Avatar billede newbe-1 Nybegynder
01. februar 2004 - 21:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Partitoneres disk

Jeg er ved at sætte linux op for at prøve kræfter med det, det vil dog ikke helt som jeg vil.

Jeg kan ikke få den helt igang som jeg vil.

"Vælg det drev, der skal Partitoneres. SCSI-drev vises i disk-IDrækkefølge. Kun drev, der var forbundet og funktionsklar, da systemet blev startet. Vil optræde på listen. Cd-rom-drev kan være fejl identificeret som skrivebar disk i denne menu.

/dev/hda"

Jeg har rodet med det, men den acceptere det ikke helt, jeg står i hvertfald stadigvæk ved installationen. Nogen der kan hjælpe eller kender et sted med en dansk vejledning?
Avatar billede redhat9user Nybegynder
01. februar 2004 - 21:58 #1
www.linuxbog.dk er et godt sted at starte.

Hvilken distribution er det, du vil installere? Vil du installere Linux alene på disken, eller er det en Windows på disken? Hvilke diske er der i maskinen?

/dev/hda er rigtigt hvis det er masteren i den primære IDE controller, du vil partitionere.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
01. februar 2004 - 22:00 #2
Oh, hvilken distribution - dumt spørgsmål. Jeg ser lige at du har oprettet spørgsmålet under Debian...
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2004 - 22:47 #3
Når det nu lige nøjagtig er Debian, du installerer, er http://www.debianguiden.dk/ nok et lidt bedre sted end http://www.linuxbog.dk/
Avatar billede newbe-1 Nybegynder
15. september 2014 - 00:50 #4
lukker