Avatar billede strikerdk Novice
02. juli 2003 - 12:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Min PC Re-booter konstant?

Jeg har lige opgraderet min pc som indeholder følgende:

Styresystem: Windows XP PRO
Athlon XP2400 2,0 GHz Cpu
Bundkort: Soltek SL-75FRN2-RL
Grafik : Daytona Gforce FX5600 256 Mb
Ram : 2 x DDR 400 MHz 512 Mb Green memory
Lyd: SB PCI 512
HD: Maxtor 40GB 4D04H02

Problemet er, at selv efter en opgradering af BIOSén, rebooter maskinen pludseligt. Der er ikke noget specielt tidspunkt eller grundlag for det. Det sker både i windows og når jeg spiller. Jeg ved at det må være et vitalt problem, for en kammerat med stort samme opstilling og samme bundkort har samme problem?? Wierd!
Bundkortet har indbygget det nye ABS II, men det hjælper ikke på problemet at deaktivere det. Jeg har nu kæmpet i flere dage med problemet, men uden held.
Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede riversen Nybegynder
02. juli 2003 - 12:24 #1
tjek logbog og fortæl kilde og id på fejl/advarsler
Avatar billede a-torsten Nybegynder
02. juli 2003 - 12:30 #2
Hvor stor er din strømforsyning... Det lyder som om computeren ikke få strøm nok....

Med det system bør din PSU være mindst 300 Watt....

/Anders
Avatar billede lassebm Nybegynder
02. juli 2003 - 12:57 #3
Lyder som om jeres strømforsyning som a-torsten siger ikke er stor nok...

En anden ting kan være at jeres CPU bliver for varm. Prøv at se i bios hvor varm den bliver lige efter den laver et pludseligt reboot...
Avatar billede evildon Nybegynder
02. juli 2003 - 14:08 #4
Der er også et problem at billige eller ikke godkendte PSU'er kan være ustabile og der kan være "flimmer" på dem ved hårdere belastning.
Hvis det er PSU problem vil der nok ikke stå noget i eventlog så det riversen foreslår kan nok ikke altid bruges til noget.
Avatar billede strikerdk Novice
02. juli 2003 - 14:27 #5
ang. PSU er det kun en 250 Watt men er dog godkendt til både P4 og Athlon XP systemer. Jeg har tidligere brugt denne PSU til bundkort med P4 processor uden problemer.
Avatar billede strikerdk Novice
02. juli 2003 - 14:42 #6
Jeg har nu fået deaktiveret den funktion der gør at PCén rebooter i XP ved fejl. I stedet kom der selvfølgelig blå skærm med denne besked: Forsøgte at skrive til skrivebeskyttet hukommelse! ????
Nogen der ved hvad der menes med det?
Avatar billede strikerdk Novice
02. juli 2003 - 15:02 #7
endnu engang blå skærm! Med denne besked: Driver_IRQL_not_less_or_equal. XP bad om cdén mht. filbeskyttelse af de oprindelige filer. En smule skummelt.
Avatar billede evildon Nybegynder
02. juli 2003 - 15:17 #8
Din PSU kan jo godt være deffekt selv om den er godkendt. Mit bud er stadigt det samme, nu hvor du får forskellige fejl hele tiden.
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. juli 2003 - 15:19 #9
Prøv at tage den ene ram klods fra. Så du kører med én 512.. Virker det ligsom før, at den går ned.. Så prøv kun den anden.. Og bagefter bytte dem om..
Driver_IRQL_NOT:_LESS_NOT_OR_EQUAL er tit tegn på defekt ram
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. juli 2003 - 15:20 #10
Eller kør www.memtest86.com Som tester for fejl i rammene
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. juli 2003 - 15:25 #11
Enig: Kontroller først at kølingen på din CPU er i orden - skifte evt. kølepasta med nyt.

Prøv at teste med anden PSU, RAM og evt. MB.

JP
Avatar billede strikerdk Novice
04. juli 2003 - 03:43 #12
Jeg har lige smidt de ram-klodser ad h.. til. Jeg byttede dem ud med en´ 512 Mb pc 3200 Samsung-stang. Nu kører det upåklageligt. Bundkortet må simpelthen have svært ved at arbejde sammen med de prisbillige Green Memory - stænger??