Avatar billede klatten Nybegynder
10. september 2004 - 11:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

nøjagtige dimensioner på "dannebrog"

Hej

jeg søger nogle nøjagtige mål,så kan kan tegne dannebrog!
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
10. september 2004 - 11:16 #1
"Dannebrogs proportioner: 3: 1: 4,5 +0,75 til slid, (Forordning af 11.7. 1748)" ifølge denne side:

http://www.spejderportal.dk/lederboxen/dannebrog-flagreglement.htm
Avatar billede klatten Nybegynder
10. september 2004 - 11:18 #2
og hvilken farve er den røde???
RGB eller CMYK?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
10. september 2004 - 11:19 #3
Der er ingen farvekode på det danske flag (har jeg lige læst!!), men den mest 'rigtige' rød til Dannebrog er vel nok FF0000, altså fuld blus på den røde. CMYK farven er jeg noget mere usikker på...
Avatar billede klatten Nybegynder
10. september 2004 - 11:22 #4
Nu er jeg ikke spejder og måske heller ikke for klog, for jeg forstår virkelig ikke hvad "3: 1: 4,5 +0,75 til slid" betyder
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
10. september 2004 - 11:26 #5
Nej, jeg sad faktisk også og kom helt i tvivl om, hvad dælan de lige mener... jeg var vist lige lovlig hurtig på aftrækkeren dér.

Kan det være at de mener det første røde stykke hen til den hvide streg er 3 enheder, derefter er den hvide streg 1 enhed og derefter kommer der 4,5 enheder rød igen... + 0,75 rød til slid?
Avatar billede klatten Nybegynder
10. september 2004 - 11:27 #6
http://www.rosse-jensen.dk/flagning.htm#Flag_størrelse

den hjalp lidt

du får lige point'ene alligvel!
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
10. september 2004 - 11:28 #7
ok, held og lykke med det! :D