Avatar billede historiker Nybegynder
02. december 2004 - 09:42 Der er 35 kommentarer og
2 løsninger

GIF animationer vises ikke længere i browseren

Min browser viser ikke længere animerede billeder. Ved ikke hvad der er sket. Jeg kan godt se animerede billeder i Frontpage og Outllok, men så snart de ryger ud på hjemmesiden er de væk.

Har to pc´ere og den anden kan godt se animationerne.

Håber virkeligt nogle vil hjælpe.

Sagen er tidligere behandlet i tråden http://www.eksperten.dk/spm/566918 men forhøjer nu point i håbet om yderigere hjalp.

Mvh. Historiker
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. december 2004 - 09:54 #1
prøv at gå ind under C:\windows\inf og find filen ie.inf.. højreklik på den og sig installer... genstart computeren og se om det har hjulpet.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. december 2004 - 09:55 #2
eller kan du også prøve med:

Klik på Start, og klik derefter på Kør.
Skriv "sfc /scannow" i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
Avatar billede historiker Nybegynder
02. december 2004 - 10:09 #3
Jeg er absolut novice på området. Kan ikke finde filen da den ser ud til at være skjult, og når jeg kører scannow spørger den om jeg vil lave geninstallation eller finde komponenter mv. - kan du guide mig lidt mere ?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. december 2004 - 10:11 #4
Yep det er nok en skjult fil.. så når du er gået ind i C:\windows\inf mappen skal du lige gå op i Funktioner->Mappeindstillinger->Vis og så skal du vælge: Vis skjulte filer og mapper... prøv at se om du så kan finde den.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. december 2004 - 10:14 #5
Hmmm... her er den godt nok ikke skjult... prøv at gå i Start->Søg->Filer og Mapper. Vælg du vil søge efter alle filer og mapper. Tryk på flere avancerede indstillinger. Vælg at den skal søge efter skjulte filer og mapper... Og så søger du eller bare efter filnavn: ie.inf på Denne Computer.. prøv at se om du kan finde den der
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. december 2004 - 10:15 #6
Hvis du finder den skal du nok lukke Internet Explorer inden du installerer den
Avatar billede historiker Nybegynder
02. december 2004 - 10:15 #7
Jeg har ikke en mappe der hedder inf under Windowsmappen
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. december 2004 - 10:19 #8
det skulle der meget gerne være.. hehe... prøv i windows mappen at sige at den skal vise skjulte filer og mapper samt fjerne fluebenet i Skjul beskyttede operativsystemfiler
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. december 2004 - 10:19 #9
hvad hvis du prøver at gå i Start->Kør: C:\windows\inf og trykke ok?
Avatar billede historiker Nybegynder
02. december 2004 - 10:24 #10
Fandt den. når jeg installerer siger den den skal bruge en SP2 CD. Jeg har kun SP1 CD - SP" hentede jeg på nettet.
Avatar billede historiker Nybegynder
02. december 2004 - 10:26 #11
SP2 er skabt af f..... selv efter min mening - utroligt så mange problemer jeg har haft efter jeg valgte at opdatere til det :o(

Jeg er væk et par timer nu, men er så tilbage - håber vi finder en løsning !
vh. Historiker
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. december 2004 - 10:26 #12
hmmm... hvad siger den helt præcis?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. december 2004 - 10:27 #13
du kan da bare afinstallere SP2 igen.. hehe... hvis du da valgte det under installationen at man skulle have mulighed for det
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. december 2004 - 10:27 #14
ok.. jeg kigger ind senere
Avatar billede historiker Nybegynder
02. december 2004 - 12:44 #15
Jeg valgte ikke noget specielt under installation. Det bulderede bare løs fra www.windowsupdate.com
Avatar billede historiker Nybegynder
02. december 2004 - 12:50 #16
Hvordan kommer man ind i Sikkerhedscentret ?

Måske kan jeg skrue på noget der ?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. december 2004 - 14:20 #17
Hej igen... regner med du har Internet Explorer 6... prøv at hente:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1e1550cb-5e5d-48f5-b02b-20b602228de6&displaylang=en

du kan også vælge den på dansk hvis det er det sprog din Internet Explorer er...

Installer den og se om det hjælper
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. december 2004 - 14:28 #18
Du har også prøvet at Slette temporary internet files? samt offline indhold?
Avatar billede historiker Nybegynder
02. december 2004 - 14:40 #19
Der ligger allerede SP2 på den. Tror det er sket i forbindelse med den generelle SP2 opgradering
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. december 2004 - 14:43 #20
SP2 på din windows eller på din Internet Explorer?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. december 2004 - 14:45 #21
kan du ikke downloade og installere den fil som jeg gav link til?
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2004 - 15:23 #22
Du finder Sikkerhedscentret i Kontrolpanel.
Her er et par links til hjælp til at konfigurere det:

http://myitforum.techtarget.com/articles/15/view.asp?id=7656

http://myitforum.techtarget.com/articles/15/view.asp?id=7660
Avatar billede historiker Nybegynder
02. december 2004 - 21:08 #23
SP ligger SP2 på XP og der står også SP2 udfor versionsnummret på IE 6.0 - dvs. SP2 på begge to.

