Avatar billede 350hunde Nybegynder
07. januar 2004 - 01:52 Der er 7 kommentarer

cdrom, brænder og floppy drev virker ikke

Hey..
jeg har en nabo, hvis 2 cdrom drev + floppe drev ikke virker... dvs. den registere dem inde i bios men hver gang man prøver at åbne et af drevne, f.eks inde fra mappen "Denne computer", for man fejlmeddelsen 'forkert funktion'.. Jeg har chekket mig at opsætningen er korrekt men ka stadig ikke finde problemmet.. jeg har hørt fra en ven at det er muligt at en af drevene er sygt, hvilket osse ka få de andre drev ned med nakken...?! ku godt tænke mig at få nogle forslag på hvad jeg evt. ku chekke eller hvad der kunne være galt inden jeg begynder at flå tingene ud af maskinen ;) på forhånd tak..!
Avatar billede Dribble Nybegynder
07. januar 2004 - 01:57 #1
gå evt. i BIOS og deaktivere et drev af gange

på den måde vil du kunne se om det er et enkelt drev der er problemet.

se ligeledes om DMA er slået til på dine drev

gå evt. i enhedshåndtering og afinstallere dine drev, for derefter at geninstallere dem.

spørg om der for nydeligt er blevet åbnet for PCen...for at udelukke en evt. fejlplacering af jumpers
Avatar billede fromsej Praktikant
07. januar 2004 - 11:50 #2
Det er en oplagt sag for "7 huls metoden"
Pil et drev fra af gangen, og prøv igen.
Avatar billede Dribble Nybegynder
07. januar 2004 - 18:33 #3
fromsej ---> han spørg netop om en metoden, som ikke kræver at han skal pille ved maskinen ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
07. januar 2004 - 18:36 #4
*S*
Hvis du kender en måde til at fjerne drevet rent fysisk uden at åbne maskinen, vil jeg da gerne høre det.
PS:
Ingen brug af sprængstoffer. ;o)
Avatar billede 350hunde Nybegynder
09. januar 2004 - 02:43 #5
hehe.. jeg har tænkt på at fjerne en del ad gangen, men der er ikke blevet rørt ved nogle ting inde i computeren (fysisk), eller ændret nogle instillinger inde i bios.. problemmet opstod umiddelbart efter fjernelsen af blaster viraen, men det sgu da ik ha' noget med problemmet at gøre!!?
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2004 - 10:06 #6
Styresystem?
Prøv at gå i BIOS, under forudsætning af vi taler XP eller Win2000, sæt CDRom som first Boot device, kan den så finde CDRom?
Hvis den kan, kør en repair af styresystemet, første tilbud om repair/nyinstallation, vælg nyinstallation, så skulle du gerne få et tilbud mere om repair, det vælger du.
Du skal bruge hans CD-Key, da der er tale om en "nyinstallation".
Avatar billede 350hunde Nybegynder
21. december 2014 - 13:34 #7
lukker