Avatar billede hensker Nybegynder
24. maj 2004 - 14:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Areal af oval

Hej mat. eksperter.

Jeg vil bare gerne vide hvordan man regner arealet af en ovel ud?

/Henrik
Avatar billede summer Mester
24. maj 2004 - 14:34 #1
a x b x pi (den lodrette x den vandrette radius x pi)
Avatar billede hensker Nybegynder
24. maj 2004 - 14:46 #2
det må du hellere lige fortælle lidt mere om. hvad er a og b, er det diagonalerne om kan sige (a=den længste og B=den korteste), og x er det gange?
Avatar billede hensker Nybegynder
24. maj 2004 - 14:52 #3
nå... nu forstod jeg din forklaring.... tak for hjælpen
Avatar billede summer Mester
24. maj 2004 - 19:18 #4
x = gange - Jeg havde lidt småtravlt da jeg skrev svaret. r x r x pi - altså den "korte" radius x den "lange" radius x pi (22/7.)
Undskyld mit forhastede svar.
Avatar billede hensker Nybegynder
25. maj 2004 - 14:24 #5
det gør ikke noget. Jeg har fået 10 i mat. eksamen, min lærer kendte ikke den formel til at regne arealet ud. Så tak for hjælpen.