Avatar billede angelenglen Nybegynder
10. marts 2003 - 00:04 Der er 177 kommentarer og
6 løsninger

B-One.nu - 5 points hvis du IKKE har problemer!

Jeg giver 5 points til enhver der ER/HAR VÆRET kunde ved B-One webhosting, og med god samvittighed kan sige de IKKE har haft problemer med dem indenfor de sidste 3 måneder.

I skal være meget velkommen til at copy/paste support-oplevelser! (det er næsten et krav faktisk)

Jeg har selv ikke haft andet end problemer, og jeg har min firma-hjemmeside hosted dér.

Jeg kæmper en sej kamp for at få mine penge tilbage, da jeg ikke mener de leverer den vare de lover.

Derudover kommer de konstant med undskyldninger - det er som et lille barn der skriger "det var ikke min skyld!"
-de må da for fanden tage ansvar for de de laver!
(eller i dette tilfælde IKKE laver!)
Avatar billede grunken Nybegynder
10. marts 2003 - 00:09 #1
Tjah jeg kan jo kun gi dig ret, men i samme dur vil jeg osse sige at man får hvad man betaler får :)

-grunken
Avatar billede angelenglen Nybegynder
10. marts 2003 - 00:09 #2
D'oh. der skulle ikke har stået IKKE - 5 points hvis du HAR problemer.
-tror det rammer en lidt bredere målgrupe :-P
Avatar billede angelenglen Nybegynder
10. marts 2003 - 00:10 #3
grunken: de har jo også en hosting-løsning der koster en del mere end den til 9kr - og allesammen er i uorden, dyr som billig.
Avatar billede grunken Nybegynder
10. marts 2003 - 00:11 #4
btw, jeg kan da godt paste et par mail hvor jeg har fået yderlige 30 dag på kontoen pga. nedbrud :)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
10. marts 2003 - 00:12 #5
det må du meget gerne, kan være jeg kan få lidt kompensation på den måde.. selvom jeg ikke ved hvad jeg skal bruge 30 dages nedetid til...
Avatar billede angelenglen Nybegynder
10. marts 2003 - 00:13 #6
-dog er jeg specielt interesseret i at høre om nogen rent faktisk har fået deres penge tilbage.
Avatar billede tofferman Nybegynder
10. marts 2003 - 00:15 #7
Se mine indlæg nederst her http://www.eksperten.dk/spm/325796 . Det fortæller en del om b-one.
Avatar billede tofferman Nybegynder
10. marts 2003 - 00:16 #8
B-one´s egen hjemmeside virker ikke engang nu he-he...
Avatar billede tofferman Nybegynder
10. marts 2003 - 00:19 #9
Måske skulle man følge op på ideen med www.lortebil.dk og lave en www.lortehotel.dk, og sætte b-one og cliché øverst :-))
Avatar billede angelenglen Nybegynder
10. marts 2003 - 00:21 #10
jeg havde overvejet at registrere b-none.dk ;) -men de har allerede kostet mig for mange penge, dog vil jeg gerne støtte hvis nogen anden har lyst til at betale ! -jeg skal endda gerne donere et par megabyte >stabilt< serverplads på wannafind hvis det er...
Avatar billede tofferman Nybegynder
10. marts 2003 - 00:28 #11
angelenglen > Jeg vil gerne donere en 20´er :-)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
10. marts 2003 - 00:29 #12
hvis vi kan få nogle flere med, er 20 fra hver fint :) Hvad koster det at registrere et domain? 75kr? og så bare til gratisdns.dk så vi kan bruge noget plads et andet sted :)
det vil jeg sq også gerne give 20 kr til!
Avatar billede tofferman Nybegynder
10. marts 2003 - 00:34 #13
Fint med mig :-)

Jeg har iøvrigt lige skrevet til Rene Ord For Pengene, om de ikke vil tage emnet op om dårlige webhoteller, og forbrugernes rettigheder i dén forbindelse.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
10. marts 2003 - 11:10 #14
genial idé :) håber virkeligt jeg kan få pengene tilbage :)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
10. marts 2003 - 11:17 #15
Hvis der forresten er nogen der har købt et hotel dér til mere end 9 kr/mdt, så regningen var på mere end 500 kr, kan der klages ved forbrugerstyrelsen her:
http://www.forbrugerstyrelsen.dk/menu/f-menu03.htm (det koster dog 80 kr.)
-det kunne være fedt at få en klage igennem der kunne danne precidens for andre klager.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
10. marts 2003 - 20:51 #16
http://www.psycotics.dk/images/b-one_corrected.jpg

Her "rettet" deres sides layout, så den er mere som virkeligheden afspejler den :)
Avatar billede tofferman Nybegynder
10. marts 2003 - 21:52 #17
*LOL*!
Avatar billede tofferman Nybegynder
10. marts 2003 - 22:08 #18
Med hensyn til om de leverer hvad de lover, har jeg funderet lidt over det.

På deres side "Information om b-one" skriver de:

"B-one ApS har et af Danmarks mest sikre server-rum. Vores servere er placeret på en 2*100 Mbit redundant forbindelse til internettet. Forbindelsen går direkte, via fiber, til det danske udvekslingspunkt (DIX).

Samtlige servere er overvågede og bliver supporteret i alle døgnets 24 timer. Alle web- og mail-servere er placeret bag firewall, som opdateres dagligt.

B-one tilbyder ikke telefon-support - årsagen til dette er, at det ikke er muligt at tilbyde et kvalitetsprodukt til en attraktiv pris uden at gå på kompromis. Vi har valgt at gå på kompromis med de menneskelige resourcer fremfor de tekniske - derfor har vi ikke ansat supportere til at svare telefonopkald fra vores kunder."

De skriver at de har de mest sikre server-rum, og at de ikke yder telefonsupport da de har valgt at gå på kompromis med de menneskelige ressourcer fremfor de tekniske.

I deres forretningsbetingelser under punkt 6 skriver de iøvrigt, at hensigten er at være fremvisnings- / salgsplads for virksomheder og private.

Det må være dokumentation nok for, at de lover en rimeligt høj oppetid, og bude være nok til at man kan få sine penge tilbage.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
12. marts 2003 - 09:01 #19
jeg skrev dette support-indlæg: (Tak for ovenstående, Tofferman)

På jeres side "Information om b-one" skriver i:
"B-one ApS har et af Danmarks mest sikre server-rum. Vores servere er placeret på en 2*100 Mbit redundant forbindelse til internettet. Forbindelsen går direkte, via fiber, til det danske udvekslingspunkt (DIX).

Samtlige servere er overvågede og bliver supporteret i alle døgnets 24 timer. Alle web- og mail-servere er placeret bag firewall, som opdateres dagligt.

B-one tilbyder ikke telefon-support - årsagen til dette er, at det ikke er muligt at tilbyde et kvalitetsprodukt til en attraktiv pris uden at gå på kompromis. Vi har valgt at gå på kompromis med de menneskelige resourcer fremfor de tekniske - derfor har vi ikke ansat supportere til at svare telefonopkald fra vores kunder."

I skriver at i har de mest sikre server-rum, og at i ikke yder telefonsupport da i har valgt at gå på kompromis med de menneskelige ressourcer fremfor de tekniske.

I jeres forretningsbetingelser under punkt 6 skriver i iøvrigt, at hensigten er at være fremvisnings- / salgsplads for virksomheder og private.

Det må da være dokumentation nok for, at i lover en rimeligt høj oppetid, og burde være nok til at vi kan få vores penge tilbage.
-for vi er netop en virksomhed der har brug for fremvisnings- og salgs-plads.

Pengene kan overføres til:

Mit Navn
Danske Bank
Reg.nr.: 2222
Konto nr.: 2222334455

Hvis det ønskes, kan vi fremsende et Giro-kort.

Inden 5 arbejds-dage, tak.

LEDELSEN
Ellusion IT-House I/S
VoresAdresse 8
DK-5000 Odense X
Tlf. +45 XX XX XX XX

------------------------------------
dette blev totalt ignoreret, og der er p.t. gået 35 timer siden jeg oprettede support-indlæget.

Jeg har nu oprettet et nyt, hvor jeg henviser til manglen af svar indenfor 24 timer som begrundelse for at jeg vil have mine penge tilbage.

Hvis de ikke har svaret tilfreds-stillende på det imorgen, sender jeg dem sku et Giro-Kort.
-og hvis de ikke betaler det, sender jeg dem et nyt+50,- -og hvis de ikke betaler det, sender jeg dem et nyt+50,- etc etc ;-)
Avatar billede d-hosting Nybegynder
12. marts 2003 - 15:12 #20
det er da på tide at folk får øjne op for deres fupnummer, eller hvad det nu er de prøver at lege.
Avatar billede d-hosting Nybegynder
12. marts 2003 - 15:13 #21
virker som cliche modellen, få masser kunder på kort tid, sælg når folk fatter mistanke.
Avatar billede delakuer Nybegynder
12. marts 2003 - 15:17 #22
Jeg er kunde hos b-one det er kun siden som går ned i ny og næ ellers har jeg ikke haft problemer... Men de siger de har en oppetid på 99,9% og det overholder de i hvertfald ikke...
Avatar billede michael-k Nybegynder
12. marts 2003 - 15:22 #23
Jeg er også kunde der, men har også haft en del besvær.

e-mail server som ikke virker.
en del downtid.
Statistik siden virker ikke, sidst jeg brokkede mig fik jeg at vide de ville fikse den inden 3 eller var det 6 måneder.

Sidste gang at min mail ikke virkede skrev jeg til dem og skrev de skulle skrive til en anden mail.  Der gik 1 månede før jeg kunne bruge min mail og da jeg hentede post havde de sendt svaret til min b-one mail.

Så det kører for dem :)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
12. marts 2003 - 23:18 #24
delakuer :
Har du evnt et sted du kan referere til med det 99.9% tal?
for de siger til mig de ikke har lovet det.
Avatar billede eazye Nybegynder
12. marts 2003 - 23:22 #25
Hmmm.. 19 kr om måneden.. så kan man jo ik forvente andet end en ustabil server med nogle problemer..
Avatar billede angelenglen Nybegynder
12. marts 2003 - 23:42 #26
de lover en vare, så har de !"#¤"#&%#¤¤ også bare at levere den, uanset prisen.
Man skal ikke sælge et produkt, hvis produktet ikke virker, uden at gøre opmærksom på det.
Avatar billede tofferman Nybegynder
12. marts 2003 - 23:43 #27
eazye > Hvis du køber noget hakkekød i Føtex, som er på tilbud, forventer du vel at antallet af bakteriekim holder sig inden for det sundhedsmæssigt forsvarlige, selvom det er på tilbud.

