Avatar billede msoee Nybegynder
18. maj 2004 - 23:52 Der er 52 kommentarer

TFT: Rådgivning til køb

Jeg står og skal købe en TFT skærm 17 eller 19"

Men ved ikke hva der ville være det bedste køb, vil ofre 4500,-

Har set på en Samsung 172 X og den 17" fra Xerox med det meget omtalte design :)

Jeg har ingen erfaringer med tft skærme selv, skærmen skal hovedsageligt bruges til mediedesign, 2d gfx (hjemmesider) 3d modellering samt 3d design og flash...

Derudover vil jeg da ikke klage hvis den kunne bruges til at spille på og evt se film :)

Håber eksperterne kan hjælpe mig ;)
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
18. maj 2004 - 23:54 #1
Kedeligt at du ikke nåede at købe Alt om Data for denne måned, for der var ellers en større test af 17" TFT skærme.
Næste nummer af alt om data udkommer i morgen og der vil der være en større test af 19"-20" skærme, måske et værd at købe :)

PS. Du kunne vel evt. spørge om de har nogle Alt om Data liggende fra sidste måned :)
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
18. maj 2004 - 23:57 #2
Men selv synes jeg Sony's HS93(19") og Sony's HS73(17") ser rigtig godt ud designmæssig, 17" fik da også en rimelig god anmeldelse i Alt om Data sidste måned.

Håber der kommer en test af deres 19" i denne måned af alt om data :)
Avatar billede msoee Nybegynder
18. maj 2004 - 23:58 #3
Hørte det godt ;) Men altså 19-20" ligger jo hovedsageligt i 6000+ klassen :) Det strækker min pung sig ikke helt til...

Hvis nogle ligger med Alt om Data ville jeg da meget gerne høre lidt om testen, hvilken skærm der vandt og hvorfor :)
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 00:05 #4
Jah det er helt klart en lækker skærm, men Sony er jo kendt for at være dyrer end mange andre mærker...

Så undrer mig lidt over at en skærm med ca samme specs som f.eks en fra xerox eller samsung koster mindre end dem?

Den fra Samsung er jo nede på 12ms hvilket jeg ikke forstår da det laveste jo er 16, er det simpelthen bare en falsk oplysning? :/

Lige nu ligger "fighten" mellem:

Samsung -12ms - 500:1
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=47332

Xerox - 16ms - 450:1
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40769

Sony - 16ms - 500:1
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=74860
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. maj 2004 - 00:05 #5
naa så slemt er det heller ikke, jo 19" koster lige præcis 5999 kr i computercity :)

Men jeg har da Alt om Data fra denne måned, og placeringen for de forskellige skærme blev som følger:

1. Acer's AL 1721h
Vandt pga dens allroundbrug, og dens mange indstillingsmuligheder, klare og kontraster.

2. Samsung's 172X, Sony's SDM HS73P og LG1720
Alle pga deres skarpe farver og muligheder for at tilpasse skærmbilledet.
Skal lige siges at Sony's 17" ikke har mulighed for DVI, men på trods af det gengiver utrolig klare farver og har en meget dyb sort.

Ved at Sony's andre HS skærme har DVI indgang, samt almindelig VGA
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. maj 2004 - 00:10 #6
Skal selv ud at købe en TFT skærm i begyndelsen af næste måned og tror jeg køber en Sony, grundet deres design og at den er sort :)

Ang. det med samsung og de 12ms, kan det reelt godt passe, den skulle være udemærket til filmvisning.
Men efter hvad jeg har set og læst, er det det næsten ligemeget om den er 12 eller 25ms, hvis den bare skal bruges til almindeligt arbejde og at se film på, hvis du først sætter dig 1-2 meter væk fra skærmen vil du alligevel ikke kunne se forskel.
Det er først hvis du vil bruge den til spil, at du SKAL tage opdateringshastigheden i betragtning, da du her tydligt vil lægge mærke til ghosting.
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 00:10 #7
Tror egentligt Acer vandt pga den prismæssigt ligger 1000 under de andre? :)

