Avatar billede krydset Nybegynder
19. august 2004 - 19:25 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Kontakt vedr. nigeria mail

Hejsa.

Jeg har lige fået den her mail(nigeria mail) hvordan kontakter man dem vil godt tage noget pis på dem ??

Kan ikke se noget kontakt info i mailen ?  Nogen af jer der ved det ?

POster lige mailen
--------------------------------------

From The Desk Of:Dr.Albert Coker.

Attn.:Sir/Madam,

First I must solicit your strictest confidence in this transaction. This is by virtue of its natureas being utterly confidential and "top secret".

We are top officials of the Federal Government Contract Review Panel who are interested in importation of goods into our country with funds that are presently trapped in Nigeria. In order to commence this business, we solicit your assistance to enable us transfer into your account the said-trapped funds.

The source of the fund is as follows:During the regime of the last Military transitional government of Gen. Abdulsalami Abubakar, government officials set up companies and awarded themselves contracts which were grossly over invoiced in various ministries.

The present democratic government of President Olusegun Obasanjo set up the Contract Review Panel and we have identified a lot of inflated contract funds that are presently floating in the Central Bank of Nigeria ready for payment. However, by virtue of our positions as civil servants and members of this panel we cannot acquire this money in our names.

My colleagues in the panel have therefore delegated me as,a matter of trust, to look for an oversea partner into whose account we would transfer the sum of US$31,320,000.00 (Thirty-one Million, Three Hundred and Twenty thousand United States Dollars) which we hope to use in purchasing Agro Allied Equipment, and also to enable us to own properties and invest in the stable economy of your country.Hence, we are sending you this email message.

We have agreed to share the money thus:

1. 30% for the account owner (you)
2. 65% for us (the officials of the CRP)  3.  5% to be used in settling taxation and all local
    and foreign expenses.

Please acknowledge receipt of this message for proper  briefing on the safe modality for the execution of this project.

I await your eager response.
Yours faithfully

Dr.Albert Coker.

************************ ADSL ILLIMITE TISCALI + TELEPHONE GRATUIT ************************ Surfez 40 fois plus vite pour 30EUR/mois seulement !  Et téléphonez partout en France gratuitement, vers les postes fixes (hors numéros spéciaux). Tarifs très avantageux vers les mobiles et l'international !
Pour profiter de cette offre exceptionnelle, cliquez ici : http://register.tiscali.fr/adsl  (voir conditions sur le site)
Avatar billede weblex Nybegynder
19. august 2004 - 19:34 #1
Hvis du skal læse lidt om de virkelig pro inden for den ædle sport, så foregår det her:

http://www.419eater.com/
Avatar billede krydset Nybegynder
19. august 2004 - 19:46 #2
Hvad er det for noget ??
Avatar billede weblex Nybegynder
19. august 2004 - 19:50 #3
Det er en side for scambaiters - folk der prøver at lokke scammers (som man kalder folk der sender nigeria mails) til alt muligt. De tager virkeligt p.. på deres ofre.

Siden indseholder tips til, hvordan du kommer i gang. Den indeholder billeder, som scambaiters har lokket deres ofre til at sende, der er forum, hvor du kan få tips osv. osv.
Avatar billede running_fast Nybegynder
19. august 2004 - 19:54 #4
Denne her er også et besøg hver - her kan du se, hvordan andre gør
http://www.scamorama.com/
Avatar billede strych9 Praktikant
19. august 2004 - 20:05 #5
Du trykker vel bare på reply for at svare dem?
Avatar billede doggy82 Praktikant
19. august 2004 - 22:24 #6
Ja, du skal bare besvare deres mail.
Der er det de forventer at deres "ofre" gør.
Men pas nu på. Gå lige ind og læs om de forholdsregler man må ta' sig:
http://www.419eater.com/html/baiting.htm
Avatar billede therevelation Nybegynder
20. august 2004 - 07:35 #7
http://www.eksperten.dk/spm/503871 her lavede jeg lidt af det samme, så  er da frisk på at tage lidt fis på en mere af dem *ss*
Avatar billede krydset Nybegynder
20. august 2004 - 07:58 #8
Jeg har sq fået slettet mailen ÆÆÆÆV Håber jeg får en ny en.

therevelation har du msn så kan vi tage pis på dem for vildt når der dumper mails ind fra dem?
Avatar billede krydset Nybegynder
24. august 2004 - 17:33 #9
Takker for gode svar :-D
Avatar billede trinerunge Nybegynder
21. oktober 2014 - 16:34 #10
Hej Alle

Har liiige været udsat for denne nigeria mail, da jeg forsøgte at sælge en sofa på den blå avis:

Hello,

  Thanks for the Prompt response.....i can see from the picture and post that its in good condition, But i will like you to know that i do not reside in your country so i cant be able to come and view what am buying this is why i asked for the condition and the year you have owned it before we can proceed with the payment...I reside in London but am currently out of London to visit my family in United State...... and i am sure the Furniture is in good condition as you have said. I don't mind if you can have more photos of the Merchandise that you would like to send to me for review.

    I am willing to pay a total sum of X100.00 Kr for it and the payment will be done via PayPal if my offer is accepted. For the Paypal sub charge due ( Transfer charges ), I will be responsible for that so you will not be paying any charges to transfer the full fund into your account once its visible on your Paypal Account.  Concerning the payment, i will proceed with the payment as soon as possible without any delay once i have the information below......

Your Name:
Your PayPal e-Mail Address:
Contact Phone Number:

  The pick up will not hold until you might have gotten the full fund and it clears into your account so no problem about that.I wait to read from you soonest so we can proceed with the transaction.

Waiting to read from you,

Angelo.

------------------------------------------------------------------

Jeg fik en rigtig dårlig fornemmelse af henvendelsen og kontaktede support hos DBA, som svarede således:

Hej Trine Runge

Mange tak for din henvendelse.

Der er her tale om en svindelhenvendelse.

Vi oplever desværre at Nigeriasvindlere til tider også benytter direkte kontakt via sms - Her vil du typisk ikke kunne se nogen afsendermobilnummer, men bliver henvist til at kontakte køberen via en mailadresse.

Kendetegn for disse typer henvendelser er:
Henvendelsen er ofte på engelsk eller et meget dårligt dansk, der bærer præg af at være oversat i Google Translate
Varen skal altid sendes til udlandet
Køber hævder at have indbetalt for meget til f.eks. transport og efterfølgende beder dig tilbagebetale restbeløbet
Ønsker varen sendt straks og sender kvitteringer på at pengene er overført - Disse kvitteringer er falske. Du bør derfor aldrig sende varen før du kan se at pengene er indgået på din bankkonto
Ved sms-henvendelser vil der typisk ikke være noget afsendernummer oplyst, men kun en e-mailadresse som du skal skrive til
Disse henvendelser kan komme både på mail, Spørgsmål & Svar og via sms.

Hold dig løbende orienteret i vores Sikkerhedscenter, hvor vi også giver dig gode råd til en sikker handel: http://sikkerhed.dba.dk/

Oplever du igen mistænkelig adfærd, eller er du i tvivl om en køber er reel, så kontakt mig endelig igen.

Lene ... DBA