Avatar billede sigski Nybegynder
01. marts 2001 - 21:45 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Scroll uden Scrollbar

Jeg har lavet en Iframe midt imellem to menuer...så det vil se skidt ud med en scrollbar. Men jeg ved man kan lave to buttons som så tager sig af den nødvendige scrolling...

men hvordan ???

Sigski
Avatar billede engrob Nybegynder
01. marts 2001 - 21:58 #1
Jeg vil tro du skal bruge noget lignende

<a href=\"java script:window.scrollBy(0,1)\">Scroll</a>
og måske
<a href=\"java script:window.scrollBy(1,0)>Scroll</a>
Avatar billede engrob Nybegynder
01. marts 2001 - 21:58 #2
Den sidste skal lige være <a href=\"java script:window.scrollBy(1,0)\">Scroll</a>
Avatar billede sigski Nybegynder
01. marts 2001 - 22:01 #3
Takker....siden du siger \"jeg vil tro\" så håber jeg det virker...hehe

sigski
Avatar billede engrob Nybegynder
01. marts 2001 - 22:01 #4
Og så måske alligevel ikke. Den virker ikke så godt som jeg troede. Det hedder sikkert et eller andet med scroll :o)
Avatar billede engrob Nybegynder
01. marts 2001 - 22:02 #5
Du må godt få dine point tilbage hvis det ikke er som du ønsker (hvilket jeg lidt frygter)
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. marts 2001 - 22:08 #6
Den er ligefør:
<a href=\"java script:window.scrollBy(0,-5)\">Scroll</a>
og måske
<a href=\"java script:window.scrollBy(0,+5)\">Scroll</a>

første parameter er til vandret scroll.

med det er trælst at skulle klik,klik,klikke hvad med at bruge onmouseover istedet?
Avatar billede engrob Nybegynder
01. marts 2001 - 22:11 #7
Aha, men jeg tænkte faktisk på om man ikke kunne lave noget så den scrollede hele tiden hvis man blev ved med at holde museknappen nede. Ligesom på de normale scrollbare.
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. marts 2001 - 22:25 #8
a la  onkeydown=\"startscroll(-5)\" onkeyup=\"startscroll(+5)\" ?
det skulle nok kunne lade sig gøre. Men det bliver vist ikke NS kompativelt.
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. marts 2001 - 22:26 #9
onkeyup=\"stopscroll(0)\" naturligvis.
Avatar billede olebole Juniormester
01. marts 2001 - 22:36 #10
<ole>
Drop din <iframe>. Den virker kun i IE og NS6. Du kan ligeså godt lave det med lag. Se denne - nettets fedeste scroller:
    http://www.ghtml.com/showoff/scrollbar/index.html
/mvh
</bole>
Avatar billede engrob Nybegynder
01. marts 2001 - 22:37 #11
Det kan det sikkert godt med lidt ekstra kodning, men det skal jeg vist ikke rode mig ud i :)
Ellers er der jo også en dejlig scroller på www.ghtml.com bare ikke med iframe...
Avatar billede olebole Juniormester
01. marts 2001 - 22:45 #12
Hvis bare man skal have de to knapper, kan denne også bruges:
    http://www.assembler.org
...vælg hans projekt \'05\'.
/mvh
Avatar billede sigski Nybegynder
02. marts 2001 - 08:17 #13
Olebole....det er et godt forslag, og jeg er klar over at det kun er folk med IE der kan \"se\" iframen.

Din tabel med scroll er god, men hele humlen i det her er at der ikke skal være en scrollbar!! så hvis du kunne finde en løsning med scroll uden scrollbar, som beskrevet i det oprindelige spørgsmål..

Sigski
Avatar billede sigski Nybegynder
02. marts 2001 - 08:23 #14
Hvis du kan det olebole...så får du lige nogle point.....selvfølgelig

Sigski
Avatar billede olebole Juniormester
02. marts 2001 - 14:17 #15
Pyt med points :)
Prøv at følge det link til assembler.org - den er fed. Kun med de to knapper - ingen scrollbar.
/mvh
Avatar billede engrob Nybegynder
02. marts 2001 - 16:30 #16
Hov, havde ikke set din kommentar 22:36:54
(Bare lige så du ved jeg ikke bare kopierede dit link, hehe)
Avatar billede olebole Juniormester
02. marts 2001 - 16:44 #17
Det havde jeg regnet ud, engrob :)
Gert\'s scroller tåler nu sagtens den ekstra promotion...den er rigtig god! :)
/mvh
Avatar billede engrob Nybegynder
03. marts 2001 - 09:51 #18
Jeps
Avatar billede Slawomir Seniormester
15. december 2003 - 07:49 #19
.