Uhm har ikke DVI i mit nuværende gfx, men vil da gerne være fremtidssikret og dermed købe en skærm med DVI understyttelse
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. maj 2004 - 00:11 #8
Og jeg skal have en 19", lånte min fars 17" med hjem for en weekend og syntes næsten at den var for "lille" :)
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. maj 2004 - 00:11 #9
Men skal det være en grå/sølvfarvede skærm?
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. maj 2004 - 00:12 #10
for så er Samsungs 172x blevet rost til skyerne :p
også fra andre kilder.
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 00:13 #11
Uhm den må skam gerne mache min Abit DigiDice så grå er helt top ;)

Ku skam os godt tænke mig en 19" men man kan nok ikke få en der er optimal ved siden af de 17"'ere der ligger i prisklassen 4500,- :)
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. maj 2004 - 00:15 #12
naa det er jo lige det :)
Men synes du burde overveje at læse testen i næste månede Alt om Data, der udkommer i morgen.
Jeg skal i alt fald læse den, før jeg bestemmer mig 100% på hvilken 19" jeg skal have :)
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 00:17 #13
Uhm tror os jeg hopper ind og køber det blad :)

Forresten;

Billedklarhed:  250 cd/m2 - hvad vil det sige? Hva skal jeg ta hensyn til når jeg ser på specs af en TFT skærm? :)
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
19. maj 2004 - 00:18 #14
Når du som mig arbejder med både 2D og 3D grafik er det afsindig vigtigt med en skarp skærm der gengiver farverne så troværdigt som muligt.
Selv sidder jeg på arbejdet med en Mermaid 19" TFT som står utrolig flot. Den koster så også 9000,- eksl. moms, så det er nok ikke lige det du går efter, men essensens af det er at når du kombinerer et højt antal tommer med TFT får man gerne et svimlende beløb.

Jeg har ikke selv erfaring med nogle af de skærme du nævner, men jeg vil foreslå at du - om muligt - får en af dem på prøve så du kan afgøre om den passer til dit arbejde.

Tidligere har jeg siddet på en 17" Philips LCD-skærm som IKKE kan anbefales til grafikbrug. Blot det at det er en LCD-skærm gør den stort set ubrugelig til seriøst grafikbrug. Undgå for alt i verden LCD og køb TFT - selvom de er dyrere.

Som alternativ kan du investere i en standard 21" skærm med Trinitron billedrør hvis du vejer billedkvalitet over design og æstetik.

Jeg håber du blev en anelse klogere af ovenstående selvom det ikke var et fuldstændigt svar på dit spørgsmål.

Lasse
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. maj 2004 - 00:22 #15
Lille citat fra et tidliger computerblad jeg har købt om fladskærme.

Lysstyrke:
Lysstyrken på fladskærme måles i cd/m2 - candela pr- kvadratmeter.
En candela er populært sagt den mængde lys, et enkelt vokslys udsender.
Helt præcist er en candela "den monokrome stråling 540 TH< med strålingsintensitet på 1/683 watt pr. steradian i den samme retning"

:D
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 00:24 #16
Problemet er jo at jeg starter på Medieskolerne i Viborg efter sommer, og derfor får en del transport problemer hva angår pc - derfor har jeg købt en barebone og nu mangler jeg ellers bare en tft skærm som både ska være nem at transportere men også nem at arbejde med hva angår det grafiske - sidder ligenu ved en Samtron 96P som jo er i den billigere ende af CRT skærme (en 19")

Den er perfekt at arbejde med, men problemet er jo det med transporten... Har ikke brug for en billedmæssigt bedre skærm end sådan en 96P her...

Ved selvfølgelig ikke om det ville være et alt for stort håb at tro at man kan få en tft skærm til 4500,- i 17" som kan leve op til mine krav...
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. maj 2004 - 00:24 #17
Men kort sagt beskriver det noget om lysforholdet på skærmen.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. maj 2004 - 00:25 #18
Hvorfor køber du så ikke bare en bærebare :D
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 00:25 #19
Billedklarhed står der jo på edbpriser, det er jo for mig vigtigt at have et mere eller mindre knivskarpt billede på skærmen, da jeg ska ku holde til at sidde foran computeren mange timer i døgnet og fokusere på mere detaljerede ting :)
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. maj 2004 - 00:26 #20
Du kunne også tage et smut forbi www.tomshardware.com , der er der vist nogle test af fladskærme :)
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 00:27 #21
Kan ikke li' at arbejde med en bærbar, og de bliver hurtigt dyre hvis de skal være egnede til grafisk brug...

