Avatar billede freeman Nybegynder
06. december 2003 - 20:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Program/funktion til at udskrive adresse m.m på en konvolut (C5)

Hej..

Står ofte med problemet med at skal have skrevet på nogle konvolutter. For at det skal se ordenlig ud, plejer jeg at køre dem gennem i Word -> Guiden konvolut. Desværre så gemmer den ikke de indstillinger/ændriger jeg laver..
Derudover vil jeg gerne kunne lave lidt mere end bare tekst, evt. lidt design/billeder..

Derfor var det jeg ville høre om der er nogen som kender et program til formålet, eller blot en metode, som vil gøre det lettere.. ?
Avatar billede roenving Novice
07. december 2003 - 00:47 #1
Hvorfor gemmer du ikke bare det Word-dokument, du genererer som et template (.dot !-)
Avatar billede popsy Novice
07. december 2003 - 02:25 #2
Hvis du er i besiddelse af office pakken, så har publisher faktisk en udemærket template til mange forskellige kuvert størrelser, og her er også rig mulighed for at bruge grafik.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. december 2003 - 09:31 #3
Hvis det er selve papirformatet du leder efter kan du fra "Printers" folder, "File" menu, "Server Properties", på fanebladdet "Forms" selv gå ind og oprette ny papirformater.
Avatar billede roenving Novice
08. december 2003 - 16:57 #4
Forøvrigt vil det vel være nemmere at oprette et flet-dokument, så kan du ændre i/skifte datakilden ud, når du igen skal udskrive en kuvert !-)
Avatar billede freeman Nybegynder
10. december 2003 - 16:54 #5
roenving.. Jeg har ikke meget styr på hvordan man fletter, eller rettere, jeg kan ikke lige se hvordan du vil flette det sammen ?
Jeg har lavet et .dot som passer, og så har jeg sat en printer til som fast har kuverter i papirbakken... Så er det jo ligetil...
Avatar billede roenving Novice
11. december 2003 - 17:41 #6
I funktioner --> brevfletning er der en rimelig god guide !-)
Avatar billede freeman Nybegynder
02. januar 2004 - 22:15 #7
lukker :)