Avatar billede spur Nybegynder
09. august 2004 - 17:58 Der er 66 kommentarer

glemt admin pass

noget der kan hjælpe mig... skiftede mit password på min admin konto igår... og idag kan jeg ikke huske det...

hvad kan jeg gøre for at bypasse det... eller skifte det...

kører windows xp home

mvh Casper
Avatar billede no_stress Nybegynder
09. august 2004 - 18:07 #1
Måske kan følgende link hjælpe:
http://www.riversen.dk/?side=tips.php#passrecovery
Avatar billede spur Nybegynder
09. august 2004 - 18:15 #2
da der ikke er floppy i min laptop... er det så muligt at fyre dem ned på en boot cd..
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. august 2004 - 18:16 #3
Avatar billede no_stress Nybegynder
09. august 2004 - 18:24 #4
Måske
Men her er en løsning til boot CD
http://ebcd.pcministry.com/
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. august 2004 - 18:26 #5
Det var præcis det mit svar linkede til :-)
Avatar billede no_stress Nybegynder
09. august 2004 - 19:06 #6
jpvj-> Ja. selvfølglig. Jeg havde ikke lige læst dit link.

spur-> Se bort fra min forige kommentar
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. august 2004 - 19:14 #7
Hvis du kan få fat i ERC commander i den nyeste udgave på CD kan den klare opaven. Desværre koster dette geniale værktøj en del
Avatar billede hcma Novice
09. august 2004 - 19:29 #8
eller måske er dette værd at prøve:
hvis du ikke har ændret på administrator kontoen, kan du logge ind med blankt password ved at trykke ctrl+alt+del 2 gange ved logonskærm og logge på som administrator. (har ikke selv prøvet det, men skulle efter sigende virke)
Avatar billede hcma Novice
09. august 2004 - 19:30 #9
der er også lige et link her: http://8help.osu.edu/878.html
Er nok ikke bedre end dem der allerede er givet.
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. august 2004 - 19:32 #10
catbody> Uden nogensinde at have læst/hørt om det, vil jeg mene at det er en and...

Det vil omgå AL sikkerhed på en måde som selv MS ikke vil være bekendt...
Avatar billede hcma Novice
09. august 2004 - 19:38 #11
jpvj >>  ved ikke om det er en and. har kun hørt om det, men aldrig set det i funktion.  Vil give dig ret i at det vil omgå .......  osv. ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 19:47 #12
Men - siderne der linkes til er jo microsofts egne, så tror ikke det er en and, men om det virker, ja det er en helt anden sag ;)

spur> dette værktøj har altid hjulpet: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Avatar billede spur Nybegynder
09. august 2004 - 20:15 #13
har lige prøvet at bruge den emergency cd... valgte nummer fem.. via linux... den siger så at den ikke kan overskrive det.. da det er på ntfs system...
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 20:18 #14
Avatar billede spur Nybegynder
09. august 2004 - 21:17 #15
john_stigers hvad gør det...
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 21:24 #16
Ja hvad mon... det nulstiller selvfølgelig dit password - havde du lige glemt hvad du efterlyste? ;)
Avatar billede spur Nybegynder
09. august 2004 - 21:26 #17
måske lige et sekund.. kan du lave din comment som svar... for det ser ud som at du er vinder...
Avatar billede spur Nybegynder
09. august 2004 - 21:30 #18
prøver lige at køre det igen for det virkede ikke...
Avatar billede spur Nybegynder
09. august 2004 - 21:34 #19
den siger noget med... writing under initialized size not supported...
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 21:44 #20
http://www.eksperten.dk/spm/449005