- og så er jeg derudover engang imellem en smule "lanboy" det vil sige den må gerne ku holde til at blive slidt på en weekend i træk ;)
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
19. maj 2004 - 00:34 #22
Bærbare dur pr. defination ikke til grafisk arbejde. Meget utroværdig farvegengivelse samt de sædvanlige problemer med indfaldsvinkel.
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 00:37 #23
kreativmedie:

Præcis, glemte forresten at fortælle at jeg rentfaktisk har en bærbar til rådighed hvis jeg vil, men kan ikke klare at arbejde ved den - skønt det er en "nyere" model...

Forresten lasse, hvad er du udannet som, og hvor har du taget uddannelsen?
Digital medie-linje?

Men altså pt. hælder jeg mest til 172x fra Samsung - men ved ikke om dette er dumt :/
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
19. maj 2004 - 00:42 #24
msoee:

Jeg er Multimedie Integrator på digital medie-linjen. Er faktisk i gang med min afsluttende eksamen i disse dage. På Roskilde Tekniske Skole.

Der er i øvrigt to fra min klasse der har bærbare med som de kobler på de stationære PC'er så de har skærmbillede både på den bærbare og på en almindelig standard skærm, og dér kan man virkelig se forskellen. Både mht. til billedkvalitet og farvegengivelse. Især farverne ser vidt forskellige ud, det er nærmest skræmmende.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. maj 2004 - 00:43 #25
Efter alt hvad jeg har læst af rewievs lyder samsungs 172x helt klart som en af de bedre, så hvis jeg ikke gik så meget efter design og en sort skærm, ville jeg nok have købt den, så den vil jeg klart anbefale dig :)
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 00:46 #26
kreativmedie:

Sejt, alder og evt en lille kommentar til uddannelsen, er jo ret spændt på den - og er jo overhovedet ikke sikker på at få mig en praktikplads efter grundforløbet.

Jeg er kun 17 men har arbejdet grafisk medie i mange år. Tidligere aktiv på demoscenen da der var noget der hed det til lan's ;)

Håber da chancen er der, men derimod vil jeg næppe gå grædende hjem efter 1 år - da jeg satser på at få smidt lidt godter i posen som jeg så selv kan gå hjem og arbejde videre med...
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 00:48 #27
spiritusanta:

Heh, syntes nu os designet på 172x'eren er fedt nok, det er jo ikke kassen jeg ska se på men billedet, derimod må den da gerne pynte lidt på bordet så finder også 172x som et fornuftigt valg - men har jo som sagt ikke meget forstand på TFT skærme ud over at de fylder det mindre og vejer det mindre ;)
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
19. maj 2004 - 00:54 #28
msoee:

Jeg er 21, har været i gang med uddannelsen de sidste tre år. Og ja som du selv nævner så er det et kæmpe problem med praktikplads. Vi er kun fire tilbage i min klasse - ud af 28 startende. Det holder bare ikke. Især fordi skolen kun får penge for de elever der går videre, så det er ren underskudsforretning.

Mht. til niveauet, så har jeg lige siden jeg startede syntes det var for lavt og uden særlig meget kød på. Ikke at jeg skal fremstille mig selv som den vilde digitalgrafiker, men hold da kæft hvor har vi lavet nogle ligegyldige ting engang imellem.

Til gengæld har jeg fået meget ud af mine praktikophold, har være i to forskellige firmaer.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. maj 2004 - 00:54 #29
Synes nu også at 172x'eren er fed nok kan godt lide den smalle ramme, men den er jo i går :(, vil have en i sort :D
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 01:00 #30
kreativmedie:

Har godt hørt det - var i Ålborg og høre lidt om samme linje som åbentbart både er i Randers men også Viborg...

