også. Resultatet er efter min opfattelse bedst og billigst med en fremkaldnings løsning.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
18. september 2002 - 17:32 #6
m.h.t. til de lidt mærkelige farve, kan du med et fotoredigeringsprogram - photoshop - Paintshoppro m.v rette i farver - kontrast m.v.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
18. september 2002 - 17:35 #7
James > helt rigtigt - når jeg ser på de priser du henviser til fra den artikel, så er der selvfølgelig en engangsinvestering af printeren, men du får mange flere muligheder for størrelser o.s.v. og blæk og papir. f.eks hos Bilka 10 kr i gebyr og 1,95 pr billede altså næsten 3 kr. pr billede. Det kan gøres billigere med egen printer
Avatar billede tipsen Nybegynder
18. september 2002 - 17:41 #8
Det er ikke en tilfredsstillende løsning selv at printe billederne ud (Jeg har hvertfald ikke råd til en printer som vil give mig acceptable resultater!) - det skal være "rigtige" billeder på "rigtigt" papir :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. september 2002 - 19:03 #9
hundevennen>> Godt Photo papir koster cirka 5 kr. arket og du kan max have 2 billeder på hvert ark, der til kommer blæk og printer. De tre kroner per billede er jo hvis man kun fremkalder 10 billeder af gangen. Jeg har plads til 120 billeder i mit kamera, jeg ville aldrig indsende 10 billeder med mindre det virkeligt hastede.
Avatar billede tipsen Nybegynder
18. september 2002 - 22:06 #10
Jeg siger tak!

Jubii reklamerer med Danmarks laveste priser - så nu har jeg skrevet en mail til dem og spurgt om de rent faktisk vil leve op til det løfte - da jeg ellers vil bruge Bilka som pt. er billigst.
Avatar billede laksemund Nybegynder
02. juni 2014 - 09:28 #11
Hvis du benytter dig af løsningerne hos Dansk Supermarked o.lign., så fremkaldes billederne i væsentlig lavere kvalitet end hos de danske fotohandlere, har jeg erfaret. Billederne falmer meget hurtigt.

Hvis du er interesseret i at få fremkaldt dine billeder i høj kvalitet - hurtigt og til billige penge, så kan du med fordel benytte www.fremkald.dk til at finde den nærmeste fotohandler. Du kan endda sende dine billeder af sted til fremkaldelse direkte fra din computer derhjemme og hente dem efter 1 time til priser fra 1 kr.