Oprettet lør. d. 22. februar 2003 kl. 11:30:48

klister_
klister_ (20.373 point. Point ude: 78)


ny vare eller pengene retur!

Hej!

Min com. er næsten gået i stykker!

Forleden sendte jeg min processer & bundkort ind til Itbutikken, hvor jeg havde købt den! Igår blev jeg så ringet op, og de sagde at garantien ikke dækkede på processeren, da der var et ben inde i cpu kernen der var knækket! I garenti parpirene står der:

På alle produkter ydes der 2 års reklamationsret medmindre producenten selv giver yderlige garenti. Hvis varen i garanti perioden skulle gå i stykker repereres denne vare vederlags frit, medmindre fejlen skyldes betjeningsfejl, modifikationer eller groft misbrug!

Det er hvad der står! Jeg fik avide at  Amd ikke ville give mig en ny, og han mente helt og holdent at garantien ikke dækkede det!

Er det også rigtigt?

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 11:34:01| #1

riversen
riversen (62.081 point)
blog.riversen.dk/
Tror deres begrundelse er, at de mener du har knækket det ved montering, men så vidt jeg ved skal de bevise din skyld i det første år...eller noget i den stil.

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 11:37:25| #2

tommyv
tommyv (27.364 point)
Kig lige her, hvis det er en AMD-processor:

http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/12022003/3/

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 11:38:18| #3

tommyv
tommyv (27.364 point)
Og det kan jeg se det er når jeg læser rigtigt efter ;-)

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 11:47:12| #4

amd
amd (23.422 point)
Eftersom det er reklamationsret og ikke garranti så er det køberen, der skal bevise at det er en fabrikations fejl, og ikke modsat.

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 11:58:43| #5

klister_
klister_ (20.373 point)
amd > dvs. jeg kan godt vinke farvel til garrantien ?

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 12:08:39| #6

tommyv
tommyv (27.364 point)
klister>> Hvis jeg var dig, så ville jeg lige vende den med Forbrugerstyrelsen. De har tit ret god erfaring i den slags sager :-)

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 12:12:48| #7

klister_
klister_ (20.373 point)
tommyv > Skal jeg ringe til dem? Eller?

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 13:08:36| #8

tommyv
tommyv (27.364 point)
klister>> Du kan enten skrive eller ringe til dem. Se på www.forbrugerstyrelsen.dk og kig under kontakt.

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 13:48:59| #9

s_kjaer
s_kjaer (25.383 point)
Ifølge den nye købelov, er det butikkens der skal bevise at køberen har ødelagt varen inden for de første 6 mdr.
Følgende er taget fra Forbrugerstyrelsens kommentarer til den nye købelov:
Efter lovforslaget formodes fejl, der viser sig inden 6 måneder efter leveringen, at have været til stede på leveringstidspunktet. Det betyder at sælger, hvis han ikke mener, at fejlen har været til stede på leveringstidspunktet, som udgangspunkt skal sandsynliggøre dette. Hvis der ikke er omstændigheder, der tyder på, at forbrugeren har tabt varen eller på anden måde selv er skyld i fejlen, vil man formentlig anse varen for mangelfuld.

Kontakt forbrugerstyrelsen da de kender købeloven og de afgørelser der er afsagt i forbrugerklagenævnet.

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 13:53:01| #10

klister_
klister_ (20.373 point)
s_kjaer >> Jeg har jo ikke en chance for at vinde!? Det er jo mig selv der er kommet til at knække et ben!

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 13:53:31| #11

klister_
klister_ (20.373 point)
jeg troede bare at garatien dækkede!

Skrevet lør. d. 22. februar 2003 kl. 13:59:47| #12

tommyv
tommyv (27.364 point)
klister>> hvis du kigger på det første link jeg gav dig, så vil du se, at andre forbrugere, som selv har installeret (og ødelagt) deres processor faktisk har fået Forbrugerstyrelsens ord for, at de skal have deres penge tilbage....

Skrevet søn. d. 23. februar 2003 kl. 15:49:52| #13

aaa_2500
aaa_2500 (35.664 point)
>da der var et ben inde i cpu kernen der var knækket!
>
>Jeg har jo ikke en chance for at vinde!? Det er jo mig selv der er kommet til
>at knække et ben!

