Avatar billede kimlarsen Praktikant
07. februar 2004 - 14:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl i søgefunktion på win XP pro.

Hej

Når jeg under "start" vælger "søg" får jeg en fejlmeddelse som siger "En fil, der er påkrævet for at køre Søgeassistent, blev ikke fundet. Du er muligvis nødt til at køre installation"

Hvilket jeg så naturligvis har gjort uden at det hjælper !

Nå jeg så trykker "ok" kommer der et vindue frem med søgeresultater, men bortset fra en lille hund, så står der intet i den blå ramme som er til venstre. Mener at kunne huske at der er der man taster sine forspørgelser ind !

Nogen ideer om hvad der skal til for at få det til at virke ?

Kim
Avatar billede chalde Seniormester
07. februar 2004 - 15:07 #1
Har du prøvet sfc?
Ellers:
start->kør og skriv "sfc /scannow" (uden "")
Hav din xp cd klar.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. februar 2004 - 18:21 #2
hvis scf /scannow ikke virker så kør en repair.

Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det dit aktuelle drev..
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede resten Nybegynder
07. februar 2004 - 18:39 #3
Du kan nøjes med at reindstaler søg sådan her :)

Klik dig frem til Windows\inf folder "C:\WINDOWS\inf" eller skriv dette i "kør"  %SystemRoot%\inf find srchasst.inf

Højreklik på den og vælg indstaler men du skal du bruge din xp cdrom til at finde den nye fil i i386 mappen.
Avatar billede kimlarsen Praktikant
07. februar 2004 - 20:14 #4
Chalde og dannyboy. Der er sikkert ingen tvivl om at jeres forslag virkede, men jeg startede med Resten og det fungerede perfekt, bortset fra at den spurgte efter min servicepakke også. Den lå så i windowsmappen !

Tak for hjælpen alle 3