Kommentar: john_stigers

Følg den guide.
Avatar billede spur Nybegynder
09. august 2004 - 21:52 #21
efter hvad jeg kan læse er det det samme jeg har gjort... og han ku heller ikke få det til at virke..
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 21:58 #22
Problemet med at det ikke virker er hvis man ikke læser det der står, men følger guiden slavisk :)
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. august 2004 - 22:04 #23
prøv at sætte det nye password til ingenting (skriv en *), og se om det så ikke virker..
Avatar billede spur Nybegynder
09. august 2004 - 22:06 #24
jeg ved ikke hvad jeg skal trykke på mit keyboard på laben... for at lave den stjerne
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. august 2004 - 22:09 #25
shift+f8

du har sikkert også en * på dit keypad
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. august 2004 - 22:10 #26
shift+8 selvfølgelig :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 22:12 #27
Jeg har nu testet catbodys svar og det virker - altså dette: Kommentar: catbody
09/08-2004 19:29:36 eller måske er dette værd at prøve:
hvis du ikke har ændret på administrator kontoen, kan du logge ind med blankt password ved at trykke ctrl+alt+del 2 gange ved logonskærm og logge på som administrator. (har ikke selv prøvet det, men skulle efter sigende virke
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 22:14 #28
altså: ved logon skærm trykker du ctrl+alt+del 2 gange - skriver administrator ved bruger og lader kodeordsfeltet være tomt. Nu logger du på som default administrator og kan oprette en diskette til nulstilling af kodeord: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q305478
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. august 2004 - 22:16 #29
john, jeg ved nu ikke. spur skriver i spørgsmålet, at det netop er på administrator-kontoen der er sat password :)
Avatar billede spur Nybegynder
09. august 2004 - 22:21 #30
john kom med et svar... du har vundet pointsne...
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 22:26 #31
squashguy> jeg skrev at det er testet - så selvfølgelig virker det. men du kan jo afprøve selv ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 22:28 #32
spur> jeg vil helst ikke have point, da catbody kom med løsningen ;)
Bed catbody om at svare i stedet.

beløn evt. med en karmavurdering (gerne med dit brugernavn i ;))
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. august 2004 - 22:32 #33
om det virker eller ej, kommer vel an på hvordan ens computer er sat op. Jeg kunne aldrig drømme om, at køre med blankt password på administratoren - og så ville det ikke have virket.

men ok, dette var klart den nemmeste løsning :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 22:34 #34
"Jeg kunne aldrig drømme om, at køre med blankt password på administratoren - og så ville det ikke have virket."

IGEN: Afprøv det selv - jeg har kodeord på alle 5 kontoer på min pc, og selvfølgelig virker det :)
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. august 2004 - 22:36 #35
hvad skal jeg afprøve?

1. min administratorkonto er omdøbt
2. der er password på kontoen

pga punkt 2, vil jeg aldrig kunne logge ind med blankt password :)

de 5 konti du snakker om, er vel nogle ekstra som er oprettet. Dvs du har ikke password på den indbyggede administratorkonto.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 22:37 #36
Desuden: noget der kan hjælpe mig... skiftede mit password på min admin konto igår... og idag kan jeg ikke huske det...

Jeg kunne aldrig drømme om, at køre med blankt password på administratoren - og så ville det ikke have virket."

Han HAR jo netop password på maskinen ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 22:39 #37
1. min administratorkonto er omdøbt --> det er min også
2. der er password på kontoen ----> det er ligemeget - du logger ind alligevel med en adminkonto - IKKE _DEN_ adminkonto :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 23:01 #38
squashguy>
For ligesom at pointere at jeg har ret:
ved alm. logon: http://frip.dk/hotpop/logon-john.JPG
her er jeg logget normalt på: http://frip.dk/hotpop/loggetpå-john.JPG
her er jeg logget på som administrator: http://frip.dk/hotpop/loggetpå-john.JPG

Og som du kan se på 1. billede har jeg ikke nogen selvstændig administrator konto.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 23:02 #39
ups - det sidste link var forkert - her er det rigtige: http://frip.dk/hotpop/loggetpå-administrator.JPG
Avatar billede spur Nybegynder
09. august 2004 - 23:04 #40
john stiges... de er dine... fik det til at virke med din cd...
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. august 2004 - 23:04 #41
hvad så under lokale brugere og grupper?

