Oprettet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:00:51

hb5v6
hb5v6 (24.336 point. Point ude: 1.845)


hvordan dividere man??

Hej eksperter!

Jeg har sku lidt problemer...
Jeg skal til eksamen imorgen, og ved altså ikke hvordan man dividere.. Kan i ikke hjælpe mig lidt?

fx. skal jeg kunne regne ting som det her ud:

56 / 235

5 / 89

125 / 968

altså stykker med både en, to, tre decimaler..

håber i kan hjælpe

mvh.

hb5v6

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:04:27| #1

lrd
lrd (53.080 point)
1: 4.196
2: 17.8
3: 7.744

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:04:59| #2

lrd
lrd (53.080 point)
Du skal til eksamen og du kan ikke dividere????

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:07:27| #3

hb5v6
hb5v6 (24.336 point)
det er jo ikke svarene jeg skal have... jeg skal vide hvordan man gør...

og nej det kan jeg ikke..

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:08:09| #4

lrd
lrd (53.080 point)
du siger 235 dividere med 56!!

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:08:14| #5

hb5v6
hb5v6 (24.336 point)
der er ting man glemmer med tiden jo.. Og der er kun mig hjemme, så jeg ved ikke hvordan jeg ellers sku finde ud af hvordan man gør..

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:08:59| #6

hb5v6
hb5v6 (24.336 point)
hvordan udregner man det på et stykke papir?

Jeg ved godt hvordan man gør på lommeregner ;) LOL

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:09:08| #7

matz
matz (12.840 point)
Jeg plejer bare at se på tallet først om hvad det ca. kan være...Også regner jeg det hurtigt ud.

f.eks:

5/55 - første gang "Det bliver noget med 50" også tænker man bare +1 = 11 Så er det løst. Ved godt at det var et let stykke, men det var bare for at vise min mening :)

Sådan gør jeg hver gang.

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:09:54| #8

lrd
lrd (53.080 point)
Hvad har man en lommeregner til hvis man ikke kan dividere :))

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:10:01| #9

matz
matz (12.840 point)
F.eks stykke 1:

56 / 235

235 kr, skal deles imellem 56 personer... hvad bliver det så ?

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:10:21| #10

matz >> du gav altså resultatet for 55/5 og ikke 5/55 :-)

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:10:59| #11

matz
matz (12.840 point)
ups.. tastefejl.. hehe  sorry :)

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:11:05| #12

lrd
lrd (53.080 point)
Luk dine gamle spørgsmål mens du venter på svar her

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:11:12| #13

matz
matz (12.840 point)
men bare han forstod meningen med det :)

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:11:33| #14

izemate
izemate (20.475 point)
hmm må ærlig indrømme det er nok lidt svært at forklare her på exp.dk der er ikke lige de helt vilde tegn muligheder osv.

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:13:07| #15

hb5v6
hb5v6 (24.336 point)
jeps gjorde jeg.. men det er mere hvis du skal regne det præcist ud på et stykke papir.. hvordan gør man så..?

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:13:58| #16

lrd
lrd (53.080 point)
Kik på dine uafsluttet spørgsmål hb5v6

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:14:02| #17

matz
matz (12.840 point)
2 sek... så prøver jeg lige at lave noget som måske kan hjælpe dig :)

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:14:24| #18

lrd
lrd (53.080 point)
Har du ikke en formel samling der står alt sådan noget jo i

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:15:39| #19

matz
matz (12.840 point)
ikke alle kan forstå sådan en lrd :)

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:17:17| #20

lrd
lrd (53.080 point)
næ du har nok ret matz :))

Synes bare man lærte det allerede i 1 klasse.

Nå men held og lykke med eksamen.

Lrd

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:17:41| #21

doggy82
doggy82 (57.964 point)
Det står sgu da ikke i en formel samling.
Men det står nok i hans matematik bog.

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:20:47| #22

Har lige prøvet at skrue noget sammen men kan simpelthen ikke forklare det, har du ikke en matematik lærebog du kan kigge i?

