Avatar billede staz Nybegynder
21. oktober 2004 - 09:32 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Muse-skade

Hejsa

Jeg har de sidste 14 dage haft utroligt ondt i min arm og det resulterede i at jeg gik op til min læge. Han konstaterede så at jeg havde en musearm, og der var ikke nogle behandlingsmetode som sådan. Jeg arbejder på et webbureau dagligt som grafiker, og er der for extremt afhængig af min mus. Man KAN ikke bruge genvejstaster til 90% af mit arbejde, så den behøver i ikke komme med. Jeg har et par spørgsmål til ligestillede folk som har mere erfaring end mig selv:

1. Min læge forslog at ligge en binyrbak blokade i armen, men så vidt jeg kan forstå er det noget helveds giftigt stads, det gør ondt lang tid efter, og det er svært at komme sig over igen. Nogle som har nogle alternativer til dette, eller der blot har prøvet at få lagt sådan en?

2. Hvad har i gjort for at kommer over problemet? Jeg tænker på øvelser, redskaber osv.

3. Jeg arbejder meget med mus og bliver ved med det. Så jeg skal have nogle alternativer til en mus. Gerne en mere ergonomisk mus måske. Men hvad findes der ellers af ting?

4. Kiropraktor - Sådan en fætter har jeg også hørt skulle kunne fjerne problemet. Men jeg ved endnu ikke om det blot er en skrøne.

5. Andet - Har i andre issues som jeg ikke lige har taget op skal i være velkommen til at lufte dem for mig =)
Avatar billede bernie Nybegynder
21. oktober 2004 - 09:52 #1
jeg bruger www.gyrosport.dk og efter 5 min om dagen har jeg ikke ondt når jeg spiller mange timer om dagen
Avatar billede norbert Nybegynder
21. oktober 2004 - 10:14 #2
Hvis du kigger på denne side:
http://www.museskade.dk/
http://www.museskade.dk/forebyggelse.asp
kan du sikkert finde noget der kan hjælpe dig.
Norbert
Avatar billede kenzoe Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:08 #3
Du har aldrig tænkt over at træne venstre hånd op, så du kan skifte arm undervejs?
Det gør jeg selv, når problemet melder sig. Knapper kan for det meste spejlvendes inde under musens opsætning, så fyngere de også for venstrehåndere.

Ad pkt. 3 Så findes der ergonomiske mus, jeg ved at Logitech har udarbejdet nogle.
Ad pkt 4. Så kan jeg ikke se, hvad en kiropraktor skulle kunne gøre mod en museskade?
Avatar billede staz Nybegynder
21. oktober 2004 - 14:42 #4
Jeg er begyndt at bruge venstre hånd på arbejdet, men det kræver en hel del tilvænding kan jeg mærke =)
Avatar billede pureshit Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:00 #5
Jeg bruger f.eks i skrivende stund end "håndleds elastik" Ved desværre ikke hvad den rigtigt hedder, men det er sådan en bred elastik med velcro som jeg vist købt på apoteket. Den støtter utroligt meget. Så snart jeg tager den på, forsvinder den trælse smerte i håndleddet.
Avatar billede kenzoe Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:16 #6
Man kan også få en skinne med en "metal-dims" indeni, den forhindrer en i at gøre de forbudte bevælgelser med armen, men jeg kunne ikke forestille mig, at den var praktisk i forbindelse med dit arbejde. Skinnen fås både hos MATAS og på apoteket. Jeg har selv en af hver, og jeg synes at den fra MATAS er den rareste at have på.

Den koster ikke en herregård, så det er da et forsøg værd.
Avatar billede klojs Nybegynder
21. oktober 2004 - 18:10 #7
Inden du begynder på for meget træning og øvelser burde du få en Mousetrapper. http://www.mousetrapper.dk/Default.htm Ellers vil problemet blive ved med at være der.

Du bør gå til en fysioterapeut og få noget ultralyd, evt suppleret med de her muskelstimulerende elektroder. De er gode hvis man har muskelsmerter. Det er også noget nogler fysser har apparater til. Fyssen kan også give dig nogle øvelser du kan lave hvis det kan hjælpe.

F også indrettet din arbejdsplads så du sidder rigtigt med bord- og stolehøjde.
Avatar billede annikadk Nybegynder
21. oktober 2004 - 22:08 #8
Det jeg ofte gør er at skifte mellem flere ting og begge arme.
Har mousepad (smadrer tomlen på no-time), en god mus til højre hånd + trackball, en mus samt tegneplade (wacom) til venstre.
Bruger ikke alt hver dag men efter humør og behov.

Har selv overvejet at lege lidt med Powerball som Bernie nævner - om ikke andet så for at træne de små mulder lidt.
Avatar billede zhristian Nybegynder
21. oktober 2004 - 23:53 #9
bernie> Har du MSN? Vil gerne snakke med dig ang. sådan en Powerball du har (www.gyrosport.dk). Add mig på crb012@hotmail.com ;)
Avatar billede staz Nybegynder
24. oktober 2004 - 13:09 #10
Har fået en masse gode råd, både her og på en andet forum. Takker =)
Avatar billede pureshit Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:58 #11
Jeg takker for point
Avatar billede Stammerjohan Nybegynder
02. september 2015 - 13:20 #12
Jeg ved godt tråden er en smule gammel. Men jeg kunne forestille mig, at der stadig er flere der kæmper med musearm. Hvis det kan hjælpe andre her på eksperten, så har jeg selv fået hjælp af body-sds, som er rigtig dygtige til flere forskellige former for sportsskader. Jeg fik en behandling, og så gik problemet med min musearm væk. Body-sds som behandlingsform tilbydes af mange forskellige små virksomheder - jeg fik hjælp af den oprindelige http://www.body-sds.dk som jeg kan anbefale, jeg ved ikke rigtig med andre. Jeg havde faktisk kæmpet med min musearm i 1,5 år, og prøvet akupunktur, og fysioterapeuter, men det hjalp ikke rigtig. Ellers så kan man også træne det op via. håndvægte hvor du tildels starter med en flaske vand, og derefter bygger det op med vægt stille og roligt. Det havde jeg også ret god success med dengang det ikke var alt for slemt.