Den fil du linker til er SP1, og den vil ikke installeres da der i forvejen er SP2 installeret til programmet :o(
Avatar billede historiker Nybegynder
02. december 2004 - 21:11 #24
Ved ikke om det har noget med sagen at gøre, men når jeg vil gemme et GIF billede ved at højreklikke på det, foreslår den at det skal gemmes i BMP format, og jeg kan ikke vælge andre formater ... weird. Man skulle tro maskinen havde fået kogalskab istedet for en sikkerhedsopdatering.
Avatar billede milter Ekspert
03. december 2004 - 00:45 #25
Har du prøvet 02/12-2004 14:28:15?

Prøv også at opdatere siden og se, om du så kan.
Avatar billede historiker Nybegynder
03. december 2004 - 08:38 #26
Hej Milter

Ja, det har jeg prøvet. Tænker du på opdatering af min egen hjemmeside?
Jeg kan heller ikke se anigiffer på andre sider, så det er ikke det.

Det er virkeligt underligt, skulle mene andre havde oplevet det samme men det ser ud til at være en specielt fænomen hos mig.

Jeg må indrømme at jeg ikke rigtigt ved hvor jeg skal starte med det sikkerhedscenter som jeg sagde jeg selv ville gå igang med. Alle de umiddelbare ting ser ud til at stå som de skal.
Avatar billede milter Ekspert
03. december 2004 - 09:36 #27
Opdatere > Når du er inde på en side med gif-animationer, så opdater siden med "opdater" i din værktøjslinie øverst på siden.

Du er ikke den eneste, som har eller har haft det problem. Der er mange andre, inklusive mig selv. Jeg Googlede dengang en hel del for at finde en løsning, men der ser ikke ud til at være en universel løsning. Uden at have noget at kunne begrunde det med tror jeg, det er en kombination at forskellige opsætninger af browser, sikkerhedsopdateringer og antivirus/antispam og lignende. For øjeblikket har jeg et problem med, at Google ikke vil gemme mine sprogpreferencer.

Andre forslag til løsning af dit problem er at prøve at åbne et par gif-fil i et program, som kan åbne dem korrekt eller fjerne gif-filers association med et bestemt program i Kontrolpanel > Mappeindstillinger > Filtyper, genstarte og derefter åbne gif-filer med et program, som kan åbne dem.
Avatar billede historiker Nybegynder
03. december 2004 - 11:05 #28
Opdatere virker ikke, nu prøver jeg det andet.
Avatar billede historiker Nybegynder
03. december 2004 - 11:15 #29
Hej Milter

Jeg tror vi kom tættere på en løsning der. Nu har jeg assosieret GIF filer med IE, og de fungerer fint nu hvis jeg åbner anigiffer fra C drevet. Men det virker stadigvæk ikke på internetsider.

jeg har genstartet, og trykket opdater og alt det der ...
Avatar billede historiker Nybegynder
03. december 2004 - 11:17 #30
OK, nu nærmer vi os satme. Jeg slog Zonealarm fra os så virker det sku.

Nu er opgaven så at få det til at virke samtidigt med Zonealarm.
Avatar billede milter Ekspert
03. december 2004 - 11:40 #31
Hvis det er gratisudgaven af ZoneAlarm, du har, så prøv at slå Antivirus og E-mail protection fra (håber, du har andet antivirusprogram).
Avatar billede historiker Nybegynder
03. december 2004 - 13:03 #32
Det er ZoneAlarm Pro - det er vist ikke gratisversionen.

Jeg har prøvet at starte ZoneAlarm igen og det fik ikke animationerne til at forsvinde. Men jeg har ikke genstarte endnu, og kan ikke lige gøre det nu af andre grunde.

Du hører lige fra mig når jeg har gjort det på et tidspunkt.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
03. december 2004 - 15:50 #33
Det var sq Zonealarm... skummelt... kendte ikke lige den option:

ZoneAlarm has an option to disable animated GIFs. You can find this option under Privacy >> Ad Blocking >> Custom >> Animation in ZoneAlarm's Control Center.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
03. december 2004 - 15:51 #34
Så skulle du også kunne se Gif samtidig med du er beskyttet :)
Avatar billede historiker Nybegynder
03. december 2004 - 17:58 #35
Så kom vi vist i mål - det var satme dejligt.

Jeg vil foreslå at I får 100 point hver.

Skriv svar begge to.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
03. december 2004 - 18:17 #36
Glad for at kunne hjælpe dig mod mål :)
Avatar billede milter Ekspert
03. december 2004 - 18:23 #37
Det samme her.