Oprettet lør. d. 22. februar 2003 kl. 11:30:48

klister_
klister_ (20.128 point. Point ude: 78)


ny vare eller pengene retur!

Hej!

Min com. er næsten gået i stykker!

Forleden sendte jeg min processer & bundkort ind til Itbutikken, hvor jeg havde købt den! Igår blev jeg så ringet op, og de sagde at garantien ikke dækkede på processeren, da der var et ben inde i cpu kernen der var knækket! I garenti parpirene står der:

På alle produkter ydes der 2 års reklamationsret medmindre producenten selv giver yderlige garenti. Hvis varen i garanti perioden skulle gå i stykker repereres denne vare vederlags frit, medmindre fejlen skyldes betjeningsfejl, modifikationer eller groft misbrug!

Det er hvad der står! Jeg fik avide at  Amd ikke ville give mig en ny, og han mente helt og holdent at garantien ikke dækkede det!

Er det også rigtigt?

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 11:34:01| #1

riversen
riversen (61.836 point)
blog.riversen.dk/
Tror deres begrundelse er, at de mener du har knækket det ved montering, men så vidt jeg ved skal de bevise din skyld i det første år...eller noget i den stil.

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 11:37:25| #2

tommyv
tommyv (27.119 point)
Kig lige her, hvis det er en AMD-processor:

http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/12022003/3/

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 11:38:18| #3

tommyv
tommyv (27.119 point)
Og det kan jeg se det er når jeg læser rigtigt efter ;-)

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 11:47:12| #4

amd
amd (23.177 point)
Eftersom det er reklamationsret og ikke garranti så er det køberen, der skal bevise at det er en fabrikations fejl, og ikke modsat.

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 11:58:43| #5

klister_
klister_ (20.128 point)
amd > dvs. jeg kan godt vinke farvel til garrantien ?

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 12:08:39| #6

tommyv
tommyv (27.119 point)
klister>> Hvis jeg var dig, så ville jeg lige vende den med Forbrugerstyrelsen. De har tit ret god erfaring i den slags sager :-)

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 12:12:48| #7

klister_
klister_ (20.128 point)
tommyv > Skal jeg ringe til dem? Eller?

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 13:08:36| #8

tommyv
tommyv (27.119 point)
klister>> Du kan enten skrive eller ringe til dem. Se på www.forbrugerstyrelsen.dk og kig under kontakt.

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 13:48:59| #9

s_kjaer
s_kjaer (25.138 point)
Ifølge den nye købelov, er det butikkens der skal bevise at køberen har ødelagt varen inden for de første 6 mdr.
Følgende er taget fra Forbrugerstyrelsens kommentarer til den nye købelov:
Efter lovforslaget formodes fejl, der viser sig inden 6 måneder efter leveringen, at have været til stede på leveringstidspunktet. Det betyder at sælger, hvis han ikke mener, at fejlen har været til stede på leveringstidspunktet, som udgangspunkt skal sandsynliggøre dette. Hvis der ikke er omstændigheder, der tyder på, at forbrugeren har tabt varen eller på anden måde selv er skyld i fejlen, vil man formentlig anse varen for mangelfuld.

Kontakt forbrugerstyrelsen da de kender købeloven og de afgørelser der er afsagt i forbrugerklagenævnet.

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 13:53:01| #10

klister_
klister_ (20.128 point)
s_kjaer >> Jeg har jo ikke en chance for at vinde!? Det er jo mig selv der er kommet til at knække et ben!

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 13:53:31| #11

klister_
klister_ (20.128 point)
jeg troede bare at garatien dækkede!

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 13:59:47| #12

tommyv
tommyv (27.119 point)
klister>> hvis du kigger på det første link jeg gav dig, så vil du se, at andre forbrugere, som selv har installeret (og ødelagt) deres processor faktisk har fået Forbrugerstyrelsens ord for, at de skal have deres penge tilbage....

Skrevet søn. d. 23. februar 2003 kl. 15:49:52| #13

aaa_2500
aaa_2500 (35.419 point)
>da der var et ben inde i cpu kernen der var knækket!
>
>Jeg har jo ikke en chance for at vinde!? Det er jo mig selv der er kommet til
>at knække et ben!