Det er nøjagtigt det samme vi har med at gøre her.
Avatar billede tofferman Nybegynder
12. marts 2003 - 23:52 #28
angelenglen > Lige en sidebemærkning, flot site du er ved at lave dér. Det fortjener helt klart noget bedre end b-one :-)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
12. marts 2003 - 23:53 #29
tofferman: sssssh den er ikke officiel endnu ;)
Avatar billede eazye Nybegynder
13. marts 2003 - 13:57 #30
Heh ja ok! jeg havde ik helt fattet pointen med indlægget da jeg skrev.! det er rigtigt at B-one lover mere end du har fået.! jeg er selv på b-one, og har kun problemer meget sjældent.. 5 min om ugen.. ca
Avatar billede angelenglen Nybegynder
13. marts 2003 - 14:11 #31
er det så fordi der rent faktisk kun ér problemer dér, eller bare fordi du ikke opdager det de andre 2-3 timer om dagen?
Avatar billede eazye Nybegynder
13. marts 2003 - 14:17 #32
heh.. jeg er riiimeligt meget online på min side.. og oplever ik de store problemer.. kun at serveren er overbelastet de 5 min om ugen jeg nu opdager det..
Avatar billede angelenglen Nybegynder
16. marts 2003 - 00:47 #33
Hvis i vil have points for jeres indlæg må i lave et svar ;)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
16. marts 2003 - 00:51 #34
så vidt jeg kan se, mangler følgende at lave et svar:
.grunken
.tofferman
.d-hosting
.michael-k
.eazye
Avatar billede michael-k Nybegynder
16. marts 2003 - 11:10 #35
ok da, når du nu tvinger os ;)
Avatar billede eazye Nybegynder
16. marts 2003 - 18:03 #36
ok! :)
Avatar billede brops Nybegynder
16. marts 2003 - 18:12 #37
hej lige for at gå den anden vej...
Jeg har endnu ikke haft problemer med dem... men hvem ved måske det kommer,
det eneste jeg har oplevet hvor den gav ged var første gang jeg skulle uploade til deres FTP, men ellers ikke. men som de siger er det et lavprishoster, og hvis du vil have kvalitet handler du så i Netto :) (intet ondt om netto).
ville bare lige sige min mening...
Avatar billede brops Nybegynder
16. marts 2003 - 18:14 #38
PS kan ikke bevise det det men har været kunde der i 5 måneder og har ikke haft brug for support endnu...
Avatar billede angelenglen Nybegynder
16. marts 2003 - 18:15 #39
brops:
ville netto slippe afsted med at sælge gammelt mad der ikke kunne spises?
ville netto slippe afsted med at sælge en boremaskine der kun virker hver 2. gang?
ville netto slippe afsted med at sælge bæreposer uden bund?

Nej vel?
Hvis man sælger et produkt, er et mindstekrav vel at det i det mindste fungerer bare lidt af tiden, og hvis du havde læst det hele igennem, ville du se at de også har dyre webhoteller, som der også er problemer med.
Avatar billede brops Nybegynder
16. marts 2003 - 18:17 #40
tja dyre 19 kr.... næppe dyrt har ikke set andre priser.., og jeg har ikke problemer med dem og jeg kender flere der er ved dem og ikke har problems...
Avatar billede brops Nybegynder
16. marts 2003 - 18:19 #41
PS nu søger du oxo det søgte..
1. I netto kan man godt finde for gammelt mad.
2 nej dog ville du brokke dig over at have købt en boremaskine til 19 kr. excl moms som virker hver anden gang?????
3 nej
Avatar billede grunken Nybegynder
16. marts 2003 - 18:26 #42
svar :)

lovede lige at smide en mail fra b-one her -->

Kære kunde,

Efter en fornylig overstået flytning af dit webhotel, til en ny type server, er vi kede af igen at måtte sende dig en e-mail, vedr. driften på dit webhotel.

Denne meddelelse gælder kun webserveren, hvor dit webhotel ligger. Dine e-mailadresser vil ikke blive berørt af situationen.

Af hændelige årsager har vi her til aften opdaget en deffekt på en af serverens harddiske, hvilket betød at serveren var ude af drift i 1,5 time, i forbindelse med fejlfinding og udtagning af den defekte disk.

I forbindelse med re-etablering og isætning af ny harddisk, er vi nødsaget til at lukke ned for den server som dit webhotel ligger på. Nedlukningen starter i dag 27. november 2002 omkring kl. 21.00, og vi forventer at serveren er online igen i løbet af natten.

Samtidig er vi nødt til at forberede dig på, at du frem til og med mandag den 2. december, kan risikere at opleve nogle komponenter på serveren som ustabile. Det drejer sig om MySQL-databaser, Frontpage adgang, adgang til statistikker og sub-domæner. Vi gør naturligvis alt for at minimere eventuel ustabilitet.

Når alle komponenter igen er fuldt funktionsdygtige, vil vi indsætte en sektion på vores support-side på www.b-one.nu, som i detaljer fortæller hvordan du bruger Frontpage, statistikker og sub-domæner.

Vi beklager naturligvis de gener som den nuværende ustabilitet, nedlukningen i aften, samt de næste dages ustabilitet har og måtte medføre for dig.

Som en mindre kompensation for den uheldige situation, vil dit webhotel-abonnement hos os, uden beregning blive forlænget med 30 dage.

Med venlig hilsen,

SALGSAFDELINGEN
------------------------------------------
B-one ApS
Teglværksgade 8, 3. sal
DK-2100 København
Fax: +45 7020 5872
-------------- www.b-one.nu -------------

-grunken
Avatar billede eazye Nybegynder
16. marts 2003 - 21:01 #43
Nøej der var du heldig.. 30 dage ekstra!
Avatar billede angelenglen Nybegynder
16. marts 2003 - 21:03 #44
så mangler kun tofferman at svare :)

tak for mailen forresten. -selvom jeg vil have MEGET mere end 30 dage, hvis det er den eneste form for kompensation de kan give deres kunder.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
16. marts 2003 - 21:04 #45
så i får points lige så snart Tofferman svarer :)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
17. marts 2003 - 14:46 #46
ser ikke ud til at Toffermand har tænkt sig at svare... her er til resten af jer.. - Toffermand hvis du vil have points, så sig til, så giver jeg dig nogen.
Avatar billede zyco Nybegynder
08. april 2003 - 21:12 #47
B-one.nu har mega store hosting problemer se bare hvad jeg har samlet på en dag

http://www.dvdrip.dk/b-one.dk.txt

Måske kan i ikke se denne txt fil, men så er det fordi min b-one.nu´s server er nede
Avatar billede zyco Nybegynder
08. april 2003 - 21:18 #48
Måske siger i at man ikke kan forvente noget når man kun giver 9kr pr md. men tag f.eks www.1go.dk det er gratis og der får man kun 10mb, MEN det er meget mere stabilt end b-one
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
08. april 2003 - 21:22 #49
hvis der er nogen der tager sig sammen og regér et domæne, lægger jeg gerne hotel til, uden beregning.
:-)
Avatar billede zyco Nybegynder
08. april 2003 - 21:33 #50
Hvor stort er dit internet
Avatar billede foobarfoo Nybegynder
08. april 2003 - 21:49 #51
Hey guys.
Jeg har også dummet mig med b-one og haft mega meget nede tid. Jeg skrev en mail til dem, hvor jeg spurgte om, hvilken garanti for oppetid de havde. En eller anden form for garanti må man da have, skrev jeg.

"I denne branche kan man ikke lave nogle garantier", lød svaret. Fedt!

Jeg kan simpelthen ikke have et site, der er nede så tit - så skrider mine brugere sgu da. Så jeg ville lige høre jer, om I har erfaringer med andre hoteller, der understøtter php og mysql. Det gør ikke noget, at det koster mere end b-one, men selvfølgelig så billigt som muligt.
Hvis man i øvrigt stadig kan være med til at give en 20'er for at lave et hadesite, så er jeg på! :-)
Avatar billede zyco Nybegynder
08. april 2003 - 21:52 #52
jeg har selv kunde hos b-one :( men jeg overvejer at skifte til http://freepaq.dk 20kr fri trafik og fri plads
Avatar billede angelenglen Nybegynder
09. april 2003 - 12:43 #53
jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg aldrig fik mine penge igen.

Til gengæld fik jeg 6 måneders gratis hosting. -og på fik bekræftigelse på skrift endda! (meget praktisk, for den support-thread hvor de gav mig det i, blev på magisk vis slettet 3-4 dage efter - men jeg har det på skrift med deres dato, underskrift og stempel på!)
Avatar billede bixen Nybegynder
10. april 2003 - 19:33 #54
B-one's linie er en 32 Mbit.... (ligesom Cliche's)

og B-one opgiver også falsk adresse, Teglværksgade 8, 3 sal, er et firma der laver plastikkasser....

Jeg har også problemer KONSTANT.....

Kan man ikke anklage dem for et eller andet...

Evt. fylde en masse bannerpladser på banner.dk med en masse bannere der fraråder AL brug af B-none
Avatar billede zyco Nybegynder
10. april 2003 - 19:39 #55
bixen - De skrive at de har 200mbit og hvis Teglværksgade 8, 3 sal det ikke er dem, hvad så dem de penge jeg sendte til den addresse, som blev registered
Avatar billede bixen Nybegynder
10. april 2003 - 19:53 #56
Ang Freepaq, hvordan er deres nedetid ???
Avatar billede zyco Nybegynder
10. april 2003 - 19:55 #57
Jeg ved det ikke, men det er i hvert fald ikke så stor som b-one
Avatar billede bixen Nybegynder
10. april 2003 - 19:56 #58
zyco> Prøvede at få deres tlf nummer via oplysningen, men fik fat i et firma der lavede plastikkasser..... og desuden er telefonnummeret domænet er oprettet under et fake.....

http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?query=b-one.dk&pageid=82&action=cmsview&lang=da
Avatar billede angelenglen Nybegynder
11. april 2003 - 00:07 #59
bixen: hvordan gør man det med bannere?
Avatar billede bixen Nybegynder
11. april 2003 - 09:08 #60
Laver i et banner skal jeg nok stå for at markedsføre det...
Avatar billede brops Nybegynder
11. april 2003 - 10:01 #61
hej så må jeg trække det i mig igen....
jeg har nu bøvlet med B-one i over en uge... med at 1. deres FTP ikke virker....
2. deres Mailserver ikke virker...
3 deres statestik ikke virker...
4 osv osv.....
jeg skrev til dem ringede til dem, www.beone.dk en CS clan... påfaldende!!!!

jeg har lige sendt dette til dem....
hej...
jeg har nu flere gange uden held forsøgt at bruge både FTP mail osv. flere gange den sidste uge...
det har ikke virket, og jeg acceptere ikke at blive spist af med "vi har opgraderet server" for det kan i squ ikk gøre heletiden....
hvis ikke dette kommer i orden vi jeg holde jer op på alt fremtidig evt. tab vi kan have ved at vores side er nede....
CA 100 kr. om dagen...
Så hvis ikke i ordner det vil jeg have at i uden beregning lader mig registrere hos en anden udbyder, hvor i står for alt dækning af ekstra udgifter.....
MHV
Jonas skovmose
ESI-Data I/S
Avatar billede brops Nybegynder
11. april 2003 - 10:13 #62
her er deres adresse
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

men jeg måtte til www.toldogskat.dk for at finde en anden adresse:
http://www.cvr.dk/soeg_i_cvr/cvrSoegDetail.asp?cvrnr=26063337
og
http://www.cvr.dk/soeg_i_cvr/cvrSoegDetail.asp?pnr=1008435312

hmmm mystisk de ikke skal oplyse tlf. nummer det skulle vi....

Brops
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
11. april 2003 - 10:16 #63
Jeg har klaget til Forbrugerrådet over b-one. Selvom de ikke har garanti for oppetider, så mener jeg, at de ikke har leveret det produkt, som de har solgt. Mit website har haft flere dage med nedetid end dage uden. Jeg mener ikke, at et firma som b-one kan "skrive" sig ud af den slags. Produktet må have en rimelig oppetid.

Mht. til Forbrugerrådet, så er det et problem, at et år hos b-one koster mindre end 500 kroner. De tager sig nemlig normalt ikke af sager, der er mindre end det beløb. Men hvis nok klager over dem, kan det jo være, at de vil tage sagen. Det gøres på http://www.fbr.dk/klager/forbruger/
Avatar billede angelenglen Nybegynder
11. april 2003 - 11:25 #64
jeg har tænkt på det samme, men eftersom det ganske rigtigt kræver udgifter for mere end 500 kr, har jeg ikke villet ofre de 80 kr det koster at klage.

