Avatar billede jonas_j Nybegynder
24. september 2004 - 09:43 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til $DOCUMENT_ROOT

Jeg har flyttet min web-site fra en linux server til en anden linux server. Men på den nye server melder den fejl om at den ikke kan finde mine mapper i de respektive mapper. Har en ide om at det er $DOCUMENT_ROOT der fucker det op?

Her kan i se hvordan jeg erklærer stien til filerne:
<?php
include("$DOCUMENT_ROOT/phpSecurePages/secure.php");
?>

DEN MELDER SÅ FEJLEN HER PÅ SIDEN:

Warning: main(/phpSecurePages/secure.php): failed to open stream: No such file or directory in /usr/local/www/data-dist/compotech.net/genbrug/main.php on line 5

OG FILERNE LIGGER KORREKT PLACERET, KAN NOGEN HJÆLPE????
Avatar billede googolplex Novice
24. september 2004 - 09:45 #1
<?php
$path = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . /phpSecurePages/secure.php';
include($path);
?>
Avatar billede googolplex Novice
24. september 2004 - 09:46 #2
Hov, der mangler et ':

<?php
$path = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/phpSecurePages/secure.php';
include($path);
?>
Avatar billede jonas_j Nybegynder
24. september 2004 - 09:47 #3
Jeg vil helst ikke til at lave mine stier om, da jeg har inkluderet dem i mange filer. Det er ikke besværet hver. Har ca. 300 filer jeg skal til at lave om så! Måske en anden løsning er mere eftertragtet!
Avatar billede detox Nybegynder
24. september 2004 - 09:50 #4
Enten må du lave en search/replace, ellers kan du tilføje i starten af filen:

$DOCUMENT_ROOT = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'];
Avatar billede googolplex Novice
24. september 2004 - 09:51 #5
Ja, tilføj værdien af $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] til din include_path, det tror jeg virker.
Avatar billede jonas_j Nybegynder
24. september 2004 - 10:38 #6
Tja.. det virker fint. Men ikke lige det jeg leder efter. Jeg gider nemlig ikke til at lave alle mine stier om! Men kan det have noget med at gøre, at jeg på den nye server kører en nyere version af php?
Avatar billede googolplex Novice
24. september 2004 - 11:20 #7
Hvilken løsning virker fint ?

Ved include_path løsningen (hvis den virker) skal du ikke ændre et komma i dine stier.
Avatar billede detox Nybegynder
24. september 2004 - 11:22 #8
Ja, i nyere versioner af php er sikkerheden forbedret ved at sætte register_globals = Off. Så du har muligvis en anden mulighed (som jeg dog ikke kan anbefale), at sætte register_globals = On i en htaccess fil. Når jeg siger muligvis, er det fordi ikke alle webhoteller tilbyder denne mulighed.
Avatar billede jonas_j Nybegynder
24. september 2004 - 11:24 #9
OKI... kan du sige noget om fra hvilken version. For min gamle web-server kører php v. 4.3 og den nye 4.7 ?
Avatar billede jonas_j Nybegynder
24. september 2004 - 11:24 #10
Og hvordan er kommandoen til .htacces filen?
Avatar billede jonas_j Nybegynder
24. september 2004 - 11:26 #11
Hvad er forskellen endlig på: $DOCUMENT_ROOT & $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] ??
Avatar billede detox Nybegynder
24. september 2004 - 11:34 #12
version > 4.2.0 (men udbyderen kan jo have ændret dette)
.htaccess:

php_flag register_globals on

Forskellen er at: $DOCUMENT_ROOT svarer til extract($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']);
Ligesom: extract($_GET['id']); bliver til $id.
Avatar billede detox Nybegynder
24. september 2004 - 11:37 #13
Læs denne, så får du en ide om fordelene ved 'register_globals=Off':
http://dk.php.net/manual/en/security.globals.php
Avatar billede jonas_j Nybegynder
24. september 2004 - 11:37 #14
oki.. takker. Lav svar så får du point!
Avatar billede detox Nybegynder
24. september 2004 - 11:39 #15
Lad os lige høre hvad du kommer frem til ;o)
Avatar billede jonas_j Nybegynder
24. september 2004 - 11:45 #16
Jeg laver mine stier om fra include("$DOCUMENT_ROOT/phpSecurePages/secure.php");
til include("$_SERVER[DOCUMENT_ROOT]/phpSecurePages/secure.php");
Sådan at jeg i fremtidige versioner af php ved at mine stier virker korrekt! Også af de sikkerhedsmæssige risici ved at enable php_flag register_globals (php_flag register_globals on i .htaccess).
Avatar billede detox Nybegynder
24. september 2004 - 11:47 #17
Sund fornuft!
Avatar billede detox Nybegynder
24. september 2004 - 11:52 #18
Men hov det var jo googolplex der kom med det forslag, såe...
googolplex -> http://www.eksperten.dk/spm/543242
Avatar billede jonas_j Nybegynder
24. september 2004 - 11:54 #19
Det er rigtig, undskyld googolplex. Men jeg søgte endlig en forklaring bag problemet og det gav du mig?