Avatar billede madzss Nybegynder
25. juni 2003 - 19:45 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

win 2k login probs

Jeg har på en bærbar computer med win2k pro. lavet om så istedet for at logge på et domæne skulle den tilslutte sig en arbejdsgruppe. efter at jeg genstartede den spørger den om adgangskode som den plejer, men domæne står der ikke mere! når jeg prøver at logge ind skriver den at enter brugernavn eller adgangskode er ugyldig eller også kunne du ikke genkendes af domænet. hvad gør jeg??? er der en måde at gå uden om login på. msg me quick!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
25. juni 2003 - 19:47 #1
der er vel en lokal administrator, man kan logge ind med?
Avatar billede madzss Nybegynder
25. juni 2003 - 19:49 #2
aner det ikke, og det hjælper heller ikke noget da jeg ikke snakker med ham før efter ferien!
Avatar billede foralias Praktikant
26. juni 2003 - 08:27 #3
Hvis du på login skærmen klikker på indstillinger>> så får du en ekstra valgmulighed under dit password. Der kan du skifte imellem at logge på din lokale maskine og domænet.
Jeg håber at jeg har forstået dit spm. korrekt.
Avatar billede ptracy Nybegynder
26. juni 2003 - 09:29 #4
Når du har meldt pc'en ud af domænet, kan du jo ikke længere logge ind på den med en domæne bruger! Derfor er du nødt til at have fat i passwordet til maskinens lokale administrator konto, eller en bruger der er oprettet lokalt på maskinen, med administrator rettigheder.
Avatar billede madzss Nybegynder
26. juni 2003 - 12:02 #5
da ingen af jer er kommet med en løsning der kan bruges tager jeg selv pointene. har givet den til en ven som ordner den!
Avatar billede madzss Nybegynder
26. juni 2003 - 12:03 #6
ses
Avatar billede foralias Praktikant
26. juni 2003 - 12:56 #7
Ok jamen havde du svaret på vores spm, kunne vi da også hjælpe.
Hovedsagen er at du kommer på igen så ses ;-)
Avatar billede soda Nybegynder
26. juni 2003 - 14:20 #8
Hvis jeg var dig, så ville jeg have afprøvet løsningerne først for den eneste rigtig løsning til det problem du har er ptracy' s svar.

Når du har meldt en PC ud af et domæne og du ikke har en lokal bruger på PC'en, så kan du ikke komme ind uden, at have administrator kontonavn og password.

Den alternative måde er gøre det på er at cracke passwordet, hvilket ikke er så svært, men kræver et specielt program til dette. Dette løser dog STADIG ikke dit problem eftersom du STADIG ikke kommer på domænet.

For fremtiden, så bør du konsultere din IT afdeling før du begiver dig ud i situationer, som disse.
Avatar billede foralias Praktikant
26. juni 2003 - 14:25 #9
Der står jo ingensteder at han har meldt den ud af domænet.
Der står bare at han har oprettet en arbejdsgruppe på hans maskine.
W2k kan sagtens have begge dele.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2003 - 16:29 #10
>foralias
Hvordan kan en W2K Pro være i et domæne og en arbejdsgruppe samtidig?
:-)
Avatar billede foralias Praktikant
27. juni 2003 - 08:24 #11
Det kan de heller ikke samtidig, som jeg skriver til madzss kan han på loginskærmen bestemme om den skal logge på domænet eller på arbejdsgruppen. Forudsat selvfølgelig at hans maskine har været oprettet i et domæne tidligere.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2003 - 08:48 #12
>foralias
Det kan man ikke, prøv selv.
:-)
Avatar billede foralias Praktikant
27. juni 2003 - 08:55 #13
Så må jeg sgu heller oprette et spm. her på eksperten.
Når jeg er på arbejde så logger jeg på domænet, og når jeg kommer hjem logger jeg på min arbejdsgruppe derhjemme, så må min computer være i stykker.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2003 - 09:20 #14
>foralias
Din maskine er jo medlem af et domæne, så har man muligheden for at logge på domænet eller logge på lokalt.

Hvis du gør din maskine til medlem af en Arbejdsgruppe, kan du kun logge på lokalt.

Højreklik på My Computer >Properties.
Fanebladet Network Identification >knappen Properties.
Klik på Workgroup, skriv et navn for din arbejdsgruppe, klik Ok, genstart maskinen.
Din maskine er nu medlem af en arbejdsgruppe, og du kan ikke logge på domænet.

:-)
Avatar billede foralias Praktikant
27. juni 2003 - 09:35 #15
Ja ja det ved jeg godt, jeg læste bare madzss spm. at det var hans problem, og når så folk logger på deres maskine lokalt, kalder mange det arbejdsgruppe.
Det har jeg måske også en tendens til sorry!
Jeg ved udmærket godt at der er en forskel men hvis ikke kyndige får at vide at enten skal din maskine være medlem af et domæne eller en arbejdsgruppe, så siger deres logiske sans: ok nu kan jeg ikke logge på domænet så må jeg jo være i en arbejdsgruppe. Tro mig jeg har utallige gange forsøgt at forklare mine brugere forskellen, men ligegyldigt hvad jeg siger kommer den der "når jeg derhjemme logger på min arbejdsgruppe" selvom de bare logger på deres maskine, som på arbejdet er med i domænet. Når så forvirringen skal blive total så logger de på deres lokale maskine og går så via VPN forbindelsen ned på firmaets netværk og logger på domænet, så er de fuldstændigt lost.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2003 - 10:11 #16
Fin redegørelse!
:-)
Avatar billede madzss Nybegynder
27. juni 2003 - 12:05 #17
Jeg forstår godt at det med domæne og arbejdsgruppe. men grunden til at jeg ikke kan ændre i det er at jeg ikke har administratorrettigheder. Men 1000 tak for jeres hjælp drenge:) så blev jeg da det klogere:)
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2003 - 12:19 #18
>madzss
Du kan resette Administrator password.
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

:-)