Avatar billede Pawel Novice
29. maj 2004 - 11:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg styrer hvilke programmer starter ved opstart i XP

Hej

Jeg kører windows XP Pro, jeg har lige instaleret quicktime og den starter op ved hver opstart :(

Så hvordan kan jeg styrer hvilke programmer starter ved opstart i XP?

Venlig Hilsen
-StoryTeller
Avatar billede peet-49 Novice
29. maj 2004 - 11:06 #1
å i KØR skriv msconfig gå i start og fjern fluebenet i programmet, du ikke vil have til, at starte, fjern desuden fluebenet i det billede, der poppe op på skrivebordet efter opstart.
Avatar billede peet-49 Novice
29. maj 2004 - 11:07 #2
Der skulle stå gå og ikke å, tror jeg mangler et nyt tastatur.
Avatar billede lazenby Nybegynder
29. maj 2004 - 11:36 #3
Ellers kan du jo også gå helt til grunden.

Hvis du trykker kør og skriver services.msc kan du styre, hvilke services, der skal startes, når du tænder computeren.

I registreringsdatabasens nøgle HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run kan du slette henvisninger til programmer, du ikke vil have skal køre ved boot. Registreringsdatabaseeditoren starter du ved at trykke kør og skrive regedit.

Og endelig - i Menuen Starts mappe 'start' ligger der også henvisninger til programmer, der kører, når du logger på.

Men pas på med at slette for meget, selvfølgelig :)

- lazenby.
Avatar billede Pawel Novice
29. maj 2004 - 11:44 #4
--> lazenby
Jeg har før prøvet at være kreativ med min registrerings database, hæhæ. Det kan gå grueligt galt. Så jeg lader lige basen være i denne omgang :)

--> Peet49
øv, der fik du mig. Jeg havede helt glemt msconfig :D
Mange mange tak

Tak for jeres svar
-StoryTeller
Avatar billede peet-49 Novice
29. maj 2004 - 11:46 #5
Selv tak og tak for point.
Avatar billede lazenby Nybegynder
29. maj 2004 - 11:49 #6
msconfig er fint til at teste, men forskellen er jo, at henvisninger i registreringsdatabasen bliver der, selvom du med msconfig slår fra at programmerne ikke skal køres. I længden er det bedre at overkomme skrækken for at ødelægge noget og gå direkte til roden .. :)

Men fint, så længe det virker ..

- lazenby
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. maj 2004 - 14:05 #7
et lille gratis program til at rytte op med i den slags sager
"Startup Control Panel" (freeware 34kb standalone exe version)hentes her
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml