Avatar billede solsort Praktikant
03. januar 2004 - 18:48 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

oprette ny pauseskærm

Hejsa,
Jeg har en (gammel) fil af typen pauseskærm som jeg gerne vil bruge. Jeg har kopieret den ind i mappen windows/system32 hvor de andre pauseskærm-filer også ligger.
Men den bliver ikke automatisk tilgængelig, der hvor man vælger pauseskærme. Jeg har prøvet at genstarte maskinen.
Hvad skal jeg gøre? Kan pause-skærmen være ukompatibel med xp (den er fra 98)?
/ solsort
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. januar 2004 - 18:51 #1
den har endelsen .scr?

hvis du prøver at hjøre-klik på den, får du så muligheden for install
det gør jeg på min win2000
Avatar billede solsort Praktikant
03. januar 2004 - 18:55 #2
Når jeg højreklikker kan jeg vælge
test - så kører screensaveren som den skal,
konfigurer - så kan jeg indstille hastighed og
ganske rigigt: installer. Det bringer mig ind i pause-skærmsdialogen, men uden at der sker noget der...
Om den har endelsen .scr kan jeg ikke lige se, men den har type "pauseskærm" så det har den vel.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. januar 2004 - 18:59 #3
Du kan stadig ikke vælge den under Screen Saver?

har du evt. prøvet at genstarte?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2004 - 19:06 #4
Hvis det er en 16 bit farveskærm skal den ligge i system - ikke system32.
Avatar billede solsort Praktikant
03. januar 2004 - 23:24 #5
Jeg kan stadig ikke vælge den under screensaver, jeg har prøvet at genstarte.
Det er en 32 bit farveskærm, men jeg har nu også prøvet at lægge filen under system - det hjalp heller ikke.
Gode forslag til hvad jeg eller kan prøve modtages gerne!
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2004 - 12:51 #6
farveskærm skulle have været pauseskærm ;)
Hvad hedder pauseskærmen? Evt. bare navnet på filen.
Avatar billede solsort Praktikant
04. januar 2004 - 13:30 #7
filen hedder cows
jeg kunne godt forestille mig at den er lavet til 16 bit (den er ret simpel) men jeg har nu også (uden held) prøvet at installere den fra system mappen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2004 - 13:32 #8
http://www.blueflux.com/cows.zip
Flying cows, and some ballooning chicken. Very funny !
To install: extract the files cows.scr  and cows.hlp into your [drive]:/Windows directory
Size: 89 K

Ved ikke om det er samme pauseskærm, men prøv :)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
04. januar 2004 - 13:59 #9
jeg har også en del 16 bit savere som jeg ikke kan få til at virke under XP, ligegyldigt hvor jeg placerer scr filerne.

Saverne bliver som regl tilgængelige hvis de placeres under system, men Xp starter dem ikke op :/

Iflg ScreenSaver Heaven kan de ikke køre under XP medmindre man installerer deres sw Screen Control. Må vel være fordi XP ikke understøtter 16 bit, eller hur ?

<SNIP>
Windows XP will not allow you to access 16-bit screen savers (which make up about 2/3 of all the screen savers out there, including many of your classic favorites.) To get around this, you need to use a screen saver utility like Screen Control, which allows you to access ALL your 16-bit and 32-bit savers with simple one-click access from your system tray.
</SNIP>

(http://www.galttech.com/ssheaven.shtml)
Avatar billede solsort Praktikant
04. januar 2004 - 14:10 #10
Nå, jeg tror jeg må opgive.
John stigers: Det var den rigtige pauseskærm, men den virker ikke uanset om jeg installerer fra system el. system 32 el. windowsmappen
Det har nok noget at gøre med det Susanne Larsen skriver om.
ØV - den er ellers sjov.
Avatar billede magictouch Nybegynder
04. januar 2004 - 14:18 #11
Har lige installeret john stigers ko;)og start filen havde ikke scr som format, da den fik det ku´jeg finde det under pauseskærm, altså omdøb til ...scr
Avatar billede magictouch Nybegynder
04. januar 2004 - 14:21 #12
Og ind i system32!
Avatar billede solsort Praktikant
04. januar 2004 - 14:28 #13
jubbii - det var lige det der skulle til. Jeg troede at den allerede hed .scr eftersom typen blev angivet som "pauseskærm" - men de to ting hænger tilsyneladende altså ikke sammen.
skriv et svar og så er der points på vej!
Avatar billede magictouch Nybegynder
04. januar 2004 - 17:56 #14
De brugte vist ikke endelsen scr. dengang, men godt det virker;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2004 - 19:12 #15
ok - i fald min hjælp hjalp :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
04. januar 2004 - 19:47 #16
Det var din ko, der gjorde at jeg fandt ud af det*G*
Avatar billede solsort Praktikant
04. januar 2004 - 22:09 #17
Jo, mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
05. januar 2004 - 17:07 #18
;) mhh vierd at jeg så ikke kan få mine til at virke. Men da fint at du nu har fået dine køer solsort S**
Avatar billede magictouch Nybegynder
05. januar 2004 - 18:31 #19
susanne> har du et link til dem, eller et navn?

solsort>> sorry for spam;)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
06. januar 2004 - 16:42 #20
link mja de er jo ret gamle nogen af dem - til win98, der fint kan køre under NT og win2000, men ikke under XP ;)

Har lige testet en igen - både under system og system 32 - dutter inte. Kan godt starte den op selv, ved at ex højreklikke på scr filen og vælge installer eller konfigurer - men den vises ikke under mine pauseskærme - øv
har bl.a. en der hedder FishNFowl fra InfoMotion og filen er en src
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
06. januar 2004 - 16:46 #21
......link http://www.infomotion.co.za/ssavers.htm ;)

også sry for spam herfra ;)
Avatar billede magictouch Nybegynder
06. januar 2004 - 22:11 #22
susanne>har lige prøvet med fishnfowl, Har du omdøbt den til-fishnfowl.scr i system32? fordi når den bliver unzipped hedder den kun fishnfowl, dvs. den har ikke et filformat! så du skal bare tilføje  .scr
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
07. januar 2004 - 19:09 #23
mhh fatter nu inte en bønne af dette GH..... mhh jeg har sat xp til at vise filextensions og her står der fishnfowl.SCR så hvis jeg omdøber som du foreslår - omdøber jeg jo bare filen til det format den allerede har - men prøver da lige engang, og ser om den så bliver tilængelig :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2004 - 19:24 #24
Kan heller ikke lige se ideen med at omdøbe fishnfowl.scr til fishnfowl.scr???
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
07. januar 2004 - 19:30 #25
AHA øhmmm nåh siger jeg bare - XP er sgu underlig. OK har ændret mine indstillinger så "skjul filtypenavne for kendte filtyper" er hakket af.

Så omdøber jeg filen som magictouch foreslår..... dvs i system32 har jeg nu en scr fil der rent faktisk hedder fishnfowl.scr.scr
....... se dette burde jo reelt slet ikke virke. Højreklik på filen og vælg installer  - men det gør det fxxxxx --- too strange siger jeg bare - saveren er nu tilgængelig i saveroversigten ;)

hehe tro lige jeg prøver med endnu en af min gamle savere :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2004 - 19:41 #26
ja DET er underligt...
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
07. januar 2004 - 20:15 #27
har nu prøvet med et par stykker mere - virker fint :D
denne seriøst underlige løsning fortjener simpelthen at komme på min hp
Avatar billede magictouch Nybegynder
07. januar 2004 - 20:32 #28
Når det logiske ophører - hvad gør man så *S*
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
07. januar 2004 - 20:42 #29
ROFL
Avatar billede ird Praktikant
16. marts 2004 - 17:13 #30
susanne_larsen--> Vil du ikke gøre mig en stor tjeneste og fjerne den pæne karma tildeling du tidligere har tildelt mig :)
Håber du gør mig denne tjeneste

Ind i en tråd jeg deltager i>tryk på mit navn>giv karma>sæt den til ingen