Avatar billede boris Juniormester
23. november 2003 - 15:53 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

dimensioner af form

Hvorfor er det nu....
I en tabelcelle indsætter jeg et tekstfelt, f.eks.:
<input type="text"  name="navn" style="width:75px;" align="left">
Eftersom tabel cellen også er 75px bred, passer alt sammen perfekt.
Men hvis jeg sætter tekstfeltet ind i en form, skrider det hele.
Hvorfor kan jeg ikke bare indsætte en form i en celle, eller hvordan undgår jeg at den bliver for stor, når selve tekst (input) feltet ikke er for stort?
Avatar billede roenving Novice
23. november 2003 - 16:03 #1
?-)

Er det fordi, du vil have at der er noget ved siden af din form, for så kan du:

style="background:#ccc;float:left;"
Avatar billede mjl Nybegynder
23. november 2003 - 16:10 #2
Sæt <form></form> uden for tabellen...
Avatar billede mjl Nybegynder
23. november 2003 - 16:12 #3
<table>
<tr><form>
<td><input type=text></td>
</tr></form>
</table>

eller...

<form>
<table>
<tr>
<td><input type=text></td>
</tr>
</table>
</form>
Avatar billede roenving Novice
23. november 2003 - 16:14 #4
Fy skamme, mjl ...

Ugyldig kode, for man _skal_ åbne og lukke tags i den rette rækkefølge !-)

-- og der findes kun ganske få elementer, som må lægges direkte inde i en <tr> og <form> er _ikke_ en af dem ...

Det er derimod korrekt, hvad du skriver først !o]
Avatar billede roenving Novice
23. november 2003 - 16:15 #5
-- og en rettelse:

det første, som du skriver 16:12:02 er noget vrøvl, mens det du ellers har skrevet er korrekt !-)
Avatar billede mjl Nybegynder
23. november 2003 - 16:15 #6
He he - det virker jo - jeg har tit haft tabeller/forms der vælter - men min "metode" retter det op! ;o)
Avatar billede boris Juniormester
23. november 2003 - 16:18 #7
Jeg har prøvet at lægge hele tabellen ind i en form. det virker skam, men stadig med den ulempe, at der kommer lidt luft bagefter under tabellen!

kan man evt. i stedet med javascript afsende en input som om det var en form med method ="post" og action="" osv...?
Avatar billede mjl Nybegynder
23. november 2003 - 16:18 #8
Nop...

Jeg laver det ALTID sådan...

<table>
<tr><form action......>
<td><input type=text></td>
</tr></form>
</table>
Avatar billede mjl Nybegynder
23. november 2003 - 16:19 #9
<form action=din_side.htm method=post>
Avatar billede roenving Novice
23. november 2003 - 16:21 #10
Næh, du er nødt til at bruge et form-tag for at sende ...

-- og den luft, som kommer bagefter, hvad kommer den fra ?-)

Jeg kan ikke få nogen luft frem, når jeg laver en form !-)

Vis evt. noget kode !o]
Avatar billede roenving Novice
23. november 2003 - 16:22 #11
>>mjl

Så har du aldrig prøvet din kode i mere end een browser ...
Avatar billede mjl Nybegynder
23. november 2003 - 16:26 #12
Nej - findes der mere end 'en? ;o)
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2003 - 17:46 #13
Den luft der kommer kan du fjerne med style="display:inline" i dit form tag.

