Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 16:43 Der er 66 kommentarer og
2 løsninger

ntoskrnl.exe hjælp?

Min computer starter op med flg. tekst:
Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
<Windows-rod>\system32\ntoskrnl.exe.
Geninstaller en kopi af ovennævnte fil.

------------------------------------------
Jeg har prøvet:
NTOSKRNL Missing or Corrupt

If you get an error that NTOSKRNL not found:
Insert and boot from your WindowsXP CD.
At the first R=Repair option, press the R key
Press the number that corresponds to the correct location for the installation of Windows you want to repair.
Typically this will be #1
Change to the drive that has the CD ROM.
CD i386
expand ntkrnlmp.ex_ C:\Windows\System32\ntoskrnl.exe
If WindowsXP is installed in a different location, just make the necessary change to C:\Windows
Take out the CD ROM and type exit

og jeg har prøvet at lave en repair, men ingen af delene hjælper.

Hvad skal jeg gøre..?
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 16:47 #1
Da jeg prøvede den første løsning fik jeg svaret:

Filen ntkrnlmp.exe kan ikke oprettes
0 fil(er) blev udvidet.
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 16:47 #2
Efter min repair fik jeg bare samme problem ved start, nemlig:

Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
<Windows-rod>\system32\ntoskrnl.exe.
Geninstaller en kopi af ovennævnte fil.
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. juli 2004 - 16:51 #3
okay, det ser ud til at der er sneget sig en skrive fejl ind i opskriften nemlig denne "ntkrnlmp.exe" som skal være ntoskrnl.ex_ kig her
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;314477
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. juli 2004 - 16:53 #4
har lige set at "ntkrnlmp.exe" er til et system med multi Multi-Processor
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 16:53 #5
ok, prøver lige..
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 16:56 #6
den siger det samme..

Filen ntkrnlmp.exe kan ikke oprettes
0 fil(er) blev udvidet.

---

Skulle jeg måske prøve at slette ntoskrnl.exe på c og så smide den fra cd'en over på..? Eller er det ikke så klogt at slette den?
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. juli 2004 - 17:00 #7
det er jo stadig "ntkrnlmp.exe" der blir brugt/svaret på, det sq være "ntoskrnl.ex_"
dvs sige at du skal skrive , ntoskrnl.ex_ , men det gør du måske osse ?
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 17:01 #8
ups ja det gjorde jeg også..

Filen ntoskrnl.exe kan ikke oprettes
0 fil(er) blev udvidet.

---
sådn var det :D
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 17:02 #9
men skal jeg prøve at slette den og derefter kopiere den fra cd'en..?
Avatar billede serverservice Praktikant
08. juli 2004 - 17:06 #10
Hvis det ikke virker kan du bare køre en repair af windows
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. juli 2004 - 17:07 #11
jammen den skal jo stadigvæk pakkes ud,på min cd hedder filen "NTOSKRNL.EX_" og dvs at den ikke er pakket ud,det er det man bruger expand til
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. juli 2004 - 17:08 #12
dannyboyd> go idé ;)
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 17:10 #13
dannyboyd << har kørt en repair hvis du læser øverst..

cp1 << skal jeg så slette ntoskrnl.exe på mit c-drev og så expande den fra cd'en bagefter..?
Avatar billede hcma Novice
08. juli 2004 - 17:11 #14
eller sfc /scannow
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 17:12 #15
citere fra http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;314477
:
Additionally, you may experience one or more of the following behaviors:
If you start the computer to the Recovery Console, a command prompt may appear with no option to log on to the Windows installation.
If you try to access the Windows folder, you may receive the following error message:

Access denied.
If you try to perform a Repair operation from the Windows XP CD-ROM, the Windows installation is not detected and you cannot repair Windows.
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. juli 2004 - 17:13 #16
da du alligevel ikke ka komme ind i windows ka du godt prøve det,men det er på eget ansvar ok
Avatar billede serverservice Praktikant
08. juli 2004 - 17:14 #17
Nå det havde jeg ikke læst - sorry, underligt at det ikke virker - repair altså
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. juli 2004 - 17:17 #18
måske er der en diskfejl ? prøv at køre et disk tjek , skriv, chkdsk /f ,når du står i promten
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 17:23 #19
prøvede at slette ntoskrnl.exe og så ville jeg expande den fra cd'en men det kunne den ikke. Så kopierede jeg den over og det kunne godt lade sig gøre, men den vil stadig ik starte..