Der er ikke 'ben' inde i cpu kernen...Enten har du knækket kernen eller et ben!

Undersøgte du cpu kernen inden du satte den i bundkortet?
Hvorfor undersøgte du ikke inden købet, hvordan AMD CPUer skal monteres?
Hvad gør at du mener at du selv er kvalificeret til at montere en AMD CPU?

Der er en god chance for at du får ret i en sag ved forbrugerklagerådet, så kontakt forbrugerstyrelsen for at få et forbrugerskema.

Skrevet søn. d. 23. februar 2003 kl. 20:30:26| #14

s_kjaer
s_kjaer (25.383 point)
Jeg tror faktisk at du har en rimelig chance for at vinde, hvis du læser linket fra tommyv grundigt, da det netop drejer sig om AMD. Hvis du nævner afgørelsen overfor sælgeren, er de ofte lettere at snakke med.

Skrevet ons. d. 30. april 2003 kl. 20:01:57| #15

s_kjaer
s_kjaer (25.383 point)
Klister>> Har du fundet ud af noget ?

Skrevet søn. d. 27. februar 2011 kl. 11:23:13| #16

Oldemor03
Oldemor03 (6.750 point)
Jeg lejede et sommerhus gennem novosol i sverige sidste år, og pointerede, at jeg var handidicappet og gik med rollator, men øjensynlig tog de ingen notits af det, men modtog min betaling.
Da min datter og jeg ankom til huset, var det umuligt for mig mig at være der, kunne ikke komme til hverken stue, soveværelse eller badeværelse for høje trin, derfor ringede vi straks for måske at kunne få et andet, men nej der var ingen hjælp at hente,ej heller kunne jeg få mine penge tilbage for leje af huset, jeg har skrevet til Novosol masser af gange for i det mindste at få godtgjort noget af min betaling, men de giver sig ikke. Hvis de ikke synes, jeg har helt ret, burde de så ikke have advaret mig, så vi ikke skulle køre den lange vej til ingen nytte, og når man straks reklamerer, burde Novasol så ikke give pengene tilbage ellere finde et andet sted. Mvh. virene

Skriv et indlæg




Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] [img]link til billede[/img]
Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Log ind

   


Seneste spørgsmål

Chrome og DashNote

Oprettet den 16. september 2014 kl. 17.37
geron giver 40 point for svar | Giv et svar »

Task Scheduler spørgsmål.

Oprettet den 16. september 2014 kl. 11.38
kennethv giver 200 point for svar | Giv et svar »

Overførsel fra pc til fladskærm

Oprettet den 16. september 2014 kl. 08.52
Guldsmeden giver 30 point for svar | Giv et svar »






Computerworld

Teaser billede

TDC smider pris-bombe: Ubegrænset mobiltelefoni i 31 lande

For et fast månedligt beløb kan TDC's erhvervskunder tale frit i mobil i 31 forskellige lande.

CIO

Teaser billede

Kæmpe cloud-satsning hos DSB: Flytter data til SAP og Microsoft

DSB er i gang med at luge kraftigt ud i antallet af applikationer og modernisere hele it-miljøet. Det betyder blandt andet en satsning på cloud-services fra SAP og Microsoft.

Comon

Teaser billede

TDC klar med iPhone 6 om to uger - men er tavs om antallet

Om få uger får danskerne adgang til de nye iPhones. Men der er uvished om, hvor mange telefoner der kommer til Danmark.

Channelworld

Teaser billede

Kommune droppede iPads: De var for billige - og for besværlige

En klar pædagogisk strategi og hensynet til det eksisterende it-setup fik lærere og politikere i Nordfyn Kommune til at dumpe iPads, da der skulle købes tablet-computere til eleverne - også selv om...

White paper

Teaser billede

Outsourcing af softwareudvikling

Hvordan vælger du den rigtige partner? Læs om geografi og kulturforskelle, samarbejde og vurdering af faglig kompetence og projektmodenhed.



Udgiver · © 2014 Computerworld A/S · Hørkær 18 · 2730 Herlev · Tlf.: 77 300 300 · Fax: 77 300 301 · Brug af personoplysninger