Avatar billede pmmci Nybegynder
21. september 2004 - 23:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mambo CMS

Hej

Jeg forsøger at installere (geninstallere) en mambo CMS.
Har prøvet phptriad, men tænkte nu må det være tid at gå videre.

Nu har jeg fået installeret Apache 1.3.x og php 5.x mysql 4.18. Når jeg forsøger at installere mambo, er der ingen kontakt til mysql. Hvordan kan det være?

Php ligger på c-drev rod. Apache ligger i c:\apache herunder også mysql.
Hvilke indstillinger skal der til?

PhpMyAdmin fungerer ikke her, men jeg tænkte, at det kunne være den nye version af php ikke kunne afvikle den.

Hvad gør jeg?

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh
Peter
Avatar billede detox Nybegynder
21. september 2004 - 23:45 #1
php5 understøtter ikke MySQL som standard. Det skal du selv aktivere i php.ini.
Fjern ; fra: ;extension=php_mysql.dll og kopier: 'libmysql.dll' til din system mappe.
Avatar billede lars_d Nybegynder
21. september 2004 - 23:49 #2
Avatar billede pmmci Nybegynder
22. september 2004 - 13:24 #3
Tak for hjælpen detox og lars d.

detox kommentar: Det virkede.
lars d kommentar: Har downloadet manualerne. Det ser ud som om Mamboserver er OK dokumenteret.

Hvis I vil have point, så opret svar og jeg giver jer begge.

Mvh
Peter
Avatar billede detox Nybegynder
22. september 2004 - 13:25 #4
Velbekommen
Avatar billede lars_d Nybegynder
22. september 2004 - 23:14 #5
Kan desværre kun lægge en kommentar ind, da du har accepteret svaret...

Hovedsagen er vel ozz, at du har fået det til at virke :o)

Lars
Avatar billede detox Nybegynder
22. september 2004 - 23:24 #6
Lars D -> Jeg laver et spørgsmål med point til dig:
http://www.eksperten.dk/spm/542693