Prøver lige sfc /scannow og chkdsk /f
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 18:01 #20
chkdsk /f fandt 3 fejl og rettede dem..

den anden kommando kan jeg sgu ik finde ud af..
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 18:05 #21
men den mangler stadig ntoskrnl.exe

er det på nogen måde muligt at flytte ens filer via netværk sådn så jeg ik smadre det med en formatering..?
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 18:06 #22
Eller har i eksperter nogle andre gode bud..?

Jeg savner sådn min computer ;)
Avatar billede serverservice Praktikant
08. juli 2004 - 18:13 #23
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT  kør lige en davanced test af din harddisk med denne bootdisk for at se om der stadig er problmer med selve drevet.
Bagefter reparerer vi det på en anden måde (hvis din disk er ok)
Avatar billede hcma Novice
08. juli 2004 - 19:27 #24
ang sfc:
Start -> Kør -> skriv  sfc /scannow  (husk mellemrummet efter sfc)
Du skal have din WinXP-cd klar i drevet.
Den laver en scanning efter ødelagte/korrupte/manglende systemfiler og reparerer/erstatter dem.
Avatar billede hcma Novice
08. juli 2004 - 19:28 #25
Aaaaaggghhh!!!!  du kan jo ikke starte, så det hjælper jo ikke
(meget sur på mig selv  :-((((((( )
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 19:37 #26
dannyboyd <<<<

Operation completed sucessfully.

Disposition code = 0x00
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 19:37 #27
what to do now?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. juli 2004 - 19:54 #28
Gå i genoprettelseskonsollen og kør disse kommandoer:

fixboot
fixmbr
bootcfg /rebuild

Min mistanke er at boot.ini står og peger på en forkert partition, så ligegyldigt hvad han gør vil den stadig komme med denne fejl.
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 22:41 #29
tonnybrandt <<

Jeg kørte disse kommandoer men var i tvivl om hvad jeg skulle skrive til det de spurgte om..

Det endte med at jeg fik mulighed for at vælge hvilket operativsystem jeg ville starte med, og jeg valgte det jeg var kommet til at kalde "0" (hihi, jeg anede ik hva det var så gav det hele tal)

Jeg kom så til installationen af Win XP og den gennemførte jeg så med key og det hele, men da den så var færdig og rebootede valgte jeg "0" igen, og så kom den frem med en blå skærm hvor der står at windows har fundet en fejl og er lukket ned for ikke at beskadige windows..

Nederst stod der denne tekniske oplysning:

*** STOP: 0x0000007B (0xF7C46640, 0xC0000034, 0x00000000, 0X00000000)
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 22:42 #30
tonnybrandt <<< den foreslår at jeg ska køre chkdsk /f, men det har jeg jo allerede gjort..

dannyboyd << hvad var det du ellers ville prøve..?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. juli 2004 - 22:52 #31
Træls fejl. Det kan være alt muligt mellem himmel og jord:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324103

Prøv at downloade den diskette som dannyboyd beder dig om og kør en diagnostics af din hd. Det lyder som om der er fejl på den.
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 22:57 #32
Det har jeg gjort og der var ingen fejl på hverken den ene eller anden disk..

som jeg skrev:

Operation completed sucessfully.

Disposition code = 0x00
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 23:01 #33
jeg citere lige fra dit link tonnybrandt..

Boot-Sector Viruses
You may receive a "Stop 0x0000007B" error message if your computer is infected with a boot-sector virus. Check your computer for viruses. If you find a virus, also check any floppy disks for viruses before you use them again.

Microsoft does not provide software that can detect or remove computer viruses. If you suspect or confirm that your computer is infected with a virus, obtain current antivirus software. For a list of antivirus software manufacturers, click the following article number to see the article in the Microsoft Knowledge Base:
49500 List of Antivirus Software Vendors

Note You may have to use more than one brand of virus-detection software to detect and remove various viruses.

Important If your computer has been infected, it may be open to additional forms of attack. We recommend that you rebuild infected Internet-facing servers by following the guidelines that are published on the CERT Web site. Internet-facing servers are servers that function without a firewall or other protection. It is also a good idea to rebuild any other computers that are at risk because of their proximity to infected computers before you put them back in service.

