Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
16. maj 2004 - 22:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

farve tøj?

Hejza allesammen. Ved nogen om man købe noget til at farve tøj med?
Avatar billede fromsej Praktikant
16. maj 2004 - 22:16 #1
Ja, i en forretning der handler med stof, det kan sikkert også købes i diverse store supermarkeder.
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
16. maj 2004 - 22:18 #2
ved du hvad det hedder, og evt noget mere info om det?
Avatar billede fromsej Praktikant
16. maj 2004 - 22:24 #3
http://www.aartdevos.dk/web600/prislist/1912.htm
Det er lige hvad jeg kan finde hurtigt.
Desuden sælger Matas det.
Er det til indfarvning eller til stoftryk?
Avatar billede lucas2000 Novice
17. maj 2004 - 09:30 #4
Hvis du vil til at farve tøj vil jeg fraråde dig at gøre det i din vaskemaskine ... Selve farvningen er der såmænd ikke noget i vejen med men da konen senere vaskede hvidt lignede hendes hvide skjorte en zebra ... I gummimebranen sad der åbenbart reste fra mit sidste job :-((
Avatar billede miss-g Seniormester
17. maj 2004 - 22:50 #5
Man kan købe forskellige farver i Matas.

Det skal vist blandes med noget salt, og så lægges tøjet i. Sidst jeg så havde de rimelig mange forskellige nyancer.

Har en gammel sag stående fra matas. Det hedder Dylon håndfarvning.
"Nem at anvende. 1. opløs, 2. farv. 3 vask. Du behøver kun gummihandsker og 250g salt."
Avatar billede miss-g Seniormester
17. maj 2004 - 22:50 #6
Hov - så ikke at fromsej allerede har nævnt matas.
Avatar billede miss-g Seniormester
17. maj 2004 - 22:52 #7
Her er en opskrift på farvning i microbølgeovnen med Dylon farve *G*
http://www.hobbyvaerkstedet.dk/kvinder/dokumenter/hobby.html
Avatar billede miss-g Seniormester
17. maj 2004 - 22:56 #8
Avatar billede djinn1987 Nybegynder
01. oktober 2014 - 00:30 #9
Hvis du ikke har fundet ud af noget endnu, så kan jeg varmt anbefale at du kontakter ejeren af denne webbutik - http://rufacani.dk