I Ålborg startede 70 og 10 kom ud, det er jo ikke ret overbevisende...

Angående niveauet er det jo forståeligt nok - nogle af de elever der søger ind er folk som aldrig har benyttet en computer til andet end at skrive skoleopgaver på - men af en eller anden årsag syntes de har en kreativ evne som skal afprøves...

Hvor har du været i praktik, hvorfor valgte de netop dig, og hvilke programmer arbejder man med?

spiritusanta:

Well nu har jeg tænkt endnu mere over det med;
"Billedklarhed:  xxx cd/m2"
Er ikke glad for at det kun er på 270 på den Samsung men 400 på en Sony der er 18 kroner dyrere? :)

Samt at Sony'en har 4ms mere, samme antal hz samt og antal farver...
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=80924 <- den var der...
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. maj 2004 - 01:03 #31
hehe ja det er jo ikke så meget mere :p
Men ved nu ikke hvor meget det egentlig betyder for billedkvalitet med de ekstra cd/m2, men du kunne evt tage ned i nogle butikker og se på skærmene :)
Ved ikke hvor du bor, men ved at computercity i Århus har begge skærme :)
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 01:08 #32
Uhm skal underligt nok til København i overmorgen - bor oppe i det mørke jylland, tror ikke engang der findes 2 TFT skærme her hvor jeg bor - arh gas ;) Arbejder selv som altmuligt dreng i en edbforretning, men de er mere virksomhedsrettede, så derfor ved de ikke ret meget om detaljer på hardware, de ved hva der vil fungere bedst til større virksomheder - især fragt og fiskeri relateret, har mange kunder i Hanstholm hvilket jo er DK's største eller anden største fiskerihavn ;)

Men tror da også jeg vil holde øje når jeg ska til kbh :)

Du siger at forskellen på 270 og 400 ikke er ret meget? De fleste skærme ligger på omkring 250, så vil jeg da mene 400 er ret overlegent, men ved selvfølgelig ikke hva det har at sige ;)
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
19. maj 2004 - 01:10 #33
msoee:

Var først hos et lille filmselskab ved navn Zoda, hvor vi lavede reklamefilm, informationsfilm, musikvideoer o. lign.
Der arbejdede jeg med Photoshop, Illustrator, After Effects, Media 100 (til klipning af film) og 3ds max.

Så skete der desværre det at firmaet gik nedenom og hjem, og jeg stod pludselig uden praktikplads midt i det hele.

Så lykkedes det mig heldigvis at få en ny praktikplads hos EDC Mæglerne hvor jeg nu sidder sammen med to andre og laver dynamiske hjemmesider for nybyggeri. Der arbejder jeg primært med HTML, CSS, PHP/SQL og Flash.

Det første sted blev jeg valgt fordi de mente at mine kvalifikationer passede godt til jobbet. Det andet sted kom jeg ind fordi min onkel arbejder hos EDC Mæglerne, og de stod tilfældigvis lige og manglede noget arbejdskraft. Heldige mig :)
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 01:14 #34
kreativmedie:

Det må siges at være iorden ;) Har også et par muligheder for at få en praktikplads, også pga. en meget rar onkel som har forbindelserne iorden - han arbejder samme sted som jeg og programmere navision c5 økonomistyrring for Microsoft :)

Så chancerne er der ude ;) uha det er nok lige et drømmejob det ved EDC, præcis de ting der falder i mine interesser - kan jo altid håbe på at ramme noget i samme stil :)

Kan du evt linke til noget materiale du har lavet? 3d samt flash / websider?
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
19. maj 2004 - 01:21 #35
msoee:

hehe, vi kunne skam godt bruge et par freelancere engang imellem. Især når jeg er på skole.

Jeg har et portfolio liggende på www.kreativmedie.dk
Har desværre ikke haft tid til at opdatere det det sidste års tid, men brugte det da dengang jeg søgte praktikplads.

