Avatar billede curtle Nybegynder
19. maj 2004 - 21:08 Der er 7 kommentarer

Ny Fladskærm med utydelige bogstaver

Hej jeg har lige købt en ny Di-Fusion Fladskærm, og den er super go' men de små bogstaver i billedet er en anelse utydelige, altså det er som om bogstaverne er skevet oveni hinanden. Det er dog ikke noget der har den store betydning, men jeg vil bare gerne vide om det er skærmen der er noget galt med eller om det altid er sådan med fladskærme.
Håber I ka' hjælpe.
Avatar billede kenp Novice
19. maj 2004 - 21:12 #1
hvis du ikke køre i den optimale opløsning for fladskærmen så vil det hele være lidt utydeligt. så prøv at sætte opløsningen så det står knivskarpt, så er det den optimale.
Avatar billede curtle Nybegynder
19. maj 2004 - 21:13 #2
den kører i 1280*1024 og 75 hrz det er det optimale
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. maj 2004 - 21:49 #3
Nu er det lidt længe siden jeg havde min fars fladskærm hjemme til test, men der var der sådan en knap der hed disquss eller sådan noget, prøv at trykke på den. Eller en anden mulighed vil være at stille på phase.
Avatar billede curtle Nybegynder
19. maj 2004 - 22:04 #4
Nej jeg tror bare det er skærmen det er sådan for det er kun i den øverste del af billedet, og hvis man så ser på skærmen lidt længere oppefra er det nederst i billedet det er utydeligt. Den er nok for stor til lille mig;-):-D.
Avatar billede perj Nybegynder
20. maj 2004 - 00:51 #5
Prøv denne: >Egenskaber for skærm > Udseende > Effekter. Prøv at vælge Clear type i brug følgende metode til at udjævne kanter på skærmskriftyper.
Avatar billede curtle Nybegynder
22. maj 2004 - 04:22 #6
ja det hjalp meget lidt men der er stadig grums når jeg spiller og på små bogstaver.
Avatar billede perj Nybegynder
22. maj 2004 - 14:17 #7
Du må nok leve med den som den er, men prøv alligevel at sætte den til 60 Hrz. Kan i visse tilfælde hjælpe på skarpheden.