-Dog håber jeg stærkt at klagen kommer B-One's 'kunder' til gode...

Hvis nogen forresten skulle være interesseret i et scan af mit bevis for 6 måneders extra gratis webhotel, siger i bare til ;-)
Avatar billede bixen Nybegynder
11. april 2003 - 17:44 #65
Nogen her der har gode erfaringer med Freepaq ????
Avatar billede marvel Praktikant
21. april 2003 - 17:23 #66
blot endnu et af de endeløse problemer, der er ved at være kunde hos b-one: Jeg kan ikke - od det hat varet 10adge - logge på deres server, jeg kan ikke sende mails til mine oprettede mailadresser. På den anden side skulle jeg måske være glad for at jeg på den måde ikke oplever downtime :) Skidt, Nu venter jeg stadig på svar fra dem... gab
Avatar billede plast Nybegynder
21. april 2003 - 23:31 #67
Ok - så ved jeg så, at de domæner jeg har ved Cliche ligger dårligt (og det samme er vel gældende for dem jeg har hos NettoNet da det også er Morten Bonevant) - B-One som jeg faktisk lige har redelegeret de 2 fra NettoNet til og udskrevet siderne til underskrift er skrevet under og ligger på mit bord - Det var så også en dum idé - Wannafind koster 39 i måneden for den billigste og det er uden asp understøttelse... Suk...

Jeg har fire domæner (2 ved NettoNet og 2 ved Cliche) - de 2 ved cliche kører asp. Jeg vil gerne have de 4 samlet ét sted - Hvor f..... skal jeg have lortet til at ligge? det er jo fuldstændig uigennemskueligt det her!

Og nej jeg er ikke rig og har råd til 40x4x12=2000 om året.... hulk....snøft...
Avatar billede angelenglen Nybegynder
22. april 2003 - 14:07 #68
Har du overvejet at få éet domain (1x40x12 = 480) ved wannafind, og 3 ved gratisdns.dk, og så bruge deres url forward'er til at redirecte til et subdir ved wannafind? Det virker perfekt ved mig, og gratisdns har nogle gode muligheder såsom subdomains og meget andet.
Avatar billede plast Nybegynder
22. april 2003 - 14:54 #69
Jeg har ikke nogen som helst idé om hvordan det virker? Men mine domæner kræver at deres eget navn står i adresselinien. Og Gratisdns.dk er vi så sikre på ikke er et humbug firma som de andre?
Avatar billede angelenglen Nybegynder
23. april 2003 - 08:08 #70
deres eget navn kan sagtens stå i adresse-linien, hvis du vælger at bruge frames i redirector'en.og ja, gratisDNS er ikke et humbug firma - tværtimod er det ret tydeligt at de ikke prøver at snyde nogen, når man kigger på deres priser: gratis ;)
-og derudover er de ret stabile - tror de har 4-5 navneservere hvor andre ofte kun har 1 eller 2 stk.
det er også værd at nævne at de ikke desideret hoster siderne - derved slipper de for en masse trafik, som sikrer at de har lettere ved at være oppe dé dér 99% som mange snakker om.. (fordi det er umuligt at sige 100%)
Avatar billede tyksen Nybegynder
06. maj 2003 - 21:44 #71
Jeg vil også lige oplyse om at jeg faktisk ind til videre overhovedet ikke har oplevet nogle problemer med b-one.nu............endnu.
Men hvem ved det kan da godt være det kommer en dag??
Avatar billede angelenglen Nybegynder
06. maj 2003 - 21:51 #72
well jeg vil da sige at jeg ikke har haft de store problemer den sidste måneds tid, men jeg har så heller ikke rigtigt brugt min side...
-jeg syntes dog det er sjovt at det altid kun et mit site der er nede når det er - deres hoved-side virker altid - og da jeg spurgte om det nægtede det at flytte min side over på samme server som deres hovedside, som jo må siges at køre en del bedere end den jeg er hosted på.
Avatar billede 64scener Nybegynder
13. juni 2003 - 13:09 #73
Jeg har lige nu store problemer med B-One og betaling af deres største pakke. B-One (tjnf ApS) påstår ikke at have modtaget pengene og truer med rykkere, faktum er bare at pengene er hævet på min netbank + jeg har snakket med min bank som kan oplyse at de er gået ind på B-One konto hos Amagerbanken.

Jeg har ikke haft problemer med nedbrud, men når det kommer til betaling, stinker de (og bliver ved med at påstå at de ikke har fået pengene).

De kan dog bare komme med deres rykkere og advokater, jeg har jo beviser på at pengene er indsat på deres konto.

Er der andre her som har haft samme problem?
Avatar billede xited Praktikant
13. juni 2003 - 13:16 #74
Havde de problemer tilbage i Januar, hvor de heller ikke havde styr på det åbenbart... Der gik 4 uger før de "fandt" min indbetaling...

Jeg tager det år jeg har betalt for, og så finder jeg noget andet...

Nedbrud er der tilgengæld ikke så meget af længere....

dog er deres PHP-servere noget langsomme...
Avatar billede xited Praktikant
13. juni 2003 - 13:17 #75
Hvad skal man vælge hvis man er ude efter noget godt til billige penge ???

Web10 har heller ikke styr på noget...
Avatar billede 64scener Nybegynder
13. juni 2003 - 13:31 #76
Ja, jeg kører også det år jeg har betalt for på B-One og finder så noget andet til den tid...
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
13. juni 2003 - 22:55 #77
Til xited: Jeg er forlængst skiftet væk fra b-one. Det må være verdens mest ustabile og langsomme webhotel. I de sidste måneder har jeg brugt www.dmerhverv.dk, og indtil videre er jeg meget tilfreds. Der har ikke været nedetid overhovedet. Jeg har sat overvågningssoftware op på min server i hjemmet, der løbende overvåger mit webhotel, så jeg ved det nu, hvis det går galt. Priserne er naturligvis højere end dem hos b-one, men det er egentlig ikke meget. Priserne starter ved 14 kroner om måneden. Spørgsmålet er jo også, om du har råd til at spare de penge, som b-one tilbyder, hvis dit site er nede hele tiden. Hertil kommer, at serverne (måske endda kun serveren?) er uhyggeligt langsomme hos b-one, når de altså kører.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
14. juni 2003 - 13:22 #78
jesperhaun : kunne du maile mig med hvad for noget overvågnings-software det er du bruger på nighttrain11@hotmail.com ?
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
14. juni 2003 - 13:35 #79
det kunne jeg oxo godt tænke mig at vide..?
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
14. juni 2003 - 16:09 #80
http://www.nagios.org/ - kræver en server med Linux, der naturligvis kører døgnet rundt og er forbundet til internet døgnet rundt.
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
20. juni 2003 - 15:08 #81
Så er den gal igen....

Denne mail fik jeg:
-------------------------------------------------

Kære kunde

Vi har per 18/6 – 2003 lukket dit webhotel grundet overtrædelse af vores forretningsbetingelser for driften af webhotellet på vores servere. Du bedes tage kontakt til support via vores hjemmeside www.b-one.nu med henblik på at finde en løsning på dette.

Med venlig hilsen / Best Regards

Hostmaster
-------------------------------------------------

Fed mail at få... der står ikke noget om hvorfor at mit webhotel er lukket?!?

Sender derefter en mail til deres support, 48timer efter får jeg svar...
----------------------------------------------------------

Hej Mads,

Grunden til at jeres webhotel er blevet lukket skyldes at der har været filer til download, da dette er modstridende med vores forretningsbetingelser har vi desværre set os nødt til at lukke hotellet.

Med venlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
---------------------------------------------------

Dette står der i deres regler: Det er ikke tilladt at have større mængder fil arkiver liggedde til fri download....
----------------------------------------------------

Jeg havde 3 .zip filer til at ligge, som fyldte til samme 1mb <---- Der var bliver sendt ca. 300mb .zip filer ud fra min side på et ½år....

Men de brokker sig ikke over at jeg har 15mb .jpg billeder til at ligge, og af de .jpg billeder er der blevet sendt omkring 20GB ud af ... men det brokker de sig over.. ?!?!?
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
20. juni 2003 - 15:23 #82
men det brokker de sig over.. = det brokker de sig ikke over...
Avatar billede angelenglen Nybegynder
20. juni 2003 - 17:13 #83
fu*k hvor lamt!
jeg har en firma-hjemmeside hostet (noget de lægger vægt på i deres markedsføring, at det er en god ide) - og mit firma får 100% sikkert brug for at have nogle små filer til download senere.

hvis de lukket mit hotel tror jeg der kommer til at flyve små ord som erstatning og civilt søgsmål igennem deres support.
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
20. juni 2003 - 17:16 #84
Ja, men det kommer nok til at tage nogen tid, da det tit tager over 2dågn for den tumper hos b-one at svare på en mail....
Avatar billede michael-k Nybegynder
20. juni 2003 - 18:11 #85
Har svært ved at se det lamme i det. Hvis det står i betingelserne som man acceptere inden man køber, ja så er den vel ikke længere.

Du poster heller ikke Warez links på eksperten vel ?  det står også i deres regler man ikke må. At man så kommer bagefter og siger. Det sku da for dårlig man ikke må poste warez links, kan ingen bruge til noget.............!
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
20. juni 2003 - 18:20 #86
Citat fra b-one´s Regler "Det er ikke tilladt at have større mængder fil arkiver liggende til fri download"

michael-k  kalder du 3 .zip filer på tilsammen 1mb større mængder?? nej vel....
Avatar billede 64scener Nybegynder
20. juni 2003 - 19:02 #87
hvem snakkede om warez? jeg har også nogle små zip filer på mit b-one website, hvis de lukker den på grund af det ryger der straks en klage afsted til ombudsmanden. 1mb er s*g*u ikke "store filer". Om det er 300mb zip eller jpegs/gifs (whatever) filer er da fløjtende ligegyldigt.
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
20. juni 2003 - 19:05 #88
64scener hvor siger du man skal klage? jeg kunne vikelig godt tænke mig at klage over b-one....
Avatar billede 64scener Nybegynder
20. juni 2003 - 19:18 #89
Der er et link til forbrugerstyrelsen længre oppe på siden, prøv det.
Avatar billede brops Nybegynder
20. juni 2003 - 23:08 #90
Hej igen undskyld jeg blander mig.. men kan godt være du ikke betragter større mængder filer til til downloade som kun en MB men med den forbindelse de har (se kommentar fra mange andre længer oppe :P) vil selv 10 kb være store mængder filer.....

... nej det jeg mener er at hvis ikk det er specifikt hvad der er større mængder filer kan B-One selv gå ind og afgøre hvad de mener det er... og de mener åbentbart at 1 mb er store mængder filer så så må man rette sig efter dette.. desuden kan det være PGA at det er *.zip filer... så de ikk kan se hvad filerne indenholder... men jeg sys oxo det lyder vildt at få lukket sit site for 1 MB filer OBS jeg har haft 15 MB driver liggende til DL hos dem i 4 måneder uden at høre noget fra dem..... måske er de bare krakilske ved det ikk....
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
20. juni 2003 - 23:53 #91
Men det er ok at de syntes at 1mb er for meget, men det er ikke Ok at de lukket mit webhotel unden varsel, når det ikke står HELT klare i deres regler
Avatar billede brops Nybegynder
21. juni 2003 - 09:37 #92
nej helt enig... og efter købelove må de heller ikk... de skal varsle det, det er jo en lejeaftale der køre... og man bliver jo ikk smidt ud af huset fordi man har glemt at vaske op det svare jo næsten til det samme....
Avatar billede cool_k Nybegynder
26. juni 2003 - 18:34 #93
Jeg har lige haft endnu en besynderlig oplevelse - den har nemlig oxo lukket mit website (i to omgange).

