Avatar billede hairam Nybegynder
14. juni 2003 - 12:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Printer RAM

Jeg har en HP 6p printer med 2 Mb Ram, jeg har tænkt mig at opgradere denne med noget mere ram.
Er der nogen der kan sige mig om den kan opgraderes i det hele tage samt hvordan og hvor man gør det, nogen der kender nogle gode sider hvor der måske ligger manualer?
Har søgt på HP's hjemmeside uden at finde noget.

Kan den opgraderes?
Hvor skal det gøres?
Manualer?
Hvad skal der i af Ram?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juni 2003 - 12:36 #1
Tjaa...den kan ihvertfald opgraderes:
http://discountram.biz/hp/laserjet%206p.shtml
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. juni 2003 - 12:39 #2
HP LaserJet 6P printer: 2 Mbytes standard RAM memory, three unused 72 pin SIMM slots, total memory capacity of 50 Mbytes. Memory Enhancement technology (MEt). HP LaserJet 6MP printer: 3 Mbytes standard RAM memory, two unused 72 pin SIMM slots, total memory capacity of 35 Mbytes Adobe Memory Booster(tm) technology (AMBt).

Link:http://www.rql.net.ua/RQL/old/HP/PER/PRINT/LaserJet6P_6MPPrinter.htm

/per
Avatar billede ixxus Nybegynder
14. juni 2003 - 14:22 #3
Det lader til at du skal bruge speciel ram fra HP, de kan købes i moduler af 32 MB og har produktnr.: C3146A (Se her: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=bpl01981&locale=en_US&taskId=120&prodSeriesId=25477&prodTypeId=18972#P24_678)
Dog lader det til at DaneElec har lavet et modul der passer i din printer. Se her: http://www.dane-memory.com/configurator/SystemDetail.asp?SysID=103490
Og den kan bl.a. købes her:
http://www.itbutikken.dk/vareinfo.asp?varenr=c20748981

Håber at det kan bruges :-)
Avatar billede hairam Nybegynder
14. juni 2003 - 16:43 #4
Er der nogen der kan sige mig hvor jeg skal sætte de i jeg kan ikke finde det sted hvor det hvis nogetsteds skal sættes i skal man skille printeren helt ad?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. juni 2003 - 17:52 #5
Ja, printeren skal faktisk skilles ad af en teknisk kyndig person.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. juni 2003 - 19:51 #6
Så må vi håbe at du ikke køber den forkerte ram.
For 32MB moduler passer ikke med en total kapacitet på 50 MB.

/per
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juni 2003 - 20:09 #7
hoejrup >> Hvis du kigger på alle de sider der bliver linket til i ixxus indlæg er det største modul faktisk 16 mb, hvilket jo passer perfekt til den info du fandt frem (3*16=48+2 mb standard = 50 mb). Jeg kan heller ikke lige finde ud af hvor de 32 kommer ind i billedet, men linkene er altså gode nok. De peger på 16 mb moduler.
Avatar billede ixxus Nybegynder
14. juni 2003 - 20:32 #8
Du kan sagtens sætte de Ram i selv...
Håber at denne side beskriver det grundigt nok (på engelsk, men med få billeder)
http://h20015.www2.hp.com/en/document.jhtml?lc=en&docName=bpl04067
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. juni 2003 - 22:55 #9
tonnybrandt>Jeps, men lidt mange point bare for at finde en forhandler. For vores beskrivelse var
fuldt ud tilstrækkelige, hvis han ville opgraderer printeren.

/per
Avatar billede hairam Nybegynder
15. juni 2003 - 10:36 #10
Tak for alle informationerne, nu ved jeg hvordan jeg skal skille den ad og hvor jeg skal sætte RAM i.
Så vidt jeg lige kan se så skulle gamle EDO ram sagtens kunne sættes i, dvs. det er unødigt at købe noget sikkert meget dyrt ram fra HP. Garantien for den er væk for lang tid siden alligevel!

72 Pin
32 Bit (No Parity)
70 nanoseconds (or slower, such as 80 ns or 90 ns)
Presence Detect

Ja, jeg gav den masse point for denne opgave, fordi jeg selv har en masse som jeg ikke ved hvad jeg skal bruge til : )