Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 23:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Blokering af script i IE efter install af SP2-DK

Hvor kan jeg rette så jeg bliver fri for dette irriterende popup ?
Internet Explorer har begrænset denne fil i at vise aktivt indhold, der evt. ville kunne få adgang til din computer, for at hjælpe med at beskytte din sikkerhed. Klik her for indstillinger.

Det er også programmer jeg selv laver.
og denne:
<!-- code start -->

<form name="answer" action="quiz.html">
<table width="400" border="0">
<tr><td width="330">
Spørgsmål 1: Får får får?
</td><td width="70">
<input type="button" name="submit" value="Svar" style="border: solid black 1px; font-weight: bold; background: red; width: 70px; color: black;" onclick="document.answer.msg1.value = 'Før i tiden fik får ikke får, men lam, men i dag får får får, hvis de klones.';">
</td></tr><tr><td colspan="2">
<textarea cols="30" rows="5" name="msg1" style="color: red; border:none; width: 300px; height: 56px;"></textarea>
</td></tr></table>
<p>
<table width="400" border="0">
<tr><td width="330">
Spørgsmål 2: Hvad tager en sylte på, når den fryser?
</td><td width="70">
<input type="button" name="submit" value="Svar" style="border: solid black 1px; font-weight: bold; background: red; width: 70px; color: black;" onclick="document.answer.msg2.value = 'En sylte fryser ikke. Det er et stykke penicilinpræpareret flæsk, som er pakket ind i hermetisk lukket plastik og lagt i en kølemontre i et dansk supermarked.';"></td></tr><tr><td colspan="2">
<textarea cols="30" rows="5" name="msg2" style="color: red; border:none; width: 300px; height: 56px;"></textarea>
</td></tr></table>
</form>

<!-- code slut -->
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2004 - 23:48 #1
Problemer med Internet Explorer efter SP2:
klik på Funktioner -> Blokering af Pop-Up vinduer -> Slå blokering fra.
Eller: klik på Funktioner -> Blokering af Pop-Up vinduer -> Indstillinger for Pop-up vinduer.
klik lige en gang på Funktioner i IE, klik på internetindstillinger, klik på "slet cookies" og "slet filer" – anvend    Faneblad sikkerhed, gennemgå de 4 ikoner, marker 1 af gangen og klik på knappen Standardniveau
( hvis knappen er grå, så er standard aktiv) - anvend / OK
Faneblad: Beskyttelse af personlige oplysninger, sæt til Standard - anvend/ok

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=843016&product=windowsxpsp2
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2004 - 08:42 #2
haverslev>Alt det du skriver er afprøvet, nu får jeg nedenstående.
dertil skal siges at jeg i Funktioner/Internetindstillinger/Avanceret har flueben i JavaSun2 v 1.4.0..
Er der andre steder der kan sættes >brug JavaScript?
Bruger du Windows XP med Service Pack 2 blokeres installationen muligvis af din browser. Du kan se om dette er tilfældet, hvis du oven over dette vindue har en informationsbjælke hvori der står "Internet Explorer har begrænset denne fil i at vise aktivt indhold (...)". Du kan da klikke på denne bjælke og vælge "Tillad blokeret indhold". Herefter vil installationen påbegyndes.
.............................
Avatar billede haverslev Novice
28. november 2004 - 15:06 #3
Næ. det skulle ikke være andre steder (kører kun selv med msjvm)
http://java-virtual-machine.net/download.html

En anden ting:
1. Klik på Funktioner, og klik derefter på Internetindstillinger.
2. Klik på fanen Avanceret.
3. Sæt fluben i: "Tillad aktivt indhold at køre i filer på Denne computer"
4. Sæt flueben i: "Tillad aktivt indhold fra cd'er at køre på Denne computer" og
  klik på OK.

her er lidt mere info om pop-up, sikkerhed osv. i SP2:
http://www.106b.dk/nielsebbesen/Clubben%20internt/Fun/servicepack2.htm
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 21:01 #4
Jeg har læst dit indlæg, og kan så konstaterer at det ikke er nemt at bevæge sig på nettet med IE, uden at skulle have højere embedseksamen.

Jeg har løst problemet,havde en HD-copi inden opdatering til SP2, den har jeg taget i brug og vil over meget om jeg skal installerer den igen.

Men tak for info, point er på vej