Avatar billede fun22 Nybegynder
23. april 2003 - 19:24 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Jeg får denne meget iriterende fejl på forskeldige tidspunkter. Hvad kan den skyldes?? Jeg har tjækket rammene, og det er ikke dem.

System:
P4 2.4
Epox ep-4pea+
80 gb maxtor hd
geforce4 ti4200 (Driver: 43.45)
WinXP PRO

Kan det have noget at gøre med temperaturen på mit grafikkort?? Har næmlig haft problemer med køleren.
Avatar billede goose Nybegynder
23. april 2003 - 19:30 #1
Check dine ram, jeg skiftede stort set alt i min PC pga. denne fejl, da jeg skiftede ramklodserne var problemmet væk.

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
23. april 2003 - 19:32 #2
Der var jeg lige hurtig nok, min fejl var "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" så glem mit svar :o)

/Goose
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2003 - 19:37 #3
Sakset fra MS:

Stop Error 0x00000050
Stop error number:

(0x00000050)

Descriptive text:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Usual cause:

Memory error (data cannot be swapped out to disk using the paging file).

To troubleshoot Stop error 0x00000050
Remove any newly installed hardware (RAM, adapters, hard disks, modems, and so on).
Run any system diagnostics supplied by your computer manufacturer, especially the memory check.
Verify that any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, contact your hardware or software manufacturer for any Windows 2000 updates or drivers you might need.
If the computer is formatted with NTFS, restart your computer, and then run Chkdsk /f /r on the system partition. If you cannot start the system due to the error, use the Command Console and run Chkdsk /r.
Disable or uninstall any antivirus programs.
Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
Avatar billede fun22 Nybegynder
23. april 2003 - 19:56 #5
Jeg kan se at i min manual ´til bundkortet står der noget med:

OS Select For DRAM >64 mb
Some operating systems require special handling. Use this option only if your system has greater than 64 MB of memory. The default is Non-OS2.
OS2: Select this if you are running the OS/2 operating system with grather than 64 MB of RAM
Non-OS2: Select this for all other operating systems and configurations.

Hvad betyder det på et mere forståeligt sprog? Jeg vil mene at den stå til at jeg kun har 64 mb ram. Men jeg har 512 mb ddr
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2003 - 20:08 #6
Den kan du bruge hvis du har styresystemet OS/2 men det har du jo ikke :-) så lad den stå til default.
Avatar billede fun22 Nybegynder
23. april 2003 - 20:12 #7
hvad er os/2???

Hvad så med agp aperture size? Er det noget der skal stå på noget bestemt?? Lige nu står den til 64 MB
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2003 - 20:15 #8
He he OS/2 er et styresystem fra IBM, ligesom Windows er et styresystem fra Microsoft.
Den anden indstilling kender jeg desværre ikke noget til.
Har du installeret noget hard- eller software som kunne give denne fejl eller er den "bare" opstået?
Avatar billede cp1 Nybegynder
24. april 2003 - 03:34 #9
"agp aperture size" er den mængede ram som systemet bruger på at hjælpe dit grafikkort..hvis dit kort er på 64mb vil det typiskt stå til 64mb , det skal ikke stå til någet bestemt , på visse kort ka man hive lidt mere ydelse ud af det ved at stille det til foreks 128mb men det er någet man skal forsøge sig frem med , så hvis dit kort virker ok ka du bare la det stå :))
Avatar billede fun22 Nybegynder
24. april 2003 - 13:15 #10
har fundet ud af det. Jeg var inde på epoxe's hjemmeside og der var der en bios opdatering der rettede noget med ram styringen og raidcontroleren. Og nu ser det ud til at køre igen. Men holder lige spm'et åben lidt endnu...
Avatar billede fun22 Nybegynder
27. april 2003 - 09:46 #11
yep det hjalp, men berti og cp1, i kan lige svare så får i også lidt
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2003 - 14:28 #12
Godt du har fået det til at virke :-)