Avatar billede henrikbremer Nybegynder
16. september 2003 - 21:18 Der er 9 kommentarer

Paht i Environment variables virker ikke

Jeg har tilføjet java til min path i environment variables, og nu er der ingen af pathene der virker. Ikke engang c:\

Oven i det, virker de pakker jeg har tilføjet til Java heller ikke, selvom de er i det korrekte dir.

Med nøjagtig den samme Java installation og path settings, virker det på min laptop.

Er der nogen der har en løsning / prøvet noget lignende?!?

200 point gives til den der får det til at virke ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2003 - 21:31 #1
husk at når du tilføjer path til den eksisterende skal den adskilles med et semikolon (;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2003 - 21:33 #2
i min står der under miljøvariabler> Path
%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\system32\WBEM;E:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\Business Contact Manager\IM;C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\;E:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\Business Contact Manager\
Avatar billede soreno Praktikant
16. september 2003 - 21:34 #3
Gør du det via "System" fra kontrol panelet ?

Husk at det bør være en "User variable"

Min egen ser sådan ud:
c:\progra~1\util\mingw\bin;c:\progra~1\util\mingw\lib;c:\progra~1\util\unixutils;c:\progra~1\util\gs\gs8.00\lib;c:\progra~1\util\gs\gs8.00\bin;c:\progra~1\jdk\bin;c:\progra~1\util\vim62f;c:\progra~1\util\texmf\miktex\bin

Hvis det skulle være nogen hjælp.
Avatar billede soreno Praktikant
16. september 2003 - 21:34 #4
Uden tekst forsvinder:
c:\progra~1\util\mingw\bin;
c:\progra~1\util\mingw\lib;
c:\progra~1\util\unixutils;
c:\progra~1\util\gs\gs8.00\lib;
c:\progra~1\util\gs\gs8.00\bin;
c:\progra~1\jdk\bin;
c:\progra~1\util\vim62f;
c:\progra~1\util\texmf\miktex\bin
Avatar billede soreno Praktikant
16. september 2003 - 21:36 #5
Prøv at skriv:
echo %path%

i en prompt,
og kig om path til java's bin directory stemmer overens med den faktiske path.
Avatar billede henrikbremer Nybegynder
17. september 2003 - 11:02 #6
Jeg har med echo %path% undersøgt om mine path er rigtige, og det er de. Alligevel kan jeg ikke kalde programmer i de respektive foldere. Ydermere, virker de pakker jeg skal bruge i java ikke, selvom jeg tilføjer dem til det rigtige bibliotek i java. Altså path er sat, men virker bare ikke. NOGEN FORSLAG - please :)
Avatar billede soreno Praktikant
17. september 2003 - 18:25 #7
Hvad er din path til jdk'en ?

Kan du f.eks. skrive:
drev:\path\til\jdk\bin\javac -version

?
Avatar billede soreno Praktikant
17. september 2003 - 18:26 #8
+ hvilken version af JDK bruger du ?
Avatar billede henrikbremer Nybegynder
17. september 2003 - 19:22 #9
Jeg kan godt kalde javac når jeg står i andre foldere ved at skrive hele stien, som for mit eksempel er:
"C:\Program Files\j2sdk1.4.1_05\bin\javac" -help