Første gang pga. for meget trafik (øøøh - de tilbyder jo fri trafik) - Jeg justerede derefter det script der genererede for meget trafik - og nu har de lukket igen...
Se min dialog nedenfor... For så at sætte prikken over i'et har jeg idag modtaget en rykker fra et inkassofirma - CiS (www.cisfinance.com) i Albertslund. Men jeg har da heldigvis kvitteringen for betaling af serverlejen... Idet rykkergebyret m.v. nu overstiger 500 kr. mon så ikke forbrugerstyrelsen kunne være interesserede???

JEG SKREV:
I sidste uge lukkede I mit web site http://www.b-more.dk pga. overtrædelse af jeres generelle forretningsbestemmelser.
-For mange hits var jeres påstand, allesammen trukket fra det samme script, nemlig ticker.php.

Efter aftale med jer reducerede jeg refresh på dette script så trafikken
dermed ville blive reduceret.

Nu lader det til at I har lukket mit website igen...

Vil I være så venlige at underrette mig om HVOR meget trafik det omtalte
script genererer, hvor loftet for trafik ligger (jeg har ellers forstået at
der var fri trafik på jeres webhotel - forudsat at trafikken ikke skyldes
overtrædelse af reglerne om websidens indhold og dermed uforholdsmæssigt
stort trafikforbrug jvf. §6 og §13).

Jeg finder det vanvittigt kritisabelt at I blot lukker en side uden
forudgående dialog omkring problemet.

Igen vil jeg påpege at jeg så længe siden er lukket INGEN muligheder har for
at ændre på det script som I mener trækker for meget trafik.

Jeg vil gerne bede jer om følgende:

1. Genåbne mit website så jeg kan fjerne det omtalte script.
2. Give mig svar på hvor meget daglig trafik omtalte script genererer
3. Give mig svar på hvad jeres grænse for "fri trafik" er.

Med venlig hilsen

SÅ SKREV DE:
Hej Kristian,

Da der ikke har været nogen forbedringer i trafikken har vi set os nødt til at lukke dit webhotel helt.

Med venlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax.: +45 7020 5872

Web-site: http://www.b-one.nu
---------------------------------

SÅ SKREV JEG:
Du svarer stadig ikke på nogle helt essentielle spørgsmål omkring trafikmængder. Jeg kan sort på hvidt dokumenteret at der har været mere end en halvering (faktisk nærmere en reduktion på ca. 2/3) af antal af hits siden jeg justerede scriptet sidste gang. Se blot nedenfor... Så at sige at der ikke har været nogen forbedringer er en LODRET LØGN.

Det du her beskriver for mig er en gang revolverdemokrati hvor du/I udover at frarøve mig penge for indbetalt serverleje tillige frarøver mig mine data som jeg har placeret på jeres server.

Idet jeres beskyldninger er fuldstændigt grundløse idet jeg som sagt kan fremlægge bevisførelse for en væsentlig reduktion af antal hits skal jeg bede dig om følgende:

1. Fremlægge dokumentation for trafik som jeg tidligere har udbedt mig.
2. Tilkendegive hvor meget trafik I tillader under termen "Fri trafik"
3. Genåbne mit webhotel så jeg får mulighed for at redde mine data
4. Tilbagebetale den forudbetalte serverleje idet jeg mener at begrundelsen for lukningen af web-hotellet ikke har retsmæssigt grundlag jvf. jeres forretningsbetingelser.

Sidst men ikke mindst forventer jeg naturligvis at modtage en besvarelse fra jer.

Page views per day
30 May 2003 1350
31 May 2003 818
1 June 2003 1275
2 June 2003 1035
3 June 2003 949
4 June 2003 1236
5 June 2003 1603
6 June 2003 2054
7 June 2003 1838
8 June 2003 1081
9 June 2003 391
10 June 2003 869
11 June 2003 1036
12 June 2003 901
13 June 2003 884
14 June 2003 1295
15 June 2003 1432
16 June 2003 1528
17 June 2003 1516
18 June 2003 928
19 June 2003 268 < DET VAR HER DE LUKKEDE SIDST!
20 June 2003 1034
21 June 2003 841
22 June 2003 599
23 June 2003 527
24 June 2003 349
25 June 2003 213 < BANG! HER LUKKEDE DE IGEN!
26 June 2003 0
Total 27850

De læner sig sgu op ad en politianmeldelse for forsøg på bondefangeri!
Avatar billede dd-man Nybegynder
26. juni 2003 - 18:38 #94
Jeg har heller ikke andet end problemer med b-one.. må sige at deres servere kører som lo**...
Avatar billede foobarfoo Nybegynder
26. juni 2003 - 19:02 #95
Er der nogen, som har overvejet at gaa til pressen med det her? Der maa da vaere nogen, som er interesseret i at bringe saadan en historie. Det ser ud til, at vi kan samle en del underskrifter paa, at den "service" som b-one tilbyder er under al kritik, og sutter roev.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
26. juni 2003 - 19:13 #96
ekstra bladet har en digital sektion, der skriver om mange forskellige mere eller mindre seriøse ting. måske var det en ide at skrive til dem?
Jeg vil helt sikkert skrive under hvis nogen starter en underskrifts-indsamling!
Avatar billede brops Nybegynder
26. juni 2003 - 21:20 #97
hvis der er nogler der vil lave et script så man kan lave den underskriftindsamling, hvor ip, og andre essientielle ting indgå vil jeg gerne ligge mit Firma domain til det (hosted ved B-(N)One) firmaet er PT nede og vi bruger derfor ikk domainet.. fang mig på MSN jonas_skomvose@mail.dk hvis i er interesseret...
PS  cool_k  tror du skal sende en mail til dem hvori du gør dem opmærksomme på at de bryder med deres egne regler og at hvis ikk de straks åbner din website trækker du dem i retten for ikk at have der kan du evt henvise til deres egen paragraf 16
16. Ændring af betingelser
B-one’s salgs- og leveringsbetingelser, kan af B-one ApS ændres
med et varsel på 45 dage. Eventuelle tvister og
uoverensstemmelser skal afgøres ved almindelig dansk domstol.
da der er ikke er "andet" end en alm. dansk domstol skulle din forsikring dække...

Dog gør jeg opmærksom på en lille bemærkning i B-ones regler som siger at:
B-one
ApS er i alle tilfælde enerådigt bestemmende i sager hvor specielt
materiale skal placeres i en eller flere af de ovennævnte
kategorier.
dette er godt nok på paragraf 6 men måske mener de den gælder over alt..
Hvis det antal hit hu fremviser er for meget for deres server så håber jeg (Squ) ikk de mener det  der desunden står i paragraf 6 det skal virke som et salgssite: "Hensigten er ikke at fungere som en ekstern harddisk for lagring
af data filer som zip, MP3, jpg, etc., men som fremvisnings- /
salgsplads for virksomheder og private."

Lad høre fra dig hvad de finder på..
tænkte på hvis eksperten var hosted ved dem.. de har langt over 27850 hits på 30 dage... mon oxo de ville lukke den...
Avatar billede cool_k Nybegynder
27. juni 2003 - 11:31 #98
LAST MINUTE UPDATE: Inkasso-opkrævningen kunne de ikke få igennem...

JEG SKREV:

Rykker fra CIS : Cool_K
  Skrevet den 26-06-2003 19:41:03

Dags dato har jeg modtaget en opkrævning fra CiS for manglende betaling af faktura 14922.
I har tidligere rykket mig for denne betaling og sidst blev vi i fællesskab enige om at det var fordi jeg fejlagtigt havde påført 14992 på indbetalingen - men at I gennem betalingsreferencen N214930378 som er bogført den 2. april 2003 kunne identificere min betaling og dermed annullerede rykkeren.

Jeg vil bede jer kontakte CiS og tilbagetrække den opkrævning jeg har modtaget.

Med venlig hilsen

SÅ SKREV DE:
  Rykker fra CIS : B-ONE DANMARK MN
  Skrevet den 27-06-2003 08:26:03

  Hej

Jeg sender din mail videre til vores bogholderi.

Med venlig hilsen / Best Regards

B-One ApS

SÅ SKREV DE IGEN:

  Rykker fra CIS : B-ONE DANMARK SS
  Skrevet den 27-06-2003 10:02:12

  Hej

Jeg beklager mange gange for vores fejl. Jeg kan godt se at du har indbetalt beløbet for domænet: b-more.dk (faktura nr. 14922).

Jeg skal straks sørge for at sagen bliver trukket tilbage fra CIS. Du skal selvfølgelig blot se bort fra den tilsendte rykker.

Jeg beklager endnu engang mange gange, og takker for din hjælp!

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-One ApS
Avatar billede angelenglen Nybegynder
27. juni 2003 - 12:16 #99
lol det er jo til grin. de ved ikke engang hvor deres penge kommer fra, eller går til ser det ud til... latterligt!
Avatar billede 64scener Nybegynder
27. juni 2003 - 12:54 #100
Og du er næppe den sidste der har problemer med b-one's "bogholderi" (som lader til at have glemt hvor de har lagt bogen). Jeg havde også problemer med B-One tidligere hvor de mente jeg ikke havde betalt. Jeg måtte så bruge 2 dage til at "trace" min netbank betaling og finde ud af at b-one lige havde skiftet bank og at der ikke var styr på deres konti.

De fandt dog mine penge og jeg fik det typiske "undskyld". Måske de skulle tjekke lidt op på tingene selv før de stikker rykkere m.m. i hovedet på deres brugere.

Hvis en af jer læsere tænker på at registere hos b-one, så er mit råd at holde sig langt væk. De har ikke styr på noget, deres regler ændre sig efter B-Ones behov/fordel.

Og hvorfor skal man betale et år forud?
Avatar billede angelenglen Nybegynder
27. juni 2003 - 13:27 #101
well det at betale et år forud er nu ikke det det er slemt i sig selv, det er der mange andre steder hvor de også gerne vil have - fx wannafind.dk -men dér får man rent faktisk kvallitet for pengene!
Avatar billede 64scener Nybegynder
27. juni 2003 - 15:54 #102
jaah, det er jo smart at få folk til at betale 1 år forud hvis man så lukker deres website 2 måneder efter opretningen, med en eller anden lam undskyldning om man havde for meget trafik (når der er fri trafik) eller de havde zip filer liggende...
Avatar billede cool_k Nybegynder
27. juni 2003 - 16:53 #103
SÅ VAR DER SVAR IGEN:

Nu har I igen lukket b-more.dk : B-ONE DANMARK JK
Skrevet den 27-06-2003 15:36:05

Hej,

Jeg har kigget tallene igennem og kan se du har ret i at der har været et fald i statistikken, dette har dog ikke været tilstrækkeligt hvorefter dit webhotel er blevet lukket.
Vi kan forsøge at åbne dit webhotel igen, jeg er dog nødt til at bede dig om at fjerne dette script helt fra vores servere.
Som tidligere skrevet tilbyder vi fri trafik, grunden til lukningen skyldes en belastning af serveren grundet dette script.

Med venlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
B-One ApS

KONKLUSION: Hvis du har mere end 5-600 hits på din side pr. døgn så skal du ikke vælge B-One, for det overskrider deres opfattelse af Fri Trafik!

