Avatar billede Slettet bruger
26. august 2003 - 18:24 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Køb en stjerne?

Er der ikke noget med at man kan købe en stjerne og få den opkaldt efter havd man vil? eller er det bare fup?
Avatar billede htmlkongen Novice
26. august 2003 - 18:37 #1
Det er rigtigt. Men det er vidst rimelig dyrt! :)
Avatar billede htmlkongen Novice
26. august 2003 - 18:38 #2
Rige folk gir det i dåbsgaver osv. men jeg mener det er SYGELIG dyrt!
Avatar billede psychoras Novice
26. august 2003 - 18:40 #3
Du kan vist købe en grund på månen her:

www.moonshop.com :D
Avatar billede chalde Seniormester
26. august 2003 - 18:40 #4
Avatar billede htmlkongen Novice
26. august 2003 - 18:55 #5
Avatar billede htmlkongen Novice
26. august 2003 - 18:56 #6
Avatar billede htmlkongen Novice
26. august 2003 - 18:56 #7
http://www.buy-a-star.com/faq.html#Q4  Her kan du se hvad det koster
Avatar billede zchou Nybegynder
26. august 2003 - 19:17 #8
Hehe.. Hvem er det der sælger ud af dem? Der er da også rimelig mange at holde styr på! FOR SYGT:o)
Avatar billede blackie Nybegynder
26. august 2003 - 19:24 #9
Jeg har faktisk fået et stykke jord i gave på månen og fået et stykke papir på det. :-}
Avatar billede chalde Seniormester
26. august 2003 - 19:26 #10
htmlkongen -> Kan ikke købes i dk.
Avatar billede chalde Seniormester
26. august 2003 - 19:27 #11
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. august 2003 - 19:50 #12
blackie>Det er bare bondefangeri. Fordi så kunne indbyggerne også købe skøder på jorden på diverse andre planeter. :D

/per
Avatar billede blackie Nybegynder
26. august 2003 - 20:54 #13
Sidste nyhedsbrev fra
MoonShop - Lunar Embassy den 6 februari 2003
NYHETSBREV
En tragedi och ett tungt bakslag.

En tragedi och ett tungt bakslag har drabbat NASA och den internationella rymdverksamheten.
Då Columbia under inträdet i Jordens atmosfär bröts samman höll en hel värld andan.
Vi som arbetar på MoonShop - Lunar Embassy beklagar djupt det inträffade och känner starkt
med de sju omkomna astronauternas familjer, anhöriga och vänner.

Vinnare i januaritävlingen.

(Om en människa väger 86 kg på jorden hur mycket väger hon då på månen).
Vi fick in över 200 svar med en otrolig variation. Från 0 kg till 516 kg.
De flesta svarade 14.33 kg. Utifrån det vanligen angivna närmevärdet att månens
dragningskraft är ungefär 1/6 av jordens, är ju detta svaret approximativt rätt, men
inte exakt rätt.
Rätt svar avrundat till två decimaler är nämligen 14.20 kg.
Vi fick in åtta korrekta svar och bland dessa drogs en vinnare som blev Cecilia i
Östersund.
Vi gratulerar Cecilia och har redan skickat henne ägarbeviset på en måntomt.

MoonShop på finska, danska och norska!

Sedan en månad tillbaka har den finska siten under moonshop.nu varit i full gång.
Fr o m den 17 februari kommer även den danska och den norska siten vara öppen.
MoonShop hälsar alla finska, danska och norska kunder varmt välkomna!

Webbadress

Vår nya webbadress moonshop.nu har nu varit igång några månader och fungerar mycket bra.
Siten kommer att successivt att utvecklas med nytt innehåll och nya produkter.
Hör gärna av er med synpunkter på förbättringar eller förslag till nytt innehåll.

Alla hjärtans dag - Valentine den 14 februari

Den 14 februari infaller Alla hjärtans dag eller som den även kallas Valentine Day.
I samband med denna dag erbjuder vi några specialmöjligheter till våra kunder.
På siten moonshop.nu kan du göra en Valentine beställning.
En Venustomt till kvinnan i ditt liv.
En Marstomt till mannen du älskar.
I MoonVille finns nu möjligheten att köpa en tomt med adressen Valentine Lane.
Med en Valentinebeställning levererar vi även ett Valentinekort.

