Avatar billede pusler Nybegynder
06. august 2004 - 14:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

kan ikke skrive æ og ø og å i Xml, SEO problemer

Jeg har bygget mit site med XML, i asp.net

Det er nu også fint nok.. i mit XML dokument har jeg bare skrevet æøå .. og ikke brugt æøå...

Det skaber som bekendt lidt problemer med søgemaskiner da de fucker i teksten så... derfor ville jeg lige søge og erstatte i mine xml dokumenter.. men efter jeg havde gjort dette får jeg følgende fejl:

DataSet cannot expand entities. Use XmlValidatingReader and set the EntityHandling property accordingly.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.DataException: DataSet cannot expand entities. Use XmlValidatingReader and set the EntityHandling property accordingly.

Koden jeg binder XML dokumenterne til min repeater er som følgende :

xmlMain = new DataSet();
xmlMain.ReadXml(Server.MapPath("Language/" + userLA + "/Main.xml"));

MainRepeater.DataSource = xmlMain;
MainRepeater.DataBind();

Hvordan får jeg den til at skrive æøå som æøå... Eller skal jeg lukke spørgsmålet og stille det i XML istedet ?

hvis det er relevant benytter jeg:
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>

MVH
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2004 - 15:32 #1
XML er i modsætning til HTML ikke født med kendskab til de entiteter, så
de skal defineres i toppen af dokumentet.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2004 - 15:34 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2004 - 15:35 #3
Avatar billede pusler Nybegynder
06. august 2004 - 15:49 #4
tak.. kigger lige på det lidt senere.. drop lige et svar hvis det skulle virke.. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2004 - 15:53 #5
ok
Avatar billede pusler Nybegynder
06. august 2004 - 16:01 #6
Den sætter godt nok bogstaverne ind.. men jeg vil gerne have den til at Server.HtmlEncode eller noget i den stil.. så den med vis kilde viser html tagget i stedet æøå... hvis du kan følge mig.. ellers fatter søgemaskinerne det ikke..
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2004 - 16:06 #7
Jeg kan slet ikke følge dig.

Du havde først ÆØÅ i dokumentet. Det virkede ikke som det skulle.

Nu har du entiteter i dokumentet og det virker heller ikke.

Så jeg forstår ikke helt hvad du vil ?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2004 - 16:10 #8
Ah.

Du genererer HTML udfra den XML og det er i HTML'en at du vil have entiteter.

Og der er slvfølgelig ikke nogen forskel i den genererede HTML på om XML'en
bruger ÆØÅ eller entiteter.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2004 - 16:12 #9
Hvis det er tilfældet så er det et ASP.NET spørgsmål om at den til at
bruge entiteter
Avatar billede pusler Nybegynder
06. august 2004 - 16:13 #10
ja jeg skulle også mene det var et asp.net spm.. derfor skrev jeg den i dette forum.. :)

Men jeg har fundet en løsning..

smider point .. tak for din tid.. !

mvh