Har du noget man kan se?
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 01:26 #36
kreativmedie:

Det er sku fedt nok, hvor meget af det kunne du da du kom - rettere sagt, har du lært noget af at gå der? ;)
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
19. maj 2004 - 01:34 #37
msoee:

Rent programmæssigt har jeg nok ikke lært det helt vilde. Eller jeg lærte da After Effects hos Zoda + nogle grundprincipper indenfor videoredigering.

Og hos EDC Mæglerne bruger jeg meget Flash, så det er jeg da også blevet lidt bedre til.

Men ellers synes jeg det vigtigste er virksomhedserfaringen jeg har fået. Det kan man ikke bare sætte sig ned og læse i en bog om. Det skal man selv ud og prøve og gøre sig nogle erfaringer med. Praktik er helt sikkert godt.. hvis bare man kan få en plads.

Havde du noget du kunne blære dig med?! Portfolio, showcase, galleri el. lign..
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 01:41 #38
Uhm well :) har ikke det helt store at "blære" mig med - er lidt ked af at du siger du ikke har lært så meget igen, kan da se jeg ikke kan nær så meget som du kan, pt er jeg mest inde i PS og så ka jeg eller gmax / 3dsmax til husbehov - kunne engang finde rimeligt rundt i det og brugte det også konstant med har glemt det meste...

Har vist kun sådan få underlige ting:

http://www.thystars.dk <-- en eller anden kom til at crashe mysql databasen ;)
http://www.diskote-duen.dk <-- har kun lavet det grafiske layout, samt opsætning af side, php includes etc... aktuelt skilte osv osv har de selv lavet :)

lidt diverse:

www.msoee.dk/diverse/q3.jpg

www.msoee.dk/diverse/lykkefbi.jpg - kun for sjov :/ burde ha leget med nogle levels i hovedet men den failede - en gammel klassekammerat på billedet :)
original her: www.msoee.dk/diverse/hundborg.jpg (ikke min klasse ;)
www.msoee.dk/diverse/anthalos.jpg - sidst der blev leget med 3dsmax...
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 01:42 #39
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 01:45 #40
whoops anthalos var ikke sidt jeg legede med 3dsmax, det var noget jeg lavede sammen med en ven for lang tid siden kommer jeg i tanke om... Har ikke de nyeste renders fra 3dsmax pga virus angreb :/ ak og suk..
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
19. maj 2004 - 01:46 #41
Talentløs er du jo ikke, så det er bare at klø på og få lavet noget du kan vise frem.

Lav f.eks. et portfolio over nogle af de projekter du er mest stolt af og lav det som både et website og en CD-produktion du kan sende til potentielle praktikvirksomheder.
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 01:50 #42
Det er jeg skam glad for du ikke syntes - men der er alligevel lang vej op til dit niveau, men kan jo som du selv gjorde - fortælle dig at der ikke er noget af det der ud over diskotek-duen der er under 1 år gammelt... Har leget en del med PS siden da, så håber da selv det går den rigtige vej :)

Er i fuld sving med at lave www.msoee.dk for 3. gang, man har det med at blive træt af sit design ret hurtigt... Denne gang smider jeg den ikke ud før den er smidt sammen vha. CSS og ikke tables... :)
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
19. maj 2004 - 01:58 #43
Tro mig, en rigtig designer bliver altid træt af sine layouts inden for en uge!
Det gør jeg i hvert fald, har lavet utallige. Og bilder mig ind det er fordi jeg har et kritisk øje. hehe, man kan jo ligeså godt grave et eller andet positivt frem fra det.

Nå, jeg vil til køjs nu. Som jeg vist fik sagt tidligere er jeg til eksamen i disse dage. Skulle jo gerne ende med mindst et 11-tal! ... STRÆBER!!

