Avatar billede eksplayer Nybegynder
25. april 2004 - 22:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DivX og Xvid

Hej eksperter

Jeg har købet en Prosonic DVD 3806 som kan afspille DivX men er der nogen der ved om den også kan afspille Xvid?

Ellers så har jeg et andet spørgsmål - kan man lave Xvid-film om til DivX-film? - og hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 08:42 #1
Hvis den kan afspille DivX, så kan den også afspille Xvid.

Men inden du glæder dig for meget, så skal du vide, at for at den kan afspille MPEG4 (divx og xvid), så skal filmene overholde standarden.
Begge codecs har en masse indstillinger indbygget der kan gøre at dette ikke er tilfældet.

DivX har gjort det nemt, ved at lave nogle profiler, man kan vælge når man konfigurere sit codec. Disse profiler overholder standarden.

Det samme kan lade sig gøre med Xvid, men her er det knapt så brugervenligt.

Og ja - man kan sagtens konvertere mellem begge formater. Men din film skal reencodes, hvilket vil sige at du højst sandsynligt vil miste noget kvalitet.
Avatar billede eksplayer Nybegynder
06. maj 2004 - 22:38 #2
Tak tak
Avatar billede gyraf Nybegynder
19. maj 2004 - 11:07 #3
Jeg har altså ikke kunnet få den til at afspille XVid af nogen slags..

Jakob E.
Avatar billede kohaii Nybegynder
02. juli 2004 - 23:13 #4
kan softwaren opdateres der i
Avatar billede gyraf Nybegynder
19. december 2004 - 15:49 #5
Ups - efter at have checket igen-igen, finder jeg ud af at XVID på Prosonic DVD 3806 faktisk kører meget fint.

Beklager mis-informationen...!

Og nej, jeg har endnu ikke fundet nogen firmware-opdatering til 3806. Det ser ud som om at den er lavet mere eller mindre specielt til dansk supermarked af en fabrik i tyrkiet..

Jakob E.