Og bare fordi mjl kun kender IE skal du ikke lytte til ham ;)
Avatar billede mjl Nybegynder
23. november 2003 - 17:46 #14
Hvad så Boris - skal vi videre i livet?
Avatar billede mjl Nybegynder
23. november 2003 - 17:48 #15
Åhhhh nej - du er en af dem med 1000 åbne spørgsmål ARGGHHHHHH!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2003 - 18:11 #16
Dammit...lad os give ham en chance til at lukke dem, så kan vi vel anmelde ham hvis han ikke gør det.
Avatar billede mjl Nybegynder
23. november 2003 - 18:16 #17
Jeps - en af de store skurke!
Avatar billede boris Juniormester
23. november 2003 - 19:02 #18
mil & elbarto
I har en ubehagelig måde at opføre jer på, som heldigvis er sjælden på Exp. Hvis i mener, at nogen har for mange åbne spm, så prøv at sige det på en mindre uforskammet måde og vent lidt med at true med anmeldelser.
det behøver jo ikke at være tilsigtet.
Jeg er absolut til at tale med - i en ordentlig tone altså.
Mil, du  har svaret første gang klokken 16:10 og allerede 1½ time senere overfuser du mig, fordi jeg ikke har afsluttet spørgsmålet?
Udelukkende af den grund sluttes spm omgående, selvom jeg gerne havde ventet på, om der kom flere gode bidrag.
I håb om at Eksperten også fremover er et rart sted at være for os alle.
Avatar billede mjl Nybegynder
23. november 2003 - 19:56 #19
Eksperten skal jo ikke kun være et rart sted for dig - og det at du nu afviser mit svar, viser med al tydelighed, at du nok er den med problemet.

Uanset om du kan li' mig eller ej - så er der regler der skal overholdes - derfor er det "forbudt", at afvise mit svar med den begrundelse!

Vi andre er i stand til, at lukke vores spørgsmål, og takke for hjælpen!

Eksperten er et rart sted, for alle, når reglerne overholdes, også de uskrevne...

Vi er jo ikke her, for at være dine tjenere - men for at vi alle kan hjælpe hinanden - prøv at gætte på, om jeg er vild ved tanken om at hjælpe dig igen!?
Avatar billede boris Juniormester
24. november 2003 - 00:43 #20
Ih altså mil.
Det har ikke spor at gøre med om jeg kan lide dig eller ej....eller dumsmarte bemærkninger.
Jeg forlanger bare at du opfører dig ordentligt i din omgangstone her på Eksperten, og det gør du altså ikke.
Når du overfuser mig fordi jeg ikke har lukket et spm, der kun har været åbent i 1½ time, så må du også acceptere, at jeg ikke gider være med.
Det var som sagt alene af den grund jeg lukkede som jeg gjorde.
Vær dog lidt positiv og giv folk en chance inden du angriber dem, så går det nok :-)
Og mon ikke det er ved at være tid, hvor vi "skal videre her i livet"?

Det er da en kedelig ting, hvis du har tænkt dig at boykotte mig, fordi du ikke tåler kritik af din opførsel, men det må jeg så leve med desværre. Det er dit valg.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2003 - 00:47 #21
boris> Det er ikke pga. dette spm, men de 100 andre du havde stående åbne. Godt at se at du har fulgt opfordringen til at lukke dem!
Avatar billede boris Juniormester
24. november 2003 - 01:03 #22
el_barto. Du er åbenlyst fuld af løgn når du påstår at jeg havde 100 spm stående åbne, og dermed viser du dig selv som useriøs.
Det er sjældent jeg betegner folk som direkte løgnagtige, men det må være på sin plads her, idet tallet 100 er helt vildt overdrevet.
Ja, jeg har fulgt opfordringen og gennemgået mine gamle  spm, hvilket jeg også ville have gjort hvis opfordringen var kommet fra et civiliseret menneske.
Til gengæld håber jeg du lytter til opfordringen om at have en kortere lunte, give folk en chance og opføre dig en smule mere civiliseret. :-)
Thi så burde der være grundlag for at nærme sig noget der ligner samarbejde.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2003 - 09:13 #23
boris> Ja 100 er overdrevet, men tidligere skrev mjl at du havde 1000 åbne spørgsmål, så hvad så?
Avatar billede roenving Novice
24. november 2003 - 15:23 #24
-- og så måden at lukke på ...
Avatar billede mjl Nybegynder
24. november 2003 - 17:31 #25
I rest my case - mod ignoranter kæmper selv guderne forgæves!
Avatar billede boris Juniormester
24. november 2003 - 22:43 #26
Hvis mil trods sin opførsel insisterer på point, så smid et nyt svar, og der gives billige  point uanset indholdet for at få afsluttet dette børnehavepjank.
Jeg spoler lige tilbage og citerer en sidste gang af den gode tone her på kanalen :-)
- Hvad så Boris - skal vi videre i livet?
- Åhhhh nej - du er en af dem med 1000 åbne spørgsmål ARGGHHHHHH!!!!!
- Dammit...lad os give ham en chance til at lukke dem, så kan vi vel anmelde ham hvis han ikke gør det.
- Jeps - en af de store skurke!
- ...men de 100 andre du havde stående åbne
- mod ignoranter kæmper selv guderne forgæves!
Avatar billede roenving Novice
24. november 2003 - 22:50 #27
-- og jeg vil så spole lidt tilbage til nogle af dine spørgsmål, som du har lukket idag ...