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:20:53| #23

lrd
lrd (53.080 point)
Ja det står da i min gamle samling doh.

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:21:57| #24

matz
matz (12.840 point)
Stykke 1: ( 5 / 90 )
90 kr. skal deles imellem 5 drenge.
Først så kigger du på det, og tænker over ved det muligvis kan være. f.eks, kan vi godt give 10 kr. til hver af de 5 drenge, så er der brugt 50 kr. Så mangler vi 40 kr.
Så kan du nu bare sige "hmm, hvad er 5 x 8" Det er jo 40. Det vil sige at så kan vi uddele 8 kr. mere til hver af de 5 drenge. Altså har de så ialt nu 18 kr. hver.
Ialt: 18 kr.

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:22:41| #25

matz
matz (12.840 point)
Håber det er forklaret tydeligt nok :-/

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:23:19| #26

doggy82
doggy82 (57.964 point)
ROFL jeg har lige fundet en lommeregner vejledning:
http://www.multimediakontoret.dk/programmer/byg/FramePm5a05.html
- jeg ved godt det er spam, men det er sgu morsomt.

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:23:22| #27

lrd
lrd (53.080 point)
Damn du forsøger matz..Respekt!!

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:24:59| #28

matz
matz (12.840 point)
lrd >> :)) han skal jo lære det ;D

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:25:40| #29

Matz >> Du gør det altså omvendt det du forklarer er 90 / 5 bare lige så hb5v6 ikke kommer helt galt afsted, ellers udemærket forklaring :-)

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:26:39| #30

matz
matz (12.840 point)
bertie >>> Hhee sorry igen :-/ jeg gør det tit hehe :(

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:26:53| #31

lrd
lrd (53.080 point)
Tror snart manden er mere forvirret end da jeg oprettede.LOL

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:27:41| #32

matz
matz (12.840 point)
hehe jeg retter det lige til ;D

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:28:47| #33

matz
matz (12.840 point)
Sådan her:

Stykke 1: ( 90 / 5 )
90 kr. skal deles imellem 5 drenge.
Først så kigger du på det, og tænker over ved det muligvis kan være. f.eks, kan vi godt give 10 kr. til hver af de 5 drenge, så er der brugt 50 kr. Så mangler vi 40 kr.
Så kan du nu bare sige "hmm, hvad er 5 x 8" Det er jo 40. Det vil sige at så kan vi uddele 8 kr. mere til hver af de 5 drenge. Altså har de så ialt nu 18 kr. hver.
Ialt: 18 kr.

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:28:48| #34

Jeg synes matz har forklaret det fint (bortset fra han vender det om) men det er altså ikke noget man bare lige kan skrive så hvis hb5v6 ellers har fulgt med i undervisningen så burde det da kunne hjælpe ham med at huske :-)

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:29:27| #35

matz
matz (12.840 point)
hb5v6 >> bare sig hvis du ik fatter noget, så skal jeg nok prøve noget andet :)

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:30:20| #36

matz
matz (12.840 point)
bertie >> hehe ja, eller han kunne tage noter i timen, så han husker det..

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:33:13| #37

matz
matz (12.840 point)
Du kan os sige det her:

Hvad kan du gange med før det går op i "90"

F.eks: 18 x 5 = 90

Altså Ialt: 18

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 20:56:13| #38

hb5v6
hb5v6 (24.336 point)
hey gutter... tak for det hele men jeg har forstået systemet i det.. :P

men det er mere hvordan man opstiller regnestykket i fx.

638 / 142

håber i forstår...