lusrmgr.msc

findes også under computer management
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 23:06 #42
Der er jo selvfølgelig den indbyggede - den piller man jo ikke ved.
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. august 2004 - 23:06 #43
den indbyggede administrator er nemlig, som standard, skjult på denne velkomnstskærm..
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. august 2004 - 23:07 #44
den piller man ikke ved?

well, byder du uventede gæster på kaffe så?
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. august 2004 - 23:09 #45
net use o: \\john_stigers\c$ /user:administrator
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 23:09 #46
Uventede gæster?
Hvis jeg får uventede gæster, så render de med hele pc´en og så er det jo ligemeget ;)
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. august 2004 - 23:11 #47
en anden ulempe, hvis du sidder i netværk med andre: forskellige netværksorme spreder sig på denne måde; enten ved blanke eller svage passwords.

ALTID sæt password på din indbyggede administratorkonto
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 23:14 #48
Du har så evigt ret - men som standard er der ikke kodeord på den indbyggede admin-konto - derfor virker dette trick i 98% af tilfældende ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 23:15 #49
ok  -jeg laver et svar - hvis catbody føler sig snydt så får han point!
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 23:18 #50
Sorry...
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=john_stigers&option=karma - sikke en karmavurdering...

Tjah -jeg er snotdúm - sikert derfor jeg ligger nr. 28... ;)
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. august 2004 - 23:21 #51
rofl :-)
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. august 2004 - 23:22 #52
forsvandt den af sig selv, eller anmeldte du den ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 23:35 #53
jeg anmeldte den :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 23:36 #54
hehe - teksten forsvandt da :D
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. august 2004 - 23:36 #55
Hvis sukkermad har du pisset på :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 23:38 #56
Nok en der ikk kan tåle mosten ;)
Avatar billede hcma Novice
10. august 2004 - 09:39 #57
john_stigers >>  jeg lægger også et svar her, da "georg-gearløs-tippet" åbenbart virker efter hensigten.
Jeg skal IKKE have alle point. John Stigers skal have hovedparten, da han havde omtanke nok til at teste om det virkede.
Avatar billede hcma Novice
10. august 2004 - 10:19 #58
john_stigers >>  jeg laver lige en henvisning til "georg-gearløs-tippet" på min lille hjælpeside, og håber ikke du har noget imod jeg nævner dit navn  :o)http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#glemt_password
Avatar billede flintstone Novice
10. august 2004 - 17:05 #59
Det kunne være, at spørgeren skulle begynde at spise Q10.
De skulle være rigtig gode for hukommelsen.

Jeg har flere gange kommenteret det, at man ikke kan "huske" sit password.
Vorherrebevares, siger jeg bare.
Og så spørger man her og vupti..........så har man adgang til PC'en.
Og dermed adgang til 100vis af andre PC'ere, som er beskyttet med med Admin Pass.

Sorry for spammen, men det er en ting der virkelig rør mig meget.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. august 2004 - 19:28 #60
catbody> det er helt ok :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. august 2004 - 19:30 #61
flintstone> sådan er det med XP :)
Avatar billede 0123 Novice
28. august 2005 - 17:28 #62
Hej no stress !
Skal jeg bare ligge programmet på en almindelig diskette og boote fra floppy , eller skal jeg pakke programmet ud på disketten og boote ?
Avatar billede no_stress Nybegynder
28. august 2005 - 18:22 #63
Sæt en diskette i diskettedrevet og tryk på install.bat. Herefter skal du genstarte computeren og boote på disketten
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. august 2005 - 19:51 #64
spur> husk at acceptere div. svar :)
Avatar billede 0123 Novice
28. august 2005 - 20:27 #65
Problemmet er bare at det er min makkers computer men , skal jeg sætte den i min egen computer pakke filen ud og sætte den tilbage i hans computer og boote fra floppy ?
Avatar billede no_stress Nybegynder
28. august 2005 - 22:37 #66
ja det kan du godt