En trippel i rymden!

På en av våra kunders förslag har vi skapat en ny, attraktiv möjlighet.
En mapp som innehåller ägarbevis på en Måntomt, en Marstomt och en Venustomt.
En trippel i rymden för 950kr. (Normalpris för tre tomter är 1.050kr).
Du hittar snart denna möjlighet  på moonshop.nu under "En trippel i rymden".

Skicka en hälsning!

Mycket ofta beställer våra kunder en tomt på Månen, Mars eller Venus som present
av  något slag. Nu kan du samtidigt med din tomt få ett gratulationskort (motsvarande)
med den text du önskar.
Formatet är A5 i en exklusiv papperskvalitet.
Du skriver in den text du vill ha på kortet i avsedd ruta på siten moonshop.nu
Du kommer att finna denna möjlighet på vår site fr o m den 17 februari.
Priset för detta är 40kr

MoonShop önskar alla våra kunder en fortsatt trevlig februari med kommande vinterlov.

Om du inte önskar få vårt nyhetsbrev i fortsättningen måste vi be dig att maila oss i
denna frågan.

Nästa nyhetsbrev kommer i mars.

Med Vänliga Hälsningar
MoonShop - Lunar Embassy
www.moonshop.nu
info@moonshop.se

Er det ikke ligemeget om det er fup eller ej, iden er sjov, jeg har fået et fint skøde i gave.;-}

Ingen ejer månen og planeterne......................................... Så hvem har rettighedderne over salg???
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. august 2003 - 21:05 #14
Hvis du er villig til at betale 40 kr. for et stykke papir, så er det vel
dit eget valg. :-)

/per
Avatar billede blackie Nybegynder
26. august 2003 - 21:11 #15
Hør nu her jeg har fået det i GAVE, og jeg synes det var sjovt, jeg kunne finde på at gøre det samme i gave og det koster ikke 40 kr. for et meget flot skøde til en grund på en planet.
Du gør mig fuldstændig til grin, din nød....
Avatar billede blackie Nybegynder
26. august 2003 - 21:12 #16
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. august 2003 - 22:03 #17
Til grin? Nope, det er vel bare en sjov gimmik.

/per
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. august 2003 - 23:21 #18
Den almindelige regel er at den der opdager et nyt himmellegeme også får retten til at navngive det. De kunne så evt udbyde den ret til salg til private og på den måde supplere den ikke overvældede løn astronomer ellers får.

Men det er såvidt jeg kan se ikke det buy-a-star.com har sat i system. De kar blot kopieret en liste over stjerner og skriver så et smukt certifikat uden den ringeste juridiske gyldighed. ren gimmick maketing, men da lidt sumpatisk for det er da en sjov ide.

PS: Med moderne teleskoper er der efterhånden blevet identificeret så mange forskellige stjerner at ingen gider give dem navne. De bliver blot nummereret.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. august 2003 - 23:24 #19
PPS: Vidste i forresten at der er en asteroide der bærer navnet Jakoba ?
Det er en ren tilfældighed og intet med mig at gøre, men jeg er da lidt stolt af det alligevel :-))
Avatar billede blackie Nybegynder
27. august 2003 - 08:32 #20
asteroiden Jakoba, det skal vi huske. :-}
Avatar billede htmlkongen Novice
02. oktober 2003 - 22:33 #21
Lukketid? :)
Avatar billede MartinAlb Nybegynder
07. februar 2011 - 21:38 #22
Selvom indlægget har en del år på bagen, så er der garanteret stadigt nye læsere, der kigger forbi tråden, ligesom mig.

Der bliver nævnt i debatten, at det ikke er muligt at døbe en stjerne, når man kommer fra Danmark, men det er muligt nu.

Du kan læse mere her: http://www.romantikeren.dk/romantiske-gaver/doeb-en-stjerne.html
Avatar billede UK-Jan Nybegynder
03. december 2013 - 09:29 #23
Jeg har netop købt en i sidste uge fra http://koebenstjerne.dk - er meget tilfreds med min "pakke" som jeg modtog. Det blev min kone også!