If a virus has infected your Windows XP-based computer and a virus-detection program cannot remove the virus and repair the system, you must repartition and format your hard disk and reinstall Windows XP. For additional information about partitioning and formatting a hard disk with Windows XP, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
313348 How to partition and format a hard disk in Windows XP

For additional information about how to help protect the boot sector from viruses in Windows XP, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
122221 How to protect boot sector from viruses in windows

----
En virus..? Det er så bare en af de ting jeg slet ikke kan forstå. Jeg sidder bag TDC Pro@ccess, bag router og der er stort set alle porte lukket. Jeg har aldrig nogensinde før haft en virus og bruger aldrig antivirus. Desuden scanner jeg ofte min comp for spyware.!
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 23:02 #34
Stadig ingen hjælp? Ellers så tar jeg mig sgu lige en liter is og kigger igen om en times tid..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. juli 2004 - 23:03 #35
Havde der været en virus i bootsektoren ville disse kommandoer have fjernet den fuldstændigt, det var en af grundene til at jeg foreslog dem:

fixboot
fixmbr
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 23:04 #36
gider du ikke at forklare mig hvordan jeg bruger dem.?

fixmbr sprang jeg over den anden tror jeg at jeg udførte.!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. juli 2004 - 23:07 #37
Du skriver dem simpelthen i genoprettelses konsollen.
fixmbr (genskriver bootsektoren og fjerner derved evt, bootsector virus'er.)
fixboot (sikrer at de nødvendige bootfiler er tilstede)

Derudover kan du lige så godt køre en:

chkdsk /r (Som retter fejl i filsystemet. Jeg ved godt du har kørt den før)
Avatar billede weeelo Nybegynder
08. juli 2004 - 23:13 #38
jamen ved en fixmbr og fixboot spørger den om nogle ting jeg ikke har forstand på..?

det var mere det jeg tænkte på, fordi jeg prøvede at køre dem sidst men turde ikke at fuldføre, fordi den sagde der var mulighed for at miste data hvis jeg godt kunne komme ind på min harddisk..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. juli 2004 - 23:25 #39
De 2 kommandoer gør ingen skade.
Prøv blot at køre dem og er du i tvivl om noget så spørger du bare. Jeg går først i seng om en times tid.
Avatar billede weeelo Nybegynder
09. juli 2004 - 00:29 #40
Hmm.. Jeg har kørt dem, men det ændrer desværre ingenting!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. juli 2004 - 00:38 #41
Surt :(
Jeg hopper af nu, det er sent. Jeg har ikke noget bud her og nu, desværre
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juli 2004 - 10:35 #42
Jeg læste i linket at det kunne være fejl i din boot.ini. Har du mulighed for at kopiere den herind ? den skal åbnes i notepad.
Fortæl også lige om du har flere OS installeret - ellers kan jeg sende dig en default som du kan bruge, hvis du giver mig mail.
Det ser ud til at være næstsidste udvej.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juli 2004 - 10:39 #43
Det er forøvrigt en mulighed at gå i recovery console og gendanne boot.ini.
Der er 2 kommandoer som er interessante:
1. bootcfg /default --> Indstiller standardstarten.
2.bootcfg /rebuild --> Gennemgår alle installationer af Windows og lader brugeren tilføje den ønskede installation.
Her er en guide: http://www.wown.com/j_helmig/wxprcons.htm
Avatar billede weeelo Nybegynder
09. juli 2004 - 10:48 #44
Ok..

Jeg prøvede med en nyinstallation af Win XP på samme partition som den anden, men bare i mappen WINXP..

Det lykkedes mig at starte Windows op og det kører fint, men jeg vil gerne have alle de ting der lå i den gamle Windows, f.eks. dokumenter, foretrukne, skrivebord osv.

Kan det klares på en nem måde.?
Avatar billede weeelo Nybegynder
09. juli 2004 - 10:50 #45
dannyboyd <<< jeg har kørt begge kommandoer uden success.. Lige nu har jeg to OS installeret, det ene virker, men det er det nye og jeg vil gerne "redde" mine sager fra det gamle, hvis du kan hjælpe..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. juli 2004 - 10:52 #46
Ja, det burde det kunne. Kig i mappen c:\documents and settings efter det brugernavn du havde før.
Under det navn ligger alle dine dokumenter og indstillinger. Du skal dog ikke tage det hele men nøjes med indholdet af dokumenter, foretrukne og skrivebordet.
Avatar billede weeelo Nybegynder
09. juli 2004 - 10:53 #47
det var nemlig præcis det jeg gjorde tonnybrandt, men jeg ka netop ikke få adgang fordi de tilhører den gamle installation.. :(
Avatar billede weeelo Nybegynder
09. juli 2004 - 10:56 #48
Jeg er logget ind som computeradministrator, men kan stadig ikke få adgang til c:\documents and settings/"min gamle bruger"s filer..

Kan man ikke gøre sådn så jeg kan færdes overalt i min computers filer..?
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juli 2004 - 11:16 #49
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. juli 2004 - 11:21 #50
Enig mht at tage ejerskab af filerne. Her er en anden måde at gøre det på:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;308421&sd=tech
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juli 2004 - 11:30 #51
JA sorry det var det forkerte link - takker Tonny
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. juli 2004 - 11:33 #52
Velbekomme. Jeg kunne heller ikke lige se relevansen *G*
Avatar billede weeelo Nybegynder
09. juli 2004 - 11:52 #53
To take ownership of a folder, follow these steps:
Right-click the folder that you want to take ownership of, and then click Properties.
Click the Security tab, and then click OK on the Security message (if one appears).
Click Advanced, and then click the Owner tab.
In the Name list, click your user name, or click Administrator if you are logged in as Administrator, or click the Administrators group. If you want to take ownership of the contents of that folder, select the Replace owner on subcontainers and objects check box.
Click OK, and then click Yes when you receive the following message:

You do not have permission to read the contents of directory folder name. Do you want to replace the directory permissions with permissions granting you Full Control?

All permissions will be replaced if you press Yes.
Note folder name is the name of the folder that you want to take ownership of.
Click OK, and then reapply the permissions and security settings that you want for the folder and its contents.

Security tab.? Den kan jeg ikke lige finde..
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juli 2004 - 12:17 #54
Du skal gå i Mappindstillinger og fjerne "simpel fildeling" men det kræver NTFS drev. Hvis dit drev ikke er ntfs kan du converte det med en,
convert c: /fs:ntfs
hvis drevet er c.
Avatar billede weeelo Nybegynder
09. juli 2004 - 12:33 #55
Done.. Kan jeg på nogen måde hente registreringsdatabasen tilbage? Lige nu er alle mine "gamle" programmer jo ikke i den registreringsdatabase og det ville jeg da umiddelbart tro kunne skabe problemer på sigt..
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juli 2004 - 12:39 #56
Nej det kan du ikke bruge til noget. Hvis du har programpakkerne gemt skal du geninstallere dem. Du kan ikke bare overføre noget fra programmer- mappen da der installeres flere filer i systemet med et program - så hvis du mangler nogle programmer må du geninstallere dem.
Du skal selvfølgelig hente dine filer i din brugerprofil i documents and settings - evt. hente hele documents & settings og sortere de ting ud du mangler.
Avatar billede weeelo Nybegynder
09. juli 2004 - 12:54 #57
Ok..

Jeg skal have fjernet min gamle windows installation. Skal jeg bare ganske enkelt slette mappen "WINDOWS" eller er der bedre måder at gøre det på?
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juli 2004 - 13:04 #58
Hvis du sletter c-drevet så start med at tage backup af: boot.ini, ntlrd.sys, ntdetect.com, læg dem på diskette.
Avatar billede weeelo Nybegynder
09. juli 2004 - 13:15 #59
Jeg sletter ikke C-drevet, jeg sletter bare C:\Windows. Min nye installation ligger på C:\WinXP

----
Hvem skal have points?
Avatar billede weeelo Nybegynder
09. juli 2004 - 13:18 #60
Mange tak for hjælpen, nu må jeg bare gå i krig med at installere mine programmer igen.. :D
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juli 2004 - 13:20 #61
Du kan vente til vi har svaret- med point
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. juli 2004 - 13:23 #62
Jeg lægger også lige et svar hvis der skulle falde lidt af *s*
Avatar billede weeelo Nybegynder
09. juli 2004 - 20:31 #63
Hmmm...

Nu troede jeg at det var ok, men det var det ikke.. Jeg fik mine "ting" ud og formaterede. Lavede en ny installation og så sker det lige pludselig igen..
Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
<Windows-rod>\system32\ntoskrnl.exe.
Geninstaller en kopi af ovennævnte fil.
Hvad kan det skyldes at den gør det trods en formatering. Jeg har jo tjekket om disken er ok og der var ingen problemer.??!
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juli 2004 - 21:14 #64
Så er det vel en hardwarefejl?
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juli 2004 - 21:17 #65
Hvilken harddisk har du ?
tjek også dine ram med memtest bootdiskette http://www.memtest86.com/
Avatar billede weeelo Nybegynder
17. juli 2004 - 20:18 #66
Service Pack 1a fik ordnet problemet og det ser nu ud som om det virker fint, men men men...

Et nyt problem er opstået:
http://www.eksperten.dk/spm/520737
Avatar billede weeelo Nybegynder
18. juli 2004 - 15:58 #67
dannyboyd <<< har prøvet en ram-test http://www.eksperten.dk/spm/520755
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2004 - 15:59 #68
He he, jeg skulle lige til at lægge et link til danny, men det klarede du jo selv *s*