¤%#%&@£##
Avatar billede multicoder Nybegynder
02. juli 2003 - 09:43 #104
Avatar billede angelenglen Nybegynder
02. juli 2003 - 12:52 #105
hvis deres servere ikke kan klare at hoste seriøse sider, skulle de måske ikke markedsføre dem selv som professionel hosting?
efterhånden var jeg sq gået til forbrugerstyrelsen hvis det var mig der var blevet lukket pga disse begrundelser.
hvis jeg husker rigtigt, står der INTET om max antal hits per dag, max antal bytes trafik per dag, eller max belastning per dag i deres forretnings-betingelser.
Avatar billede brops Nybegynder
02. juli 2003 - 13:28 #106
nej angelenglen men de skriver jo at de kan afsætte et max forbrug... hvis de finde det for stort... men hvad bliver det næste... min lille side som jeg kun bruger tiil intene beskeder... bliver lukket den har mellem 100 og 200 besøgende om ugen max... på en god dag...:D... men ja hvorfor vil de så fremstå som seriøse hostingfirma, som så selv sige i deres forretningsbetingelse at hvis man hoster ved dem må man ikke have porno eller andet stødende materiale, da B-one formål er at hoste for private og firmaer...
jeg spørger bare... men vi får nok aldrig svar fra dem sendte en mail til dem sidste uge hvor jeg spurgte hvad de så som en max grænse for forbrug mm. men har ikk endnu fået svar...
Avatar billede ameq Nybegynder
04. august 2003 - 09:30 #107
jeg har sidet og læst en del af jers inglæng og man er ikke så glade for B-One (eller ikke mig) Ders ASP fatter hat =)... Men kan man får vente et godt webhotel til 9 kr pr månde... ?? Hvis i tænker over hvor meget 2*100 mbit internet koster, samt strøm og leje for lokaler...

Jeg tror bare ikke det kan løbe rundt!!!!
Avatar billede angelenglen Nybegynder
04. august 2003 - 11:35 #108
jeg kan slet ikke få asp til at virke... og SLET ikke i sub-folders... -eller sub-domains for den sags skyld, men dér virker php jo heller ikke...
Avatar billede dumazz.dk Nybegynder
05. august 2003 - 11:47 #109
Jeg er blevet tvunget til at fjerne alt DL indholdet på www.dumazz.dk, fordi det overbelastede deres servere for meget....

Men hvad betyder fri Trafik så ???
Avatar billede bearhugx Nybegynder
14. august 2003 - 14:43 #110
hej alle - faktisk har jeg lige læst denne tråd igennem, da jeg i jagten på en erstatning for buydomains.dk (kun domæne + mail-service (5 pop)) faldt over b-one.dk...

Jeg kan nu se at det ikke er b-one, som jeg skal bruge - men findes der en liste (gerne med kommentarer omkring oppetid og stabilitet af services) for webhoteller i hvad man kan kalde "discount"-rangen (altså de hosting-sites som lover alle/mange features for (næsten) ingen penge)....

Som en kommentar til vedkommende, som havde fået et brev fra inkasso-firma : Et firma må ikke sende en regning vidre til inkasso, sålænge der er gjort indsigelse om regningens gyldighed... så hvis du _har_ sendt en indsigelse om  at regningen er forkert osv. (måske at du ikke mener at få, hvad du betaler for) så skal denne tvist løses mellem sagens parter - indkrævningen må, i den tid at der er indsigelser, IKKE sendes vidre til et inkasso-firma - det er ulovligt (det var i kontant for en lille uge siden - Tiscali havde sendt regninger til inkasso, selvom der var gjort indsigelse)
Avatar billede tricky Nybegynder
29. august 2003 - 11:16 #111
Uden at have nærlæst alle indlæg her kunne det godt se ud som om jeg er den eneste der endnu ikke har oplevet problemer med b-one.nu. Det eneste jeg har været udefor var en server opdatering med en nedetid på nogle få timer. Ellers har både web og mail virket uden problemer.

/Tricky
Avatar billede 64scener Nybegynder
29. august 2003 - 12:24 #112
Jeg har 64scener.com på b-one og har ikke haft problemer ud over det med en regning de mente ikke har betalt, det er ude af verden nu og jeg fik en undskyldning.

Det skal dog siges at jeg også har deres dyreste web løsning, så det kan jo være de ser igennem fingre med mere ;)
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
07. september 2003 - 21:24 #113
Jeg har problemer NU! Jeg har et stort forum med dertilhørende arkiv med RIGTIG MANGE INFORMATIONER og hvis jeg nu er rigtig uheldig så har de slettet hele mysql databasen!

Arghh.....
Avatar billede angelenglen Nybegynder
07. september 2003 - 21:25 #114
ja, og de kan naturligvis ikke holdes ansvarlige for den slags "uheld".... *sigh*
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
07. september 2003 - 21:30 #115
og supporten er gået hjem... Arghhhhhh
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
07. september 2003 - 21:31 #116
pfeeeeew thank god..... nu er det tilbage igen! Har kun ventet 4 timer!
Avatar billede angelenglen Nybegynder
19. september 2003 - 19:21 #117
damn... er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kommer ind i min phpmyadmin?
-supporten er totalt no-show idag, og jeg har virkelig brug for at komme derind...

fx www.mitdomain.dk/mysql?
Avatar billede angelenglen Nybegynder
19. september 2003 - 19:21 #118
Avatar billede ullidk Nybegynder
22. september 2003 - 16:25 #119
Nu skal jeg ikke gøre mig alt for klog på hvad I skriver om B-one, for jeg er ikke selv kunde. Men ved nærmere eftersyn af deres forretningsbetingelser kan jeg ikke lade være med at få den fornemmelse, at mange af Jer bare har sagt "Ja tak" til abonnementet uden at læse disse betingelser og så først BAGEFTER begynder at bitche om alt mellem himmel og jord.

Bare en betragtning...
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
22. september 2003 - 16:46 #120
Det kan godt være, at mine krav til et webhotel var urimelige... Jeg forventede fx, at mit website havde flere oppedage end nededage, og det kunne b-one ikke levere.

Synes du, at det er et urimeligt krav?
Avatar billede angelenglen Nybegynder
22. september 2003 - 16:48 #121
ullidk: de overholder ikke altid deres egne betingelser.... deraf bitching.
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
22. september 2003 - 16:50 #122
ååårrr jesper så slemme er de heller ikke.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
22. september 2003 - 16:55 #123
Helt seriøst - så talte jeg faktisk dage med nedetid og dage uden i den periode, hvor jeg var kunde. Og der var så voldsomme problemer, at nededagene var flere end oppedagene. Hertil kom svartider, der var urimeligt dårlige.

Som jeg har skrevet tidligere i denne debat, så kunne jeg ikke klage over firmaet, da beløbet var under 500 kroner, desværre.

Nogle gange får man, hvad man betaler for. Og var tilfældet med b-one og 9 kroner om måneden.
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
22. september 2003 - 17:05 #124
Jeg får svar fra supporten højst 24 timer efter jeg har skrevet.

Og hvor længe har du haft dit domæne siden der var flere nede- end oppedage?
Michael
Avatar billede angelenglen Nybegynder
22. september 2003 - 18:20 #125
ullidk: lol, du oprettede simpelthen en konto udelukkende for at kommentere denne diskussion?  Og du er ikke engang kunde?
-du ved ikke hvad du snakker om. opret et domæne ved b-one.nu og så kom tilbage...

I det store og hele er problemet at B-one har (haft?) problemer med at levere den vare de lover. hvis du fx bestiller en parabol for at kunne modtage diverse tv-kannaler, forventer du så ikke også at du kan se dem hver dag, og i fuld kvallitet?
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
22. september 2003 - 20:35 #126
Den 29. april 2003 opgav jeg at være hos b-one - efter blot to måneder. Det var i den periode, at der var flere dage med nedetid end dage uden. Jeg betalte et år forud, og b-one nægtede at tilbagebetale selv en del af beløbet.

Jeg mener stadig, at b-one ikke tilnærmelsesvis har leveret den ydelse, som jeg har betalt for, men beløbet er så lille, at det ikke kan betale sig at jagte det.

Jeg er helt med på, at man i betingelserne kan læse, at der ikke er garanti for oppetid, men jeg mener, at et selskab ikke kan skrive sig helt ud af ansvar.

Tænk hvis en bil kun kunne køre i halvdelen af årets dage. Skulle en producent kunne skrive sig ud af den slags med smarte betingelser?

Det er klart, at webhoteller en gang i mellem er nede. Sådan er det med IT, og det er man indstillet på. Men jeg mener bogstaveligt, at mit webhotel i to måneder havde flere dage med nedetid - end dage uden.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
23. september 2003 - 07:37 #127
jeg er fuldstændig enig.
Hvis du kigger på datoen for første kommentar her, og det samme i andre B-one relaterede diskussioner her, kan du se at det var omkring der de havde flest problemer.
De har stadig problemer, f.eks virker hverken php eller asp i subdomains - faktisk kan jeg knapt nok få asp til at virke overhovedet...

Deres ftp er langsom, specielt at connecte til, den timer konstant ud, hvilket gør dem meget irriterende at arbejde med.

-og mange mange andre irriterende små detaljer.
Avatar billede Kengun Praktikant
20. oktober 2003 - 23:45 #128
geeee, en lang tråd dette her. Jeg har ik taget mig tid til at læse alle indlæg, men jeg mener å se "den røde tråd"; B-one.net er noget lort! Jeg har været så dum at jeg har opprettet 3 domæner med tilhørende webhotel hos B-one.net og kører Frontpage på dem alle. Det tager nu ca. 15 - FEMTEN - MINUTTER og opdatere 1 - EN - webside med en ørliden endring på. Jeg har selvfølgelig forsøgt mig på at kreve mine penge tilbage for jeg har ik fået den vare jeg var lovet. Men i ved nok hvilket svar jeg fik...... Nu flytter jeg snart mine 3 domæner/sider til et nyt webhotel, som jeg ved fungere skidegodt :) Men det er pisse irriterende at have forudbetalet en del penge som man ik får noget igen for. Det var da ærgeligt at jeg ik søkte her på Eksperten efter "B-one" INDEN jeg bestillede tjenester fra B-one. *ARGH*
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:25 #129
Jeg fik nok. Har skiftet til web10!
B-one sux ;-)
Avatar billede wilweb Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:25 #130
michaelb.dk:> det er sgu da ikke bedre!!!!
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:54 #131
gizom > meget
Avatar billede wilweb Nybegynder
26. oktober 2003 - 22:11 #132
det mener du da ikke? web10 er det godt?
Jeg har ikke kunne bruge min mail på mit domain i 5 dage uden en logisk forklaring. Det tog dem 2 md at flytte mit domain fra en anden udbyder, deres support er en by i rusland.
Nu prøver jeg Wannafind og det er efter jeg har søgt og læst en masse om udbydere og wannafind har gennemgående været en positivt kritik af.
Men deres priser er jo også 6 gange så høj, men jeg skal bare ikke have mere bavl og tid til at drive min forretning.
Held og lykke til alle web10, B-one kunder, fra min side det er slut aldrig mere kunde hos nogen af dem..
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
26. oktober 2003 - 22:23 #133
supporten er ikke god, men det siger de heller ikke noget sted. Og det må jeg leve med til 10 kr/md!!

Det tog dem 1 dag at flytte mit webhotel og derefter virkede det! Det har virket upåklageligt siden kun med en time eller to (i alt) hvor det har været nede!

Man kan vel også se, på de andre kommentarer, at web10 er i orden http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&searchtype=txt&words=web10
Avatar billede rarna Nybegynder
20. august 2004 - 02:03 #134
Jeg har problemer med includes og sessions hos B-One, har brugt disse scripts andre steder uden problemer, har det noget at gøre med at B-One har PHP safe-mode slået til? Hvis det er tilfældet synes jeg at de skulle gøre evt. kunde opmærksomme på det.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
20. august 2004 - 15:21 #135
Underligt, jeg bruger ellers selv både includes og sessions ved B-one, ingen problemer.

Jeg har heller ikke problemer med safe-mode, da der som regel er alternative metoder til at komme rundt om de begrænsninger safe-mode har.

Derudover er næsten alle web-hoteller forskellige på diverse måder, jeg har fx et password-script jeg sagtens kan bruge på wannafind.dk, men ikke på b-one eller de fleste andre steder.
Samtidig har jeg et .htaccess script jeg kan bruge ved b-one, som ikke virker ved wannafind.dk.

Alt i alt, tror jeg de er blevet en del bedere siden dette "spørgsmål" blev oprettet, de har fået nye, store partnere, nye og bedere servere, og langt bedere support. De er stadig ikke blandt toppen af hosting, men de er klart blandt toppen af discount-hosting.
Avatar billede oleoldhoj Nybegynder
20. september 2004 - 19:31 #136
Jeg ved ikke om det er det rigtige forum at skrige sin fortvivlese ud.

Jeg har B-one (ligesom en virus) Jeg har opsagt mit domaine hos dem, men det betyder ikke at man ikke forsætter med at få opkrævninger - tillad mig at sige det - b-one er famdme ubehagelige.

sagens akter i tidslinie

Opsigelse af domæne : Ole Oldhøj
Skrevet den 21-08-2004 00:28:36

Jeg vil gerne opsige mit domæne og webhotel - det drejer sig om www.theopengame.com
Jeg bemærker nu, at der var 3 måneders opsigelse hvilket jeg ikke var klar over. Da jeg ikke bruger domænet til noget ønsker jeg at opsige det hurtigst muligt.

Mvh og tak for god og stabil hosting for denne gang.

Ole Oldhøj

Opsigelse af domæne : B-ONE DANMARK KH
Skrevet den 21-08-2004 12:35:47

se veligst vores FAQ for svar:
http://www.b-one.net/static/support-faq.jsp?category=general&number=4

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax.: +45 7020 5872

Web-site: http://www.b-one.net
---------------------------------

Opsigelse af domæne : Ole Oldhøj
Skrevet den 21-08-2004 14:48:03

Var der uklarheder i min opsigelse ?

Jeg kan bestille og betale over nettet, så kan jeg vel også opsige over nettet ?

mvh Ole Oldhoj

Opsigelse af domæne : Ole Oldhøj
Skrevet den 21-08-2004 15:20:48

efter at have læst jeres forretningsbetingelser kan jeg konkludere at hvor brevet skal stiles hen ikke ligge i forretningsbetingelserne - jeg formoder at brevet skal stiles til.

b-one.net
Esromgade 15 opg.1, 4 sal
DK-2200 KBH N

har jeg ret ?
eller ligger som der står på krak.dk

http://www.krak.dk/scripts/soegning/krakdk_soegning_resultatside.asp?pub_id=KVWW&data=k&formnavn=normal&Map_left=&Map_right=&Map_top=&Map_bottom=&VIRK=+&navn=b-one&vej=&HUSNR=&POSTNR_FRA=&BY=&tlf=&firma=Find+firma

B-One
Nybøllevej 5
2765 Smørum
tlf: 26178209

(Venligt opdater Krak.dk + evt. registrer jeres telefon nummer)

jeg vil sådanne set ikke være besværlig, jeg vil bare gerne opsig mit abbonoment - så kan vi ikke bare lukke sagen her

på forhånd tak
Ole Oldhoj

og jeg glæder mig til at blive kunde hos jer igen, når min økonomi er oppe og stå igen - jeg føler ikke jeg har råd til at betale den.

Opsigelse af domæne : B-ONE DANMARK KH
Skrevet den 22-08-2004 14:39:53

Hej
se kontakt info her:
http://www.b-one.net/static/info-contact.jsp

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax.: +45 7020 5872

Web-site: http://www.b-one.net
---------------------------------

Opsigelse af domæne : Ole Oldhøj
Skrevet den 22-08-2004 20:32:49

jeg vil sådanne set ikke være besværlig, jeg vil bare gerne opsig mit abbonoment - så kan vi ikke bare lukke sagen her

på forhånd tak
Ole Oldhoj

og jeg glæder mig til at blive kunde hos jer igen, når min økonomi er oppe og stå igen - jeg føler ikke jeg har råd til at betale den.

******************************************************************

Hurraaaaa - jeg er opsagt eller hvad ?
*********************************************************************

Opsigelse af domæne : B-ONE DANMARK AS
Skrevet den 23-08-2004 10:30:09

Hej,

Du modtager bekræftelse på din opsigelse så snart den er blevet behandlet.

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax.: +45 7020 5872

Web-site: http://www.b-one.net
---------------------------------

herefter går der et rum tid hvorefter jeg får en ny rykker

RE: Betalingspåmindelse : Ole Michael Oldhoj
Skrevet den 06-09-2004 11:22:54

jvf. jeres brev

http://www.b-one.net/show_sup.php?lang=da_DK&code=xhCvDparxx

har jeg fået den opfattelse at jeg har opsagt theopengame.com og formoder at
det er et uheld at den er smuttet igemmen jeres regnskab/admin -

på forhånd tak

Ole Oldhøj

>Ole Oldhøj
>
>Vi har registeret et skyldigt beløb på DKK 266,25 vedrørende ordre nr.
>44314 dækkende ydelser tilknyttet domænet theopengame.com.
>
>Faktura(er) kan ses i kontrolpanelet, som kan tilgås via nedenstående
>link:
>https://www.b-one.net/admin/
>
>Betalingen kan foretages online via nedenstående link og skal betales
>inden d. 12-09-04:
>https://www.b-one.net/pay.do?ocode=HgKmkOFgzrceEefw
>
>Såfremt du har betalt det skyldige beløb indenfor de sidste dage, skal
>du blot se bort fra denne e-mail.
>
>For ikke at påføre dig yderligere omkostninger beder vi dig snarest
>indbetale beløbet. Vi gør opmærksom på, at du må regne med yderligere
>omkostninger, hvis beløbet ikke er indbetalt inden d. 12-09-04.
>
>Med hensyn til rykkere henviser vi til vore forretningsbetingelser.
>
>Husk også at kontrollere på vores hjemmeside (www.b-one.net) under
>kontrolpanel, at vi har Deres korrekte adresse.
>
>Med venlig hilsen
>
>SALGSAFDELINGEN
>------------------------------------------
>B-one ApS
>Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
>DK-2200 København N
>
>Fax-nr. +45 7020 5872
>-------------- www.b-one.net -------------

_________________________________________________________________
Opret en gratis Hotmail-konto http://www.hotmail.com med udsigt til 250 MB
lagerkapacitet

RE: Betalingspåmindelse : Ole Michael Oldhoj
Skrevet den 06-09-2004 13:57:18

se jeg har ikke fået min bekræftigelse på at mit aftale er opsagt.

RE: Betalingspåmindelse : B-ONE DANMARK RM
Skrevet den 07-09-2004 11:05:48

hej

vi har ikke modtaget nogen skriftlig opsigelse fra dig, hvorfor du ikke har modtaget nogen bekræftelse.

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax.: +45 7020 5872

Web-site: http://www.b-one.net
---------------------------------

RE: Betalingspåmindelse : Ole Michael Oldhoj
Skrevet den 07-09-2004 11:32:44

nej har i læst jeres egen besked til mig ?

I skriver

******************************************************
Hej,

Du modtager bekræftelse på din opsigelse så snart den er blevet behandlet.

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax.: +45 7020 5872

Web-site: http://www.b-one.net
---------------------------------

*****************************************************

Jeg formoder at det betyder at i sender mig en opsigelse eller tager jeg fejl.

RE: Betalingspåmindelse : B-ONE DANMARK RM
Skrevet den 07-09-2004 11:41:36

Hej Ole,
Bekræftelser på opsigelser udsendes fra en anden afdeling, men de bliver naturligvis kun udsendt når der er modtaget en opsigelse som de kan behandle.

Har du ikke modtaget beklræftelse, betyder det at din opsigelse ikke er modtaget.

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax.: +45 7020 5872

Web-site: http://www.b-one.net
---------------------------------

RE: Betalingspåmindelse : Ole Michael Oldhoj
Skrevet den 07-09-2004 14:54:33

jeg har lidt svært ved af fatte jeres brev.

1. Jeg har opsagt mit domaine
2. I har bekraftet at i har modtaget min opsigelse
3. derefter er der gået ged i det

... hvad betyder det for mig lige nu - er mit domaine opsagt ? eller er det ikke ?

RE: Betalingspåmindelse : B-ONE DANMARK RM
Skrevet den 07-09-2004 15:03:06

Hej,

Vi har ikke bekræftet at den er modtaget - der står at du modtager en bekræftelse når den er behandlet - men før vi kan behandle noget skal vi jo modtage det.

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax.: +45 7020 5872

Web-site: http://www.b-one.net
---------------------------------

RE: Betalingspåmindelse : Ole Michael Oldhoj
Skrevet den 07-09-2004 15:17:04

jamen så er alting jo i den skønneste orden

Med venlig hilsen / Best Regards

Ole Oldhøj

**************************************************
BEMÆRK DERES SVAR
Vi har ikke bekræftet at den er modtaget - der står at du modtager en bekræftelse når den er behandlet - men før vi kan behandle noget skal vi jo modtage det.
jeg anser ikke mig selv for at være fattesvag - men hvad er det de siger ?

oki der gåe en rum tid igen

Rykker-dato: 20-09-04
Reference: theopengame.com

Din manglende betaling af ordre nr. 44314.

Vi havde pr. 13-09-04 ikke modtaget betaling af det udestående beløb på
din ordre.

For ikke at påføre dig yderligere omkostninger beder vi dig indbetale
beløbet snarest. Vi gør opmærksom på, at du må regne med yderligere
omkostninger, hvis beløbet ikke er indbetalt inden d. 28-09-04.

Varebetegnelse: Beløb i DKK

Skyldig saldo på ordre DKK 266,25
Rykkergebyr (faktura nummer 168066) DKK 100,00
------------------------------------------------------------
Ny skyldig saldo i alt DKK 366,25
============================================================

Betaling af udestående skal gøres via Internettet på følgende url:
https://www.b-one.net/(oki det får i ikke da det indeholder passwords)

Klik på ”faktura” under kontrolpanelet hvor samtlige fakturaer på din
ordre kan ses, og hvor betaling af udestående ligeledes kan gøres fra.

Husk også at kontrollere på vores hjemmeside (www.b-one.net) under
kontrolpanel, at vi har Deres korrekte e-mail-adresse.

Hvis du ikke har mulighed for at foretage betalingen online via
betalingskort, da kan betaling også gøres via homebanking:

Giroindbetalingsnummer: +71<000000001680669+82016384<

Med venlig hilsen

SALGSAFDELINGEN
------------------------------------------
B-one ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax-nr. +45 7020 5872
-------------- www.b-one.net -------------

************************************************************

er der nogle der fatter hvordan man melder sig ud ?

deres LOGO ER 80.000 har allerede gjort det -OG DE KAN IKKE MELDE SIG UD AF B-ONE
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
20. september 2004 - 19:45 #137
Hej!
Jamen hvor svært kan det dog være!!!