Der er ikke 'ben' inde i cpu kernen...Enten har du knækket kernen eller et ben!

Undersøgte du cpu kernen inden du satte den i bundkortet?
Hvorfor undersøgte du ikke inden købet, hvordan AMD CPUer skal monteres?
Hvad gør at du mener at du selv er kvalificeret til at montere en AMD CPU?

Der er en god chance for at du får ret i en sag ved forbrugerklagerådet, så kontakt forbrugerstyrelsen for at få et forbrugerskema.

Skrevet søn. d. 23. februar 2003 kl. 20:30:26| #14

s_kjaer
s_kjaer (25.138 point)
Jeg tror faktisk at du har en rimelig chance for at vinde, hvis du læser linket fra tommyv grundigt, da det netop drejer sig om AMD. Hvis du nævner afgørelsen overfor sælgeren, er de ofte lettere at snakke med.

Skrevet ons. d. 30. april 2003 kl. 20:01:57| #15

s_kjaer
s_kjaer (25.138 point)
Klister>> Har du fundet ud af noget ?

Skrevet søn. d. 27. februar 2011 kl. 11:23:13| #16

Oldemor03
Oldemor03 (6.505 point)
Jeg lejede et sommerhus gennem novosol i sverige sidste år, og pointerede, at jeg var handidicappet og gik med rollator, men øjensynlig tog de ingen notits af det, men modtog min betaling.
Da min datter og jeg ankom til huset, var det umuligt for mig mig at være der, kunne ikke komme til hverken stue, soveværelse eller badeværelse for høje trin, derfor ringede vi straks for måske at kunne få et andet, men nej der var ingen hjælp at hente,ej heller kunne jeg få mine penge tilbage for leje af huset, jeg har skrevet til Novosol masser af gange for i det mindste at få godtgjort noget af min betaling, men de giver sig ikke. Hvis de ikke synes, jeg har helt ret, burde de så ikke have advaret mig, så vi ikke skulle køre den lange vej til ingen nytte, og når man straks reklamerer, burde Novasol så ikke give pengene tilbage ellere finde et andet sted. Mvh. virene

Skriv et indlæg




Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] [img]link til billede[/img]
Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Log ind

   


Seneste spørgsmål

kyeboard skriver automatisk

Oprettet den 28. juli 2014 kl. 16.01
petereliot giver 30 point for svar | Giv et svar »

Bedste AV-kabel

Oprettet den 28. juli 2014 kl. 14.26
morten100 giver 15 point for svar | Giv et svar »

Befordringsfradrag

Oprettet den 28. juli 2014 kl. 12.33
madseksperten giver 100 point for svar | Giv et svar »

Seneste guides

Undgå reklamerne på iPad
Malwarebytes version 2.0





Computerworld

Teaser billede

Apple skruer voldsomt op for forventningerne til iPhone 6

Apple regner med virkelig store salgstal, når de nye iPhone 6-modeller med betydeligt større skærme lander i butikkerne. Mulige problemer med skærmene kræver også større produktion.

CIO

Teaser billede

Sådan nedgraderer du nemt Windows 8 til Windows 7

Du kan nemt nedgradere fra Windows 8 til Windows 7. Men pas på: Vejen tilbage til Windows 8 kan være besværlig. Vi har forsøgt at ned- og opgradere begge veje. Se her, hvordan det er gået.

Comon

Teaser billede

Masser af plads: Ny harddisk fra WD på seks terabyte

Western digital kommer nu med en ny harddisk i WD Red-serien på hele seks terabyte beregnet til NAS og målrettet mellemstore- og større virksomheder.

Channelworld

Teaser billede

Erklæret tilhænger af fastansatte har købt ... et freelancekonsulenthus

Scott/Tiger, som er svoren tilhænger af fastansatte konsulenter, har netop købt freelancekonsulenthuset Dana Consult kontant. Men det giver god mening, siger direktøren.

White paper

Teaser billede

Vellykket konsolidering af datacentret

Få store besparelser ved downsizing og konsolidering af datacentret allerede i løbet af måneder. Læs her om fordelene.



Udgiver · © 2014 Computerworld A/S · Hørkær 18 · 2730 Herlev · Tlf.: 77 300 300 · Fax: 77 300 301 · Brug af personoplysninger