Avatar billede speakfreak Nybegynder
16. juli 2003 - 23:40 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvor Varm må min CPU være?

Jeg har købt mig en Barton 2500+ med en volcano 11 - Spørgsmålet er hvor varm den må blive, jeg har min køler på 2755rpm og her er den 58 grader (Har lige spillet) i et spil vil jeg skyde på den kommer op på en 65 stykker, er det normalt eller skal der mere kølepasta på?

Jeg har taget et meget tyndt lag pasta på men spredt det over hele kernen, det er noget sølv pasta af en slags (Købte det ved siden af).,..
Avatar billede speakfreak Nybegynder
16. juli 2003 - 23:40 #1
Der er speed controller på min køler!
Avatar billede peet-49 Novice
16. juli 2003 - 23:41 #2
Max temperatur er 85 grader.
Avatar billede peet-49 Novice
16. juli 2003 - 23:42 #3
Barton bliver generelt lidt varm, 65 grader er ikke helt ved siden af.
Avatar billede clawhammer Nybegynder
16. juli 2003 - 23:43 #4
der er intet problem i det.. du kan putte mere pasta på, men tror ikke det vil hjælpe.. AMD Athlon XP´er kan tåle ca 90 g ved stabilitet, så der er ingen grund til bekymeing.. har selv sådan en cpu på samme temp niveau
Avatar billede peet-49 Novice
16. juli 2003 - 23:44 #5
For meget pasta har den modsatte virkning.
Avatar billede clawhammer Nybegynder
16. juli 2003 - 23:44 #6
peet49... det anbefales at den ikke kommer over 85-90, men den går først ned ved de ca 100... evt +/- 5 G.. evt. mere på plus siden
Avatar billede speakfreak Nybegynder
16. juli 2003 - 23:49 #7
Kan i så ikke hjælpe med en grafikortskøler, den skal kunne køle et ikke clocket garfikort - men gerne så støjsvag så muligt. Jeg har GF 4400 og den skla larme en del mindre en den påmonterede.
Avatar billede clawhammer Nybegynder
16. juli 2003 - 23:51 #8
www.edbpriser.dk kan du finde noget passiv køling til alle grafikkort.. det er TOTAL støjfrit, og koster små 200 kr
Avatar billede peet-49 Novice
16. juli 2003 - 23:54 #9
AMD BARTON har max på 85 grader, det andet gælder for type 6 og 8
Avatar billede speakfreak Nybegynder
16. juli 2003 - 23:59 #10
Jeg har været på EDB priser, men synes ikke rigtigt der er noget.... Liuge nu kigger jeg lige på www.studiedata.dk
Avatar billede clawhammer Nybegynder
16. juli 2003 - 23:59 #11
nope min overlevede 108 grader
Avatar billede speakfreak Nybegynder
17. juli 2003 - 00:01 #12
Hvad siger i til denne ?
http://www.studiodata.dk/product.asp?product=693&page=1

Men hvor meget erfasring skal man have når det gælder grafikort - jeg synes det ser svært ud..
Avatar billede peet-49 Novice
17. juli 2003 - 00:02 #13
clawhammer>Ingen regel uden undtagelse, men max arbejdstemperatur er stadig 85 grader, men hvis du vil ødelægge din cpu, er det din egen sag.
Avatar billede clawhammer Nybegynder
17. juli 2003 - 00:03 #14
det ser meget godt ud.. det du skal gøre for at montere det er ganske simpelt.. der sidder 4 små dutter som skal tages af grafikkortet og så tages køleren af.. så sætter du den passive blok og monterer dutterne igen.. det kan ikke være nemmere.. ligesom en ledning
Avatar billede speakfreak Nybegynder
17. juli 2003 - 00:05 #15
k
Avatar billede speakfreak Nybegynder
17. juli 2003 - 00:06 #16
VIl i andbefale mig andre?
Avatar billede clawhammer Nybegynder
17. juli 2003 - 00:06 #17
peet49.. jeg ville ikkke brænde den af.. den er oc´et til 2,933 ghz ved vandkøling.. ledningen til pumpen vare røget ud... så jeg var heldig med at vandet var meget koldt i forvejen.. ellers var den nåedet de tja 2500 >>>> og opefter, og så var den nede med sikkerhed,... men den ligger stabilt ved full load i oc´et tilstand på 65 sån det er meget fint..
Avatar billede clawhammer Nybegynder
17. juli 2003 - 00:08 #18
nej, jeg syntes det der enormt godt ud.. hvis det skal virke perfekt så skal du have nogle kabineet kølere som blæser ind i kabinettet, men så larmer det igen og så er ideen væk... så det er et meget godt køb med denne passive køleprofil... jeg ville selv vælge den i mit sted.
Avatar billede speakfreak Nybegynder
17. juli 2003 - 00:46 #19
Jeg har 2 kabinetskølere, du kan køre på normal (Larmer ikke) og på turbo (Larmer) Men mit airflow er ikek så godt da jeg har 2 diske, og har placeret den ene disk sådan er der kun er en lille revne melem disk og grafikort (Men er nødt til det, da mit strømkabel ikke er længere).

Hvordan får man egentlig flere strømkabler, hvis jeg f.eks gerne vil have lidt lys derind?
Avatar billede chalde Seniormester
17. juli 2003 - 01:58 #20
Du køber en ysplitter/strømtyv der deler stikket i 2. Kan fås i alle computerbutikker samt brinck og vidst nok også fona/merlin/osv til overpris.

Min volcano11 køler min 2600+ til 50 idle og 56 full load ved 3300 rpm, bruger også et silvercompound. Men jeg har også 4 kabinetblæsere, men ikke det vildeste airflow, da mine harddiske spærer for noget af det lige som dig(monterer en 220v 120mm blæser i siden snart, så skulle det nok hjælpe)

Men overvej en blæser i siden, eller en til montering i en af dine 5½" drevpladser (hvis du har plads)
Avatar billede peet-49 Novice
17. juli 2003 - 08:53 #21
Du køber et "splitkabel" koster typisk omkring kr.25
Avatar billede speakfreak Nybegynder
17. juli 2003 - 21:03 #22
Jeg kan ikke finde nogen steder hvor man kan købe med Visa electron... har desvære kun sådan et - iværtfald ikke billige steder til den passive køler til mit VGA kort.