Du skal blot sende dem et brev hvor der står "jeg ønsker at opsige mit webhotel med kundenr XXX til domænet XXX med øjeblikkelig virkning" og så med en underskrift. Send den til B-one, adressen står på deres hjemmeside, og 3 mdr. efter er du opsagt :-)

Det er meget nemt, og det skriver de også til dig, det er dig der bliver ved at køre rundt i det der med at få opsagt din konto uden at sende noget....
Avatar billede Kengun Praktikant
20. september 2004 - 21:48 #138
3 mdr. er da alt for meget! Jeg har haft mine 3 domæner hos B-one og efter hva jeg kan huske så klarede jeg at få dem væk fra B-one på ca. 1-2 uge, men jeg tapte selvfølgelig de pænge jeg hadde forudbetalet. Efter min mening er sagtens 1-2 uge også for meget. Jeg husker ret godt hvor svært det var at få flyttet de domæner. Når jeg flyttede mine domæner væk fra B-one så benyttede dem et firma ved navn joker.com for at hoste domænene (måske dem bruger det l*rtefirma fremdeles?). Og dem hadde et eget system man skulle igennem for i det hele få tilbage MINE domæner. Det system var så indviklet at mange måske ik gider at flytte domænene, og det er nok også hva joker.com ønsker ;). Vel, nu er jeg heldigvis væk fra B-one.net og Joker.com og jeg ønsker ik min værste fiende at komme i kontakt med dem :) - Vel, nu er dette mine erfaringer, men der er måske nogle som har gode erfaringer med dem. Jeg ved iallefal en ting; og det er at jeg aldrig kommer til at bruge B-one.net igen. Jeg vil ønske dere alle lykke til med at komme væk fra B-one.
Avatar billede wilweb Nybegynder
20. september 2004 - 22:12 #139
michaelb.dk :> e-mail kan i dag bruges som juridisk dokument. Det burde ikke være nødvendigt med et snail-brev til dem og derfor er det B-one der i dette meget latterlige tilfælde som vanskelig gør opsigelsen. B-one er sikkert klar over at man ikke kan klage til offentlig myndighed før beløbet er over 500,- og inden da vil de fleste sikkert betale bare for at få fred.

oleoldhoj :> Det du skal gøre er, at gemme den e-mail udveksling i har haft. Så skal du gøre indsigelse over deres faktura. For så lang tid at kunde og sælger ikke er enig om faktura beløbet har de ikke lov til at sende den til incasso, gør de det er det dem der bryder dansk lovgivning. Det skal du gøre dem klar over!!

Desuden ville det være ok at forklare dem at for hver gang du retter henvendelse til B-one bruger du en af deres medarbejders tid og det koster sikkert mere end de 266 kr. du skylder dem.

Jeg har lige afsluttet et lignende tilfælde med en anden udbyder. Da de mente at jeg ikke havde opsagt min web-hotel i tide. Det var 1½ år siden jeg havde haft web-hotel hos dem.

Et godt råd fra min side: Brug dem ikke igen, som du antyder!
Avatar billede wilweb Nybegynder
20. september 2004 - 22:36 #140
Erhvervs- & Selskabsstyrelsen kender ikke B-one på denne adresse:
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Hold da kæft hvor er de skumle.
Avatar billede dmcn Praktikant
20. september 2004 - 22:57 #141
gizom : Og hvad skulle han så sige i sin indsigelse? At han ikke vil vedkende sig den rykker han har fået, fordi han ikke har betalt for en service han har fået, fordi han ikke har fulgt de retningslinjer han godkendte da han bestilte produktet i sin tid og ikke har opsagt sin aftale skriftligt? Right...
Avatar billede wilweb Nybegynder
20. september 2004 - 23:26 #142
n0rmality :> Jeg kan godt se hvad du siger, men det kan godt være at B-one kan kræve at deres aftale overholdes, når den er lavet imellem 2 virksomheder. De har dog ikke lov til at hæve sig over dansk lovgivning når det gælder aftaler der er indgået imellem virksomhed og privat personer.

Når Erhvervs- & Selskabsstyrelsen kender ikke B-one, så er B-one måske ikke registreret som firma. Tja så er jeg ikke sikker på at de aftaler der er indgået er gyldige.
Avatar billede dmcn Praktikant
20. september 2004 - 23:46 #143
https://www.kob.dk/Global/Search/KOBfirmaprofil.aspx?kobnummer=984876 - at tro at et firma af deres størrelse kan eksistere uden at være officielt registreret er mildt sagt optimistisk. :)
Avatar billede wilweb Nybegynder
21. september 2004 - 00:05 #144
Tro mig jeg har set virksomheder med 20 ansatte som ingen kendte noget til optimistisk eller ej :)

Med det bliver da mere og mere sjovt et ApS der ejer et ApS, godt man ikke har penge tilgode der :>

Nå men jeg lader B-one ligge for nu.
Avatar billede dmcn Praktikant
21. september 2004 - 00:18 #145
Ovenstående firma ejer ikke B-one, de har B-one ApS som binavn - ergo er de B-one. :)

Mht. at lade et ApS eje et ApS - jeg er selv partner i en sådan foranstaltning, og det giver på ingen måde problemer for vores kunder, kun særlige fordele for os. :)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
21. september 2004 - 08:45 #146
trust me... vedr netop B-One kan det godt betale sig at bide i det sure æble, som man siger, og betale - bare få det ud af verdenen.

Jeg har tidligere kæmpet i 9 måneder pga en fejl de lavede, i sidste ende måtte jeg betale 4 gange så meget som det originale beløb fordi jeg var stædig. - Det har langt de fleste ting dækket i deres forretningsbetingelser, og det er så vidt jeg ved ikke lykkedes nogen at få penge tilbage eller slippe for at betale... om det er deres egen skyld eller ej.

Med mine nuværende erfaringer omkring det firma, ville jeg bare betale hurtigst muligt, sende den skide opsigelse afsted IDAG (om 2 minutter hvis muligt1) og så bare se at komme så langt væk som muligt.
Avatar billede wilweb Nybegynder
21. september 2004 - 08:47 #147
Hvad nu hvis det imod alt forventning skulle gå galt?
Hvor meget hæfter du så for (fx. konkurs)? og hvor meget hæfter det ApS som ejer jer? Jeres kunder kan ikke mærke noget for det er normalt dem der skylder jer penge. Derimod er det en anden sag have penge til gode i et ApS.

Jeg har være med til, at miste kr. 300.000,- på et ApS der bare lige skulle have lidt goodwill fordi de var i lidt vanskeligheder. 6 uger efter gik de konkurs med en glæd på 14.6 millioner (De havde åbenbart fået goodwill andre steder). Vi var de små, så ingen penge til os. Dagen efter firmaet gik konkurs, åbnede de et andet firma og hvor de igennem kurator havde købt alt inventar, servere, arbejdsstationer og de 4 største kunder i det gamle firma for 75.000 kr. Selv om en gruppe af kreditorer havde budt over kunne det ikke lade sig gøre ifølge kurator, plat og svindel siger jeg bare.

Dette her har intet med B-one at gøre, blot at jeg mener at et firma som gør så meget for være usynlige for deres omgivelser (Ovenstående firma ejer ikke B-one, de har B-one ApS som binavn - ergo er de B-one) eller ApS der ejer et andet ApS, det tænder altså bare nogle alarm lys hos mig og siger at her vil jeg ikke have penge til gode, med mindre der stilles bankgaranti. 'Hvorfor er det nødvendigt med et binavn' rent markedsføringsmessigt er det da smartere og billiger, at 'markedsføre' et navn.

n0rmality:> Jeg er sikker på at du driver et ApS på et moralsk og etisk vis. Jeg vil bare ikke håbe at i kommer i en økonomisk klemme for det ændrer de mennesker der har ansvar i firmaerne.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
21. september 2004 - 08:51 #148
Gizom: kan du lige forklare mig hvordan det nogensinde skulle kunne lade sig gøre at have penge til gode ved et hosting-firma, der har skrevet i deres forretnings-betingelser at de ikke returnerer indbetalte penge?
Avatar billede wilweb Nybegynder
21. september 2004 - 09:25 #149
Jamen de må da anskaffet sig de kontor stole deres ca 18 medarbejder sidder på, der er også noget med en de ejer en fax og så er der sikkert noget PC udstyr.

Prøv nu at se problem stillingen fra en mere objektiv side.

B-one siger de har mere end 80.000 kunder, hvis en kunde hvert år i gennemsnit forud betaler en faktura på kr. 350,- det er 28 millioner kr. som er forud betalt/tilgode af deres kunder. I en konkurs sag kunne man sikkert prøve at samle en stor del af kunderne til et fælles krav mod firmaet. Det er set i tidligere sager!

angelenglen:> det er lige netop den holdning, 'Hvis man bare betaler og glemmer fordi det er det letteste.' Jeg gerne vil have at mennesker gør op med for det skaber grobund for uærlige firmaer.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
21. september 2004 - 09:30 #150
to mig, jeg har prøvet alt muligt for at slippe for at betale, advokater og diverse andre folk har været inde i sagen... der er ikke noget at gøre, deres forretnings-betingelser er for "brede".
Avatar billede dmcn Praktikant
21. september 2004 - 09:31 #151
gizom : Nu ejer vi selv både holding-ApS'et og drifts-ApS'et, så interne stridigheder de to virksomheder imellem tror jeg ikke vi kommer ud i. Men du har ret, penge ændrer mennesker, venner bliver fjender og folk gør hvad de kan for at undgå personligt tab - skulle vi komme i den situation, sætter jeg så min lid til vores interne aftaler og kontrakter, men lad os håbe det ikke ender sådan. ;)

Mht. B-One, så har jeg altid ment, at discount-hosting ikke er det papir... øh... de bits værd, som aftalen består af. :) Jeg sidestiller det lidt med discount-hoteller - går du derfra uden at have fået lus og lopper, så er du en af de heldige.
Desværre ved jeg ikke engang hvilket hosting-firma jeg ellers ville anbefale - jeg synes efterhånden ikke jeg kender nogen, jeg kan stå inde for, for det ser ud til at pris betyder langt mere end service for både hosting-firmaer og deres kunder. Jeg glæder mig blot over, at jeg kan misbruge firmaets server-plads til personlig hosting, så har jeg da en bekymring mindre i min hverdag. ;)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
21. september 2004 - 09:33 #152
wannafind wannafind wannafind :)
-de ér nu altså bare gode... jeg har KUN gode oplevelser der, og så god oppetid og hastighed som man kunne bede om.
Og nej... jeg arbejder ikke for wannafind ;)
Avatar billede cyberz Nybegynder
21. september 2004 - 09:38 #153
jeg har gang i 2 hoteller ved dem nu, de virker upåklageligt, men dem oprettede jeg også til min mor og det andet til min morfar, men da jeg skulle lave mit eget virkede det nada, de havde beklageligtvis lidt rod med deres system, men uden den store kamp selv om der gik langt tid fra jeg havde sendt dem ansøgning om domain og hotel oprettelse, fik jeg altså mine penge tilbage. Så thumbs up! syntes de joggede i den over for mig, men det er jo hvad der kan ske. De har mange kunder, og da det er mængden de skal leve af med de priser, er det fair nok... måske skulle de spørge skattevæsenet om hvordan man administrere så mange brugere uden ret mange fejl.. hehe

B-one har gjort det godt, de lavede revolution i danmark for hosting priserne.
Avatar billede wilweb Nybegynder
21. september 2004 - 09:42 #154
n0rmality :> jeg håber du forstår at min vrede IKKE er rettet imod de firmere der kører efter god forretnings moral/etik. Jeg har bare lært det den hårde vej, at når det gælder penge så er vi os selv nærmest.

angelenglen:> Jeg har hellere ikke nogle problemer med Wannafind.dk, men det koster også 10 gange så meget som B-one.
Avatar billede dmcn Praktikant
21. september 2004 - 09:45 #155
gizom : Det forstår jeg. :)