På trods af kvalificerede svar har du ikke overvejet at uddele points ,-(
Avatar billede boris Juniormester
24. november 2003 - 23:50 #28
roenving>>
Jeg har vist uddelt ca. et par tusind point for kvalificerede svar og jeg plejer ikke at være fedtet m.h.t. points.
jeg har haft meget glæde af svarene.
Du selv har så vidt jeg kan se kun belønnet samtlige  kvalificerede svar med totalt  281 points, hvis jeg læser dine brugerdata rigtigt?
Måske var dit svar ikke så kvalificeret - eller brugbart - som det er i din egen selvopfattelse? Ellers er du velkommen til at gøre opmærksom på det under det enkelte spm.
Avatar billede roenving Novice
24. november 2003 - 23:55 #29
Det har du fuldstændig ret i ...

Samtlige 200-x points er uddelt pga. utilstrækkelig fordeling i spørgsmål, hvor jeg også har svaret, men er blevet tildelt en uretmæssig andel af pointene !-)

-- de øvrige 60000 points jeg har fået er sikkert en uheldig tilfældighed !o]
Avatar billede boris Juniormester
25. november 2003 - 08:56 #30
roenving>> skal vi ikke snart slutte denne destruktive diskussion og komme i julehumør. Jeg er træt af gnavne "eksperter".

Jeg ved godt at du er (vil være)  en af hajerne, som har MODTAGET masser af point ved at besvare spørgsmål. Det er helt glimrende!
Som det ses af ovenstående praler du også gerne. Helt OK.
Jeg har også engang haft et indtryk af, at du - måske -  kan være en smule aggressiv, når du insisterer på at netop du får point :-( Men man bliver vel ivrig som haj? ;-)
Det er til gengæld relativt sjældent at du selv opretter et spm og giver point for kvalificerede svar.
Så er det nemt at skyde på andre som gør det.
Og lad os så komme videre!
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2003 - 08:56 #31
*LOL*
Avatar billede mjl Nybegynder
25. november 2003 - 17:10 #32
Du er nu sjov Boris - det skal du ha'! Og ja - god jul du - håber du får lidt forståelse i julegave.
Avatar billede mjl Nybegynder
25. november 2003 - 17:19 #33
Hvis man går 20 spørgsmål tilbage i dit regnskab - så har du i 9 af dem, tilsammen, givet dig selv 512 points - det er totalt flot! :o) Så behøver jeg vel ikke sige mere!
Avatar billede dugi Nybegynder
17. december 2005 - 10:06 #34
Svaret er enkelt - du laver i din css:

form
{
  padding: 0px;
  margin: 0px;
}
Avatar billede boris Juniormester
07. maj 2016 - 19:47 #35
dugi, vil du lægge et svar, tak?
Bedre sent end aldrig
Avatar billede boris Juniormester
08. maj 2016 - 09:33 #36
lukkes