Cheers :)
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 02:02 #44
Hehe held og lykke med eksamenerne - kan jo se sådan på det at hvis det sku gå skidt for dig ved jeg ikke engang om jeg burde starte der, men jeg har jo meget at lære, og det er skam også derfor jeg tar en uddannelse - Hvis man kan alt hjemmefra ser jeg ingen grund til at have noget der hedder skoler :)

Du ska ha mange mange tak for informationerne om både TFT skærme samt digital medielinjen ;) Vi snakkes forhåbentligt...

mojn :)
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. maj 2004 - 11:15 #45
Wow der er sandlig sket noget med den her tråd, mens jeg var væk :D
Jeg vil nu antage, at det der cd/m2 bare beskriver noget om lysstyrken, tror mere det er kontrastfoholdet du bør se efter :)
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 12:07 #46
spiritusanta:

Jamen, jamen ;) Hvis jeg skal tage hensyn til kontrast står Samsung og Sony lige :) Derimod har Samsung en masse overensstemmelsesstandarder:  CE, TUV GS, NUTEK, TCO '99, DDC-2B, EPA Energy Star, ISO 13406-2

Hvor Sony'en kun har DDC-2B
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. maj 2004 - 12:42 #47
Tror jeg smutter ind til byen og får købt det nye alt om data kl 14:00 :)
Men efter hvad jeg har læst i tests, står samsung og sony stort set lige, dog stod der at samsung's var en anelse bedre end sony's grundet at den gengiver billederne meget skarpt og har stålende farver.
Sony har en fordel i at den endvidere kan gengive en meget dyb sort :)

Men et godt råd ville være at smutte ned i butikkerne og se på begge to, du kunne jo evt. uploade et godt billede til din webserver og derved se billedet i forretningen, hvis den givne skærm er tilsluttet en computer med internet :)
Avatar billede lede Nybegynder
19. maj 2004 - 12:46 #48
Hm.....
172X er fantastisk til levende billeder, og havde iøvrigt vundet testen hvis den ikke havde kostet det mere.
Dog findes der bedre Samsung skærme til ikke-bevægelige billeder såsom 172T, 173T, og 173P.
Læs:
http://www.eksperten.dk/spm/484019
http://www.eksperten.dk/spm/480755
http://www.eksperten.dk/spm/478569
http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=5454
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 13:45 #49
Uhm nu siger du den er fantastisk til levende billeder, vil det sige at den er mindre fantastisk til stilstående detaljerede billeder? Skal jo både animere men derimod bliver det nok mest 2d og 3d stilstående grafik :)
Avatar billede lede Nybegynder
19. maj 2004 - 15:27 #50
Næææhh nej, tag endelig ikke fejl, dog er det svært at lave 1 skærm der er fantastisk til begge dele (læs http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=5454)
Men som det stod at læse i AOD, var den også rigtig god til dette med flotte farver osv.
Dog findes der nogle deciderede superskærme til stillestående grafik som jeg nævnte, der dog kører 25ms.
Avatar billede msoee Nybegynder
19. maj 2004 - 17:35 #51
lede:

1000 tak for linket; har sat en del overvejelser igang :)

Kan nu sige at Xerox'en er skrottet, gider ikke betale 4500 for en umiddelbart standard tft skærm som ikke engang er overlegen på nogen punkter ud over design..

Dermed er Sony SDM HS73P også strøget fra listen pga manglende dvi...

Er blevet lun på
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=50534
-
http://hardware.no/art.php?artikkelid=5454&side=20

Efter at ha læst anmeldelsen, hvor de jo rent faktisk roser denne skærm til skyerne :) Og under minus har de jo ikke nævnt spil, samt at den eneste der har anmeldt den på edbpriser siger den rentfaktisk kan spilles på...

Ud over det skulle billedet være knivskarpt både hva angår film og stilstående billeder...

Forventer ikke det store til spillene overhovedet, kunne bare være lidt hyggeligt at spille en gang CS, Codname Eagle, BF eller sådan med vennerne uden skulle sidde og blive helt smadret i hovedet pga totalt ghosting etc :)
Avatar billede lede Nybegynder
20. maj 2004 - 13:02 #52
Godt valg, kanon skærm.
De skriver i testen at den faktisk er overraskende god til spil, selv om den ikke opnår førstepladsen til spil:
"Samsung 173T viste ingen synlige tegn til etterslep"
Smukt arbejde af en 25ms skærm.