Mht. webhosting og det faktum at Wannafind koster 10 gange så meget som B-One: Det er sgu næsten den pris vi skal op i, før jeg vil betragte en webhost som værende seriøs (nok).
Avatar billede Kengun Praktikant
21. september 2004 - 09:54 #156
når vi så snakker om rimelige webhosts som B-one.dk; har i nogle erfaringer med www.1go.dk og www.web10.dk - Lige nu tæster jeg ud et gratis site hos www.1go.dk og foreløbigt fungere det udemærket. - Ser blandt andet at 1go.dk har en pakke til 50,- pr. år. Det er jo rimeligt, og som sagt så fungerer min gratis side godt :)
Avatar billede dmcn Praktikant
21. september 2004 - 09:58 #157
web10.dk har jeg faktisk udemærkede erfaringer med. De sponsorerede et webhotel til mig og nogen kammerater, og det kørte uden de store problemer i ca. 2 år. :)
Avatar billede wilweb Nybegynder
21. september 2004 - 10:02 #158
cyberz :> I mit firma kommer en stor del omsætning fra at administrer andre virksomheders webløsninger/e-handel. Derfor kan jeg ikke bruge det til noget som helst at jeg ikke kan komme i kontakt med udbyderen af webhotelet. B-one, Web10 og andre discount webhotel udbydere er sikkert godt nok hvis man ikke er afhængig af sine web-hoteller eller kontakten til sælgeren.

n0rmality :> Jeg har lige haft samme sag som oleoldhoj hvad med B-one med Web10.
Avatar billede wilweb Nybegynder
21. september 2004 - 10:03 #159
n0rmality :> Jeg har lige haft samme sag som oleoldhoj havde med B-one med Web10.
Avatar billede wilweb Nybegynder
21. september 2004 - 10:07 #160
En rigtigt pro web-hotel udbyder er efter min mening danbbs.dk , men det er min helt egne subjektive mening
Avatar billede wilweb Nybegynder
21. september 2004 - 10:09 #161
angelenglen :> du har da ramt et eller andet, da du stillede det for 1½ år siden.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. september 2004 - 10:16 #162
Ok, Tak venner for en fed tråd, Jeg har sjællent moret mig så meget, Jeg sympatisere selvfølgelig med de folk som har penge og data i klemme men at se B-One´s tilbagemeldinger til div breve som er skrevet, har virkelig gjort at jeg har fået latter kramper.

Seriøst firma Nej det vil jeg ikke sige. Men lad denne tråd være til skræk og advarsel for andre der vil hoste hos B-One. Lad vøre !!!!

Jeg ved godt at man ikke skal kaste med sten når man selv heder det. eller hvordan var det nu den var, men et SÅ proffesionelt firma som B-One kan faktisk ikke en gang stave, hvis i læser mange af deres besvarelser.

Men tak for en god griner og jeg håber virkeligt at jer der har penge eller data i klemme for alt klaret til jeres fordel.

If you wonna Be one, Don´t chose B-One :-P

MC
Avatar billede angelenglen Nybegynder
21. september 2004 - 11:14 #163
Well stort set: Hvis du ikke har de store krav til dit webhotel, er B-one nok perfekt.
Men lige så snart du begynder at få problemer, eller har en side der er bare *LIDT* vigtig for dig, så vælg en anden, og betal det det koster at have et sted man kan stole på.

Hvis du har en vigtig side, så vær sikker på at dit webhotel har telefon-support. Det er guld værd.
Avatar billede brops Nybegynder
21. september 2004 - 11:39 #164
Jeg har tro det eller ej haft samme problemer som oleoldhoj, med samme firma endda :S.

jeg havde også en længere brevveksling med dem omkring vores domain, som jeg havde opsagt 5 månede før det udløb. Jeg fik der en bekræftelse på det var opsagt som jeg lavede en udskrift af, og som jeg lavde i vores pengeskab, så jeg havde den.

Da jeg så modtager 3 rykker fra dem, hvor jeg efter de 2 første begge gange kontakter dem og siger jeg har opsagt, tager jeg først elektronisk kontakt til dem (Email) der efter Manuel (snailmail), men de bliver ved med at opretholde deres krav over for os/mig.

Jeg har nu sendt dem 3 kopier af den udskrift med kvitteringen, som de ikke vil anderkende, da den ikke er original (haves ikke mere, da den var i elektronisk form).
Dog skal det siges jeg nu ikke har hørt fra dem i 4 måneder så mon ikke de har opgivet sagen fra mig.

Til sidst skal de siges at min opsigelse var per Email, hvor i jeg gjorder opmærksom på at en email, men elektronisk signatur var lige så, hvis ikke mere juridisk bindende end et Brev, som er sendt med snail-mail og som ikke er sendt anbefalet.
Derfor modtog jeg også en mail retur fra dem med kvitering for min opsigelse.

MHT E-mail VS snailmail. er mit råd hvis man skal opsige noget til nogen per Email så få en kvitering, og sæt dit elektroniske signatur på, så er du sikker på den er læst og er juridisk bindende. Hvis du derimod sender et Brev til dem, som du "bare" sender som alm post har du ingen beviser for det er sendt, og vil derfor ikke kunne komme igennem med dine krav, derfor send alt anbefalet til firmaer som B-one.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
21. september 2004 - 15:24 #165
Problemet med at sende breve anbefalet, er at det er ¤%#¤% dyrt.
-og med alle de breve der efterhånden skal sendes til forskellige firmaer, ville det koste en formue at sende alting anbefalet...

-så måske er din ide om at bruge Emails med elektronisk signatur ikke helt ringe.

Dog er jeg enig i, at alle opsigelser skal du ALTID sørge for at få bekræftigelse på, og få den på skrift (papir). Gem ALTID en kopi, og helst originalen. Ligemeget hvor lille et firma, eller hvor "pænt de normalt opfører sig" - få en bekræftigelse, og GEM DEN!
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
21. september 2004 - 16:33 #166
Web10 havde jeg egentlig nogenlunde gode erfaringer med, men efterhånden har jeg indset at de er meget ustabile.

B-one har jeg også meget dårlige erfaringer med.

Surftown.dk er heller ikke særlig stabile.

Er i øjeblikket ved at prøve www.e-studio.dk af, og de virker umiddelbart gode og stabile, også fordi de kun understøtter PHP på deres servere, så bliver de automatisk mere stabile.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
21. september 2004 - 16:39 #167
hehe ja det der "fake" asp mange kører med, er ikke særligt godt.
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
21. september 2004 - 16:46 #168
fake asp? de understøtter slet ikke asp
Avatar billede oleoldhoj Nybegynder
21. september 2004 - 17:23 #169
jeg leder efter et sted med ca. 2 GB hosting

og det bedst sted jeg har hørt om er
http://www.webhosting.cx/special_offer.html

er der nogle der har en bedre ide ?
Avatar billede angelenglen Nybegynder
21. september 2004 - 20:34 #170
jeg har ikke selv prøvet dem, men jeg har hørt godt om
http://www.hoststock.com/
Avatar billede tewee Nybegynder
19. oktober 2004 - 21:16 #171
Har KUN haft problemer med dem! Jeg har ikke kunne skifte, da jeg havde overset man skulle sige det op 3 måneder før det udløb! PIS!

Problemet hos mig er at min mysql database kører FUCKER langsomt (Se http://www.crip.dk/priva6/langsom.zip for at få bevis). Der ud over får jeg flere gange dagligt en besked om "Service tempory unavalible", og det pisser mig MAX af!
Samtidig så kan jeg ikke komme ind på min mail 19 ud af 20 gange, og jeg henter mail en gang hvert 2. minut! MEGA BELASTENDE!

Skifter til UnoEuro så snart jeg kan!

- TeWeE
Avatar billede angelenglen Nybegynder
20. oktober 2004 - 00:02 #172
The requested URL /priva6/langsom.zip was not found on this server
Avatar billede tewee Nybegynder
20. oktober 2004 - 00:05 #173
Hov! Sorry!
Har jo pakket den ud af zipfilen ;) Og så kom der et 6'tal for meget :P
http://www.crip.dk/privat/langsom.avi <-- sådan der!

- TeWeE
Avatar billede dmcn Praktikant
20. oktober 2004 - 00:07 #174
"Skifter til UnoEuro så snart jeg kan!"
Sjovt at folk, selv når de er kloge af skade, ikke indser, at pris og kvalitet hænger sammen. :/
Avatar billede tewee Nybegynder
20. oktober 2004 - 00:28 #175
Har jeg skam indset n0rmality, men nu kender jeg 6 der er på UnoEuro, og de har IKKE klaget endnu, de siger det kører mega godt, og deres support er 110 gange bedre end b-ones!

Ret faktisk så burde være dårligere support, da b-one er nede i -152 :P LOL

- TeWeE
Avatar billede dmcn Praktikant
20. oktober 2004 - 00:40 #176
Folk sagde også at B-one kører godt - ja, folk siger det endda endnu. Mht. support, så ville jeg faktisk lægge mere vægt på hvis folk sagde, at de ikke kendte noget til svartid m.v. - det indikerer, at de ikke har haft brug for det. ;)
Avatar billede tewee Nybegynder
20. oktober 2004 - 01:06 #177
Nu skal du hører:

------------------------------
Hej

Vi arbejde på det. Jeg beklager ulejligheden.

Med venlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
------------------------------

hej,
beklager ventetiden, men vores teknikere arbejder stadig på en løsning.

Med venlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
------------------------------

Hej

Vi er i gang med at flytte mail til en anden, bedre server, dette har desværre skabt en smule ustabilitet. Vi beklager ulejligheden.

Med venlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
------------------------------

Hej Pelle,

På den server du ligegr er der desværre ikke GD 2.0
Vi er dog ved at opgradere disse og så snart det er sket vil der være 2.0 på denne server også

Med venlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
------------------------------

hej,
jeg er lige blevet oplyst at vi kender fejlen og den eneste løsning på problemer er pt at logge ud og logge ind igen. Beklager fejlen og håber på en løsning af problemet.

Med venlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
------------------------------

Hej,

Serveren du ligger på vil blive opdateret inden for gansge kort tid. Så vil du ikke opleve disse problemer længere.

Med venlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
------------------------------

HVIS DET IKKE ER DÅRLIG SERVICE, HVAD ER DET SÅ???

De kigger ALDRIG på problemet. Den første af dem sendte jeg d. 22/11-2003, og så ellers bare frem af, og det der er kun en LILLE del af dem!

- TeWeE
Avatar billede kbruun Nybegynder
05. december 2004 - 23:59 #178
Jeg har ikke haft nogen problemer - har 2 domæner der !
Avatar billede Kengun Praktikant
06. december 2004 - 07:22 #179
vænt til du skal flytte dine domæner, så kan vi snakkes ved ;)
Avatar billede foobarfoo Nybegynder
06. december 2004 - 14:28 #180
Jeg havde enormt mange problemer i starten med ringe oppetid, men jeg synes bestemt, at de har forbedret sig. Jeg har dog nu opsagt domænet for at hoste mine ting selv. Opsigelsen gik også fint - ingen problemer dér.
Avatar billede foobarfoo Nybegynder
06. december 2004 - 14:29 #181
Sorry - jeg har selvfølgelig ikke opsagt domænet, men webhotellet.
Avatar billede hacky Nybegynder
28. december 2004 - 22:52 #182
Hey folkens,

Jeg kan kun give jer ret i det med b-one. Jeg har selv webhotel ved UnoEuro og er godt tilfreds... Surfer man lidt rundt på deres site, ser man også hurtigt at Wannafind.dk A/S er i ryggen på dem. Dette føler jeg da selv som et kvalitetsstempel.

Så... Det med at pris og kvalitet ikke hænger sammen, det ved jeg ikke om jeg vil give jer ret i.

//Kasper
Avatar billede rhandersen Nybegynder
12. oktober 2005 - 21:05 #183
Til alle dem der overvejer at skifte, kan jeg kun anbefale freepaq.dk, de har virkelig noget der dur, det er nede i ny og næ, men slet ikke så meget som b-one's.