Avatar billede burzum Nybegynder
10. januar 2005 - 16:25 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Unlocking - lovligt/ulovligt?

Er unlock af mobiltelefoner der stadig er bundet i 6 måneder ulovligt?

Hvis ja; er det lovligt efter de 6 måneder?

Det var en ven der spurgte mig om jeg kendte nogen der unlocker telefoner, men jeg gider ikke bidrage til ulovligheder da det jo altid kan komme tilbage på mig - og det er sgu endnu mere åndssvagt når jeg ikke selv får noget ud af det ;))

På forhånd tak

/Burzum
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. januar 2005 - 16:26 #1
Det er ikke ulovligt. Det er bare at søge på nettet, så finder du nok en der bor i nærheden af dig.
Avatar billede kalp Novice
10. januar 2005 - 16:27 #2
Jeg tror næppe der er nogen som kommer efter dit pga. at du giver din ven et tip om hvor det kan lade sig gøre:) det kan jo gøres på nettet hehe
Avatar billede kalp Novice
10. januar 2005 - 16:27 #3
Avatar billede burzum Nybegynder
10. januar 2005 - 16:28 #4
michael_stim - Jeg skal ikke bruge det, jeg har en 3-mobil som jeg er rigtig glad for ;)

kalp - Det vidste jeg ikke. Kan det gøres så nemt med alle telefoner eller kun visse modeller?
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. januar 2005 - 16:29 #5
Kun visse modeller ;o)
Avatar billede kalp Novice
10. januar 2005 - 16:29 #6
Det ikke alle modeller du kan med men de fleste.. på netop det link jeg gav dig er det kun NEC, Nokia og sony ericsson mener jeg:)
Avatar billede kalp Novice
10. januar 2005 - 16:31 #7
For et større udvalg tror jeg du skal punge ud med 29kr. Så kan http://www.online-unlock.dk/ måske klare det
Avatar billede burzum Nybegynder
10. januar 2005 - 16:34 #8
Okay, det kan da være man skulle anbefale det til folk så. Er efterhånden støt på mange der vil have unlocket, men har ikke rigtigt ville sige noget om det. Også fordi jeg ikke er inde i det ;)
Avatar billede kalp Novice
10. januar 2005 - 16:37 #9
michael_stim>> Lig et svar du var først:)
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. januar 2005 - 16:38 #10
Kan jo dele med kalp. Han lagde et link ;o)
Så læg du også bare et svar kalp.
Avatar billede kalp Novice
10. januar 2005 - 16:39 #11
Okay lad os få lukket et spørgsmål mere ud af de ca. 89000 åbne spørgsmål hehe:) (eller tager jeg fejl?)
Avatar billede burzum Nybegynder
10. januar 2005 - 16:40 #12
Ja, det er skideirriterende at folk ikke kan lukke deres spørgsmål. Jeg har kun 1 åbent og det er med vilje ;)
Avatar billede kalp Novice
10. januar 2005 - 16:41 #13
hehe bare rolig var ikke inde at tjekke om du havde andre spørgsmål åbne:)
Avatar billede burzum Nybegynder
10. januar 2005 - 16:42 #14
Det var heller ikke en hentydning :)

Mange tak for hjælpen begge to.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. januar 2005 - 16:44 #15
I starten var jeg efter folk, men gider ikke mere. Deltager for øjeblikket i 192 spørgsmål, hvor der ikke er accepteret svar ;o)
Avatar billede mobilunlock Nybegynder
19. januar 2005 - 22:09 #16
det er lovligt at låse en mobil op selv om de 6 månder ikke er gået bare søg efter en unlocker på http://www.dkunlock.dk eller måske denne side kan bruges http://www,nokia-unlock.webbyen.dk
Avatar billede neontetra Nybegynder
03. september 2014 - 13:07 #17
Hej makker. Må ikke bekymre dig oplåsning mobiltelefoner er ikke mere ulovligt. For nylig også jeg ulåst min mobiltelefon nemmere og sikrere at bruge unlock kode uden besvær. Jeg fik præcis unlock kode til min mobiltelefon fra http://www.theunlockspot.com/supported-phones/rs5wp7/ til en overkommelig pris med en nem oplåsning vejledning. Du kan også besøge denne hjemmeside og få unlock kode til dit netværk låst telefon.