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 21:03:26| #39

Tja i mine dage var det sådan noget:

      4,4.......<--Resten af decimalerne
    --------
142| 638
---- 568
    ---
      700
      568
      ---
      132
        .
        .
Fortsæt selv

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 21:08:15| #40

doggy82
doggy82 (57.964 point)
(kopier teksten og sæt den ind nede i tektstboxen her under)
I I
I I
I I
V V

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 21:08:48| #41

mto
mto (23.897 point)
Da jag gik i folkeskolen lærte vi at opstille det på følgende måde :

968 : 125 =  7, 744
-875
-----
930
875
----
550
500
----
  500
  500
------
    0   
Det skal forstås sådan : 125 kan gå op i 968 7 gange, det giver 875 og man har så 93 til rest. 125 kan ikke gå op i 93, så man sætter et komma og et "hjælpenul" bagved 93, så man har 930. 125 kan gå op i 930 7 gange og der bliver 55 til rest og sådan fortsætter man til man får nul tilstdst.

Skrevet søn. d. 04. maj 2003 kl. 22:37:14| #42

hb5v6
hb5v6 (24.336 point)
hmm i får jeres point for jeres indsats...

Skrevet man. d. 05. maj 2003 kl. 07:20:04| #43

lrd
lrd (53.080 point)
Ellers tak :-)
Bare du blev klogere.

Lrd

Skrevet man. d. 05. maj 2003 kl. 19:46:18| #44

bredker
bredker (68.031 point)
hvordan gik det så

Skrevet man. d. 05. maj 2003 kl. 22:11:22| #45

lord-klaus
lord-klaus (23.269 point)
lol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet lør. d. 10. maj 2003 kl. 21:24:45| #46


Skrevet tir. d. 17. juni 2003 kl. 12:26:32| #47

hb5v6
hb5v6 (24.336 point)
jeg fik 11 i mundtlig matematik :o)

Skrevet tir. d. 17. juni 2003 kl. 22:34:23| #48

Tillykke...og skulle du så forklare noget om division?
Tak for points men matz og mto synes jeg også fortjener points for indsatsen, så jeg opretter lige et sp til det, så er der 5 til hver.

Skrevet tir. d. 17. juni 2003 kl. 22:35:46| #49


Skriv et indlæg




Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] [img]link til billede[/img]
Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Log ind

   


Seneste spørgsmål

League of legends

Oprettet den 5. marts 2015 kl. 14.06
Haarby giver 30 point for svar | Giv et svar »

Forhåndsvisning af video/link på Facebook.

Oprettet den 4. marts 2015 kl. 23.38
Jojo77 giver 30 point for svar | Giv et svar »

Minecraft til PS3 nye maps

Oprettet den 4. marts 2015 kl. 20.09
allan1066 giver 30 point for svar | Giv et svar »






Computerworld

Teaser billede

"Når folk ser min tatovering, spørger de som regel, om den er ægte. Og det er den altså"

"Jeg går vildt meget op i ECM, og det har jeg gjort i 13-14 år. Jeg synes, at det er skidespændende og det sejeste i hele verden, og der er faktisk ikke noget bedre. Jeg har også skrevet en...

CIO

Teaser billede

Dansk CIO: Der er alt for meget fokus på oppetid og udgifter

Begreber som oppetid og total cost of ownership (TCO) hører fortiden til, mener Martin Börjesson, CIO i DSB, der i stedet vil måle på den værdi, it skaber.

Comon

Teaser billede

Førstehåndsindtryk: Samsung Galaxy S6 og S6 edge er den helt rigtige vej for Samsung

Samsung Galaxy S6 og S6 Edge er de to nye telefoner fra Samsung, der skal vende den nedadgående kurve for selskabet. Kom med og få vores førstehåndsindtryk.

Channelworld

Teaser billede

Microsoft svinger pisken over sine forhandlere: Flere kunder skal op i skyen

Forhandlere, der sælger abonnementer på Microsofts Office 365, gør ikke nok at sende kunderne op i skyen, mener Microsoft.

White paper

Teaser billede

Sådan sikrer du dine web-apps

Sørg for dine webapplikationers og websites sikkerhed og pålidelighed med Akamai Kona Site Defender.



Udgiver · © 2015 Computerworld A/S · Hørkær 18 · 2730 Herlev · Tlf.: 77 300 300 · Fax: 77 300 301 · Brug af personoplysninger