Avatar billede aero Nybegynder
26. juli 2004 - 16:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

bygge forum

Nogle der ved hvor man kan finde et forum til hjælp/info til byggerri af huse mm.

Hvor man kan få information og hjælp til hvordan med priser mm. !?
Avatar billede espersen Novice
26. juli 2004 - 16:40 #1
jeg er lige med på en aktiv lytter - og bidrager lige med et link:
http://www.goerdetselv.dk/
Avatar billede espersen Novice
26. juli 2004 - 16:47 #2
2 familier bygger/bygger om - det er en del info på siderne
http://www.iroogmag.dk
http://www.projektnythus.dk/
Avatar billede aero Nybegynder
26. juli 2004 - 17:03 #3
Hej

Det jeg kunne bruge var mere et forum hvor jeg kan stille spørgsmål.

Idet jeg vil vide hvad der er billigst at lave hvis man kigger på X antal m2, om det er billigst i 1. plan eller 2 plan hvis man evt siger huset skal være 140 m2 om det så er billigst at lave i 2 plan eller kun i 1. plan.

samt hvis man laver et, et plan på 80 m2 med køkken/stue/1 værelse til at starte med og så en 1. sal hvor det er et rum på 80 m2 hvor der kun er sat isulering op og ikke andet så man kan lave el installeringer og sætte væge/gipsvæge op senere så man derved har et halv hus som er beboelse adgang og en 1. sal som man kan lave på stille og roligt om det ikke er billigere end at få lavet begge plan på én gang osv osv.

det var nu mere sådanne spm. jeg havde !!
Avatar billede espersen Novice
26. juli 2004 - 17:06 #4
der er en her (som ikke ser så aktiv ud) : http://www.byggepladsen.com/Forum.cfm
Avatar billede espersen Novice
26. juli 2004 - 17:11 #5
Avatar billede weblex Nybegynder
26. juli 2004 - 17:16 #6
http://www.lav-det-selv.dk/

De har en kategori som hedder lav-hus - måske var det noget?
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
26. juli 2004 - 23:48 #7
Eller prøv http://www.byggeri.dk  det er godt nok lidt sløvt her i sommerferien, men der er flere fagfolk der skriver derinde.
Jeg tror måske det bliver svært at få et fornuftigt svar i et forum på nettet.
Man kan selvfølgelig have en ide, men det er ret usikkert.
Dog tror JEG ;) at det billigste vil være 1 plan. Du undgår en etageadskillelse og du bruger mindre stillads. Du kan jo mure til rejsehøjde fra nogle murbukke.
Plus et trapperum optager meget plads. Jeg tror heller ikke det kan betale sig på sigt at lave installationer af flere omgange. Hvis det skal til 1.sal, må der nørvendigvis være nogle afpropninger man skal have sat af, for derefter at åbne dem igen. Men som sagt det er svært at sige.
Avatar billede Hansen_Hansen Nybegynder
16. juli 2015 - 21:07 #8
Et fundament eller sokkel er en del af et bygningsværk eller en maskine, som overfører vægt og belastning til en byggegrund, en maskinkonstruktion etc.

Det kan eksempelvis være fundamentet på en bygnings nederste eller bærende del.

I dag er fundamentet til bygninger som regel støbt i beton. Tidligere brugte man marksten, syldsten kaldet, der blot blev gravet lidt ned i jorden. Dette betød, at bygningens vægge kunne synke eller skride med revner og sætninger til følge.

Fundament kan også betyde fodstykke, underlag og forudsætning.

At have et fundament at bygge på kan derfor henvise til flere områder, et underlag til en bygning, maskine og/ eller en forudsætning for at diskutere et bestemt emne.

Et eksempel kunne også være, hvis en vindmølle skal opsættes i havet, så skal man tænke på prisen på fundamentet.Munkesten var teglsten, som i middelalderen blev anvendt til byggeri. Teglstensteknikken kom til Danmark omkring år 1160. Ud over munkestenene blev også tilhuggede granit- og kampesten brugt til at mure med.

Munkesten er noget større end nutidige mursten, men størrelsen varierer: Længden fra 25 til 31 cm, bredden fra 11 til 15 cm og tykkelsen fra 7 til 10 cm. Til sammenligning måler nutidige danske mursten 23 x 11 x 5,5 cm.

Munkesten fremstilles fortsat, men anvendes i dag stort set kun til vedligeholdelse og reparation af ældre bygninger.En murer er en faglært bygningshåndværker. I Danmark kan murerfaget spores tilbage til de ældste stenkirker fra det 11. århundrede men i Mesopotamien brugte man mursten i bondestenalderen. Kjøbenhavns Murer- og Stenhuggerlaugs ældste segl er fra 1623.

Mureren arbejder med sten, mursten og mørtel, samt cement og gasbeton, indenfor byggeriet med opførelse, ombygning og renovering af f.eks. boliger. Traditionelle redskaber som murske, pudsebræt, murerhammer, tommestok osv. er stadig centrale i dag. Facaderenovering, facadevask, udbedring af sætningsskader http://www.atlanticentreprise.dk/facaderenovering/
Avatar billede kills Nybegynder
27. august 2015 - 21:10 #9
Det er måske lidt sent at komme med det her input, men du skal være velkommen til at kigge forbi byggeudvalg. Her kan du finde nogle super nemme gør-det-selv løsninger, som selv folk med meget lidt erfaring kan bruge uden for meget besvær.

Hvis du f.eks. skal lave et badeværelse kan kan du bare følge montage videoen du finder på hvert produkt. Det kan være du vil have et fedt afløb med fald. Det kan nemt laves med en Wedi løsning. Herudover kan der også laves fald i hele badeværelset med byggepladerne.

Tag et kig forbi https://byggeudvalg.dk

Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at skrive til mig.

Dbh.
Avatar billede ksat Praktikant
01. marts 2017 - 19:20 #10
et god mulighed udover internettet jeg vil anbefale er STARK på cf richs vej de har en helt vildt god bygge vejledning hvis du henvender oppe på kontoret
Avatar billede ksat Praktikant
01. marts 2017 - 19:20 #11
Avatar billede Swagtacular Praktikant
06. april 2017 - 19:45 #12
Brug denne prissammenligner når det kommer til belægningssten og tilbehør, jeg har sparet en del ved at bruge